PWC: Новото поколение на семейния бизнес преследва дигитална трансформация
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

PWC: Новото поколение на семейния бизнес преследва дигитална трансформация

Дигитализация и иновативни решения са бъдещето на семейния бизнес според изследването на PwC

PWC: Новото поколение на семейния бизнес преследва дигитална трансформация

Проучването на компанията обхваща млади хора от 21 държави в шест континента

Йоанна Иванова
6634 прочитания

Дигитализация и иновативни решения са бъдещето на семейния бизнес според изследването на PwC

© Shutterstock


7%

смятат, че семейният бизнес има подходяща стратегия за дигиталната ера

75%

имат големи планове за разрастване на бизнеса

82%

считат, че иновацията е ключова

26%

от предишното поколения среща проблем с идеите на младите

Новото поколение собственици на семеен бизнес има ясна визия за бъдещето на компанията и идеи за нейното развитие. Това показва ново изследване на консултантската компания Pricewaterhouse Coopers (PwC) в 21 държави в света. Наследниците на семейния бизнес се разграничават в подхода си към продължаването на бизнеса, но всички държат да бъде разработена и приложена бизнес стратегия, както и да има средно- и дългосрочен план за изпълнение. За това те разчитат основно на инструменти за дигитализация, иновативност и изграждане на професионални практики, става ясно от изследването.

Нивото на дигитализация определя развитието

Като част от "цифровото поколение" младите виждат дигитализацията като неизбежна, но за разлика от родителите си разработват стратегии да я превърнат в основа за положителна промяна и растеж. Според данните на изследването е по-вероятно те да получат поле за изява, ако предишното поколение признава, че среща трудности в продължаването и развитието на бизнеса си в дигиталната ера. В този случай новото поколение поема ролята на двигател на технологична иновация в рамките на семейния бизнес, а първата стъпка в това обикновено е насочена към онлайн продажби, маркетинг, връзки с клиентите и присъствие в социалните платформи.

"Работата ми е да развивам пазарното ни позициониране, да реализирам планираните ни проекти и да преориентирам маркетинговите ни инициативи", коментира Харли Поу, дъщеря на основателя на филипинската POW Construction and Development Corporation. "Родителите ми виждат, че бизнес средата се променя, че следващото поколение клиенти се променя и че дигиталната технология революционизира начина на общуване с клиентите, партньорите и пазара", добавя Поу, която не среща проблем с прокарването на идеите си за управление на семейния бизнес.

Новото поколение държи на професионални мениджъри...

Голяма част от интервюираните за изследването имат подходящото образование, за да управляват семейния бизнес. За тези, които притежават MBA или друга степен по бизнес мениджмънт, професионалното управление на семейното предприятие е от съществено значение.

Заради това някои се отделят от идеята за "семеен бизнес" и предпочитат да имат роля на собственици с по-малко функции. "За нас приоритетът е да бъдем добри собственици. Това означава да наемаме хора по-умни от нас, да държим контрол на правилните места и да ги оставим да си вършат работата", коментира участник в изследването.

...и разрастването

Разрастването на бизнеса и развитието на нови продукти е една от най-силните за новото поколение сфери. Обикновено по-високото образование на наследниците на бизнеса стимулира експанзията, а фактът, че много от тях са учили или имат повече опит от родителите си в чужбина, прави развитието на проекти на нови географски локации по-вероятно и успешно.

Четири вида подход

Според анализаторите могат да бъдат разграничени четири вида подход към семейния бизнес и развитието му. Една част от новото поколение избира да следва конвенционалния път и да продължи бизнеса устойчиво без драстични промени. 35% от интервюираните се фокусират върху иновация и цялостна промяна в управлението. Трансформатори "поемат роли, свързани с дигиталната трансформация или сфери като брандиране и маркетинг, което покoлението на техните родители не е приоритизирало".

Третият подход е този на т.нар. предприемачи, които започват и управляват отделен проект в рамките на семейното предприятие или извън него. "Новият проект има усещането на стартъп, своя собствена култура и начин на работа, докато разчитат на помощ и финансиране от семейството", пише в изследването. Една четвърт от интервюираните се определят като предприемачи и са започнали отделен бизнес. Характерно за тях е да стартират бизнес, който драстично се различава от семейния. Обикновено новите проекти са в технологичния сектор със социален елемент.

За изследването

"Same passion, different path" ("Същата страст, различен път" - бел. авт.) е тазгодишният доклад на PwC, част от поредицата изследвания на компанията, насочена към промяната в бизнес ръководството. За изследването в рамките на периода август - октомври са интервюирани служители от над 300 семейни компании с годишен приход поне 25 млн. евро.
7%

смятат, че семейният бизнес има подходяща стратегия за дигиталната ера

75%

имат големи планове за разрастване на бизнеса

82%

считат, че иновацията е ключова

26%

от предишното поколения среща проблем с идеите на младите

Новото поколение собственици на семеен бизнес има ясна визия за бъдещето на компанията и идеи за нейното развитие. Това показва ново изследване на консултантската компания Pricewaterhouse Coopers (PwC) в 21 държави в света. Наследниците на семейния бизнес се разграничават в подхода си към продължаването на бизнеса, но всички държат да бъде разработена и приложена бизнес стратегия, както и да има средно- и дългосрочен план за изпълнение. За това те разчитат основно на инструменти за дигитализация, иновативност и изграждане на професионални практики, става ясно от изследването.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK