Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
3 12 яну 2018, 12:18, 5237 прочитания

Жертви на модата

H&M беше обвинена в расизъм заради реклама на детски суичър

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Продажбите на H&M в България растат до 139 млн. лв. през 2017 г.

Приходите от местния пазар продължават да се увеличават, но темповете се забавят осезаемо

3 фев 2018

H&M и Zara под натиска на онлайн търговията

Дигитализацията на търговията на дребно е засегнала бизнеса и на двете вериги

19 дек 2017

Интелектуалната собственост в модния свят

Дизайнерите използват всички налични средства за защита на продуктите си

15 окт 2017

Продажбите на H&M в България надхвърлят 100 млн. лв. за деветмесечието

През третото тримесечие на 2017 г. приходите на шведската верига в страната растат със 7%

3 окт 2017
"Ако носите дрехи, които не ви подхождат, значи сте жертва на модата", казва дизайнерката Вивиан Уестууд, която не спира да провокира. Провокацията винаги е била един от основните шевове в модата, но някои дизайнерски заигравки си остават непростими дори в ХХI век.

Жертва на собствената си модна продукция стана веригата H&M. Тя беше обвинена в расизъм, след като пусна на сайта си реклама на блуза от детската си колекция с надпис "Най-готината маймуна в джунглата" (Coolest monkey in the jungle). Проблемът дойде оттам, че марката използва като модел на зелената блуза с качулка цветнокожо дете. Социалните мрежи избухнаха, а идеята беше окачествена като недопустима, обидна и отвратителна.

Коментарите започваха от "проекция на неоколониалното мислене" и стигаха до това, че в мениджмънта на компанията явно няма достатъчно цветнокожи. Появиха се и призиви за бойкот на известната шведска марка. Още по-голям гняв предизвика представянето на друга блуза от линията - носена от бяло дете, с нарисуван тигър на нея и надпис "експерт по оцеляването". Компанията беше принудена да се извини на всеки, който се е почувствал обиден от рекламното й решение.

Това не е първият фал на големите производители на облекла през последните години. През 2011 г. памучната блуза с дълги ръкави на J.C. Penney предизвика сериозно неодобрение сред жените активисти. Надписът на блузата гласеше "Твърде съм красива, за да си пиша домашното, така че брат ми ще го направи вместо мен". Той беше разчетен като сексистки, тъй като внушавал, че само момчетата разполагали с мозък, а от момичетата се изисквало само да изглеждат добре.

През 2012 г. спортната Adidas се отказа от плановете си да продава маратонки, към които бяха прикачени гумени вериги за глезените, тъй като създадоха сред клиенти асоциации с робството. Маратонките, наречени JS Roundhouse Mids, бяха представени на Facebook страницата на Adidas, като така и не стигнаха до рафтовете в магазините.



През 2012 г. блузата на GAP с надпис "Manifest Destiny" е изтеглена от пазара, след като активисти обявяват, че лозунгът, използван от белите преселниците на американския континент, може да се свърже със съдбата на местното индианско население там и тениската насърчава масовия геноцид и потисничеството.

Жертви на модата

Фотограф: Капитал
През 2014 г. Urban Outfitters пускат за продажба винтидж блузата си Kent State University с десен, имитиращ капки от кръв на розов фон. Блузата предизвика асоциации с трагедията в кампуса в Охайо от 4 май 1970, когато армейски части убиват четирима студенти и раняват още девет, протестиращи срещу войната във Виетнам. Университетът излезе с изявление, че изделието е преминало границата на добрия вкус и не одобрява опита на компанията да търси печалба от болката. Urban Outfitters свалиха моментално блузата от уебсайта си. Компанията се извини, като каза, че никога не е имала намерението да се позовава на трагедията, както и че са опечалени, че моделът е бил възприет по този начин.

Пак през 2014 г. Zara си навлече сериозни проблеми заради звездата на Давид, поставена на тениски на райета, част от детската й колекция. Блузите бяха оприличени на униформите на евреите в концлагерите на смъртта. Производителят на облекло трябваше да се извини за модното си решение, въпреки че концепцията му е била търсене на прилика с щатските шерифи от миналото, а не с нацизма.

Жертви на модата

Фотограф: Капитал

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Крайният срок е
27 май!


Повече подробности на capital.bg/next

Остават броени дни до крайния срок за участие в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018!



“Капитал” и “Кариери” търсят активните, вдъхновени и вдъхновяващи мениджъри и предприемачи.

За да разкажем историите им.
И да ги наградим с EMBA стипендии от City College - международния факултет на The University of Sheffield.

Кандидатствай или номинирай Next Generation мениджър или предприемач!


Конкурсът се провежда с подкрепата на Trelleborg.

Прочетете и това

Политически новак на път да оглави правителство в Италия, което тревожи ЕС 1 Политически новак на път да оглави правителство в Италия, което тревожи ЕС

Антисистемните "Лига" и "5 звезди" предлагат за премиер малко известния преподавател по право Джузепе Конте

22 май 2018, 567 прочитания

САЩ поискаха мащабни промени от Иран или ще последват санкции 1 САЩ поискаха мащабни промени от Иран или ще последват санкции

Държавният секретар Майк Помпео изброи 12 искания, които да са част от ново ядрено споразумение

22 май 2018, 671 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Меркел и Шулц са постигнали предварително съгласие за широка коалиция в Германия

Преговарящите от двете най-големи партии са направили отстъпки в исканията си

Следваща спирка: Виена

Лидерът на пазара на събития в България Special Events Group разширява бизнеса си навън с откриването на офис в Австрия

Спасяването на хазартната реклама - битка за лесни милиони

Сигурният начин да печелиш от хазарт е когато го организираш. Другото е държавна политика

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Българки от ново време

Две авторки, които изследват женската природа, спорните традиции и какво остава недоизказано между нас и най-близките ни

Ново място: Crafter

"Извинявайте, това бар ли е или магазин?"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 20

Капитал

Брой 20 // 19.05.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Радев се видя с Путин, Франция блокирана от стачки

Емисия

DAILY @7PM // 22.05.2018 Прочетете