С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 3 ное 2017, 17:27, 6306 прочитания

Господ е бот и Левандоуски е неговият пророк

Инженерът звезда от Силициевата долина ръководи религиозна организация, проповядваща божественото начало на изкуствения интелект

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Под това заглавие списание Wired разказва за инженера - звезда в областта на автономните коли, който беше уволнен през май т.г. от Uber. Поводът е разследването и съдебното дело за близо 2 млрд. долара за кражба на търговски тайни, заведено срещу него от Waymo - развойната компания на Google за автономни автомобили, в която Левандоуски преди това е работил.

Антъни Левандоуски

[Uber]
Но може би не всички знаят, че в разгара на съдебния спор инженерът мултимилионер е основал религиозна организация под името "Пътят на бъдещето" (Way of the Future). В основата й е вярването на мнозина в Силициевата долина в точката на сингулярност - в случая хипотетичен момент от бъдещето, в който изкуственият интелект (ИИ) ще задмине човешкия, от което ще произтекат непредвидими последици. И когато този ден настъпи, пише Wirеd, Антъни Левандоуски ще е твърдо на страната на машините - целта на неговата организация е "да развива и насърчава реализацията на божественото начало на изкуствения интелект".


"Пътят на бъдещето" все още не е предоставила финансовия си отчет като религиозна корпорация с нестопанска цел, който следва да е обществено достъпен. От документите за регистрацията й в Калифорния става ясно, че Левандоуски е неин изпълнителен директор и президент, а каузата й е чрез разбиране и почитане на божественото начало на ИИ да допринесе за напредъка на обществото.

Божественият изкуствен интелект може все още да е далеч, но Левандоуски се е заел с едно от земните му превъплъщения. Автономните автомобили, в чието разработване е участвал, докато е работел за Google, вече са по улиците на Финикс, Аризона, а камионите от същия вид, които е разработвал в Оtto (компанията, която основава след напускането на Google и впоследствие придобита от Uber), сега са част от амбициите на Uber да направи товарния транспорт по-безопасен и по-ефективен. Той е ръководил и проект за превоз на пътници с дронове, прераснал в стартъпа Kitty Hawk на един от основателите на Google Лари Пейдж.

Левандоуски е направил може би повече от всеки друг, за да придвижи транспорта към собствената му "сингулярност" - когато автоматизирани коли, камиони и самолети може да ни освободят от рисковете, свързани с човешката дейност, но заедно с това могат да сe превърнат в цели на смъртоносни вирусни и хакерски атаки. Преди всичко това инженерът звезда трябва да си насрочи ден за размисъл, отбелязва Wired. А в зависимост от изхода на съдебното дело пред останалите е възможно да възникне въпросът - можем ли да вярваме в автономните коли, ако се окаже, че не можем да вярваме на хората, които ги създават.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Полша обърква миграцията по чисто европейски начин Полша обърква миграцията по чисто европейски начин

Поляците повтарят грешката на Германия, преструвайки се, че имигрантите ще се върнат вкъщи

28 фев 2020, 486 прочитания

Какво друго по света: няколко любопитни идеи Какво друго по света: няколко любопитни идеи

Коли с автопилот ще "виждат" и през асфалта; Adidas ще прави обувки при нулева гравитация; Crew Dragon се готви за по-дълга орбитална мисия

28 фев 2020, 681 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Как (не) се спира миграцията

Без създаването на легални канали за миграция трагедиите в Средиземноморието ще продължат

Още от Капитал
Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Книга: Лив Стрьомквист - "Плодът на познанието"

Вместо да ремонтира стари йерархии, комиксът отваря място за варианти, в които да няма унижени и изключени

20 въпроса: Капка Тодорова

От журналистите, които успяват да си изковат име независимо от или въпреки медията, в която работят

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10