Китай предприема мерки срещу непочтените сайтове за онлайн продажби

Санкциите включват глоби за тези, които публикуват невярна реклама за стоките си

Reuters
Reuters    ©  Reuters
Reuters
Reuters    ©  Reuters

Китай започва да предприема мерки срещу непочтените сайтове за онлайн продажба, като според нов закон ще се налагат големи глоби за тези, които публикуват подвеждаща или невярна реклама за своите продукти.

Според плана продавачи в интернет, които изтриват негативни отзиви или постват фалшиви положителни коментари, ще бъдат санкционирани с минимум 30 хил. долара, пише ВВС. Властите в Пекин посочват, че новите мерки целят да прочистят китайските сайтове за онлайн пазаруване преди 11 ноември, когато е най-натовареният в годината ден за пазаруване в интернет за страната.

Милиони поръчки

Миналата година на този ден са извършени продажби в размер на почти 18 млрд. долара за 24 часа, като китайските потребители са заявили 657 млн. поръчки. По-голямата част от продавачите на този ден използват онлайн платформата на Alibaba, която е критикувана, че не успява да надзирава всички описания, които продавачите публикуват за своите стоки.

Властите също така се опитват да прекратят употребата на популярна техника за злоупотреби, а именно когато продавачите обявяват измислени продажби, за да покачат популярността си в резултатите за търсенето на сайтове.

През август Китай създаде дигитален "киберсъд", който да помогне в разрешаването на покачващия се брой искове, свързани с интернет, включително диспути за онлайн пазаруване. Обвиняемите и ищците се явяват пред съдията не лично, а чрез видео чат. "Интернет съдът чупи географските граници и пести много време в сравнение с традиционните изслушвания", твърдят създателите на идеята.

Ден на пазаруването

На 11 ноември първоначално се е отбелязвал денят на младите необвързани китайци, преди Alibaba да го превърне в събитие за пазаруване през 2009 г. Въпреки че компанията е двигателят зад мероприятието, други търговци на дребно също се възползват от идеята и я пренасят в Хонконг и Тайван.

През август Alibaba обяви стабилни печалби – повишение с 56% на тримесечните приходи. Според експертите това се дължи отчасти на факта, че Азия и Китай са в центъра на глобалния завой към електронната търговия.