Турция ще прави канал между Мраморно и Черно море, за да облекчи трафика през Босфора
Мегапроектът е поредният сигнал за икономическите стремежи на Ердоган в Европа


Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.

Канал с дължина от 45 км, дълбочина от 25 м и ширина между 250 и 1000 м - така изглежда поредният мегапроект на турското правителство. Той трябва да свързва Мраморно и Черно море и да облекчи трафика през Босфора. Само през 2016 г. през протока, разделящ Истанбул на две части, са преминали близо 42 хил. кораба, но всичко това е на път да се промени. Новият плавателен канал "Истанбул" е част от поредицата мегапроекти на Ердоган, с които президентът планира да увеличи икономическата мощ на Турция и ако бъде завършен, до голяма степен обезсмисля плановете за изграждане на транспортен коридор между Гърция и България.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
Грандиозно. Браво на турците. Ще го направят. Докато БГ, държава -
членка не може да построи магистрала от София да Калотина.Това ще помогне и Черно море, което на практика е затворено море.
Турция си е сила отвсякъде, няма какво да се заблуждаваме и фръцкаме, че сме граничната част на ЕС, който брани съюза от турците. По-добрия вариант за нас определено е да имаме добри взаимоотношения с такъв силен съсед, а не на последно място да се възползваме от възможността да търгуваме с него, само бихме печелили от нов (по-бърз) канал към световния океан...
"Само през 2016 г. през *канала*, разделящ Истанбул на две части, са преминали близо 42 хил. кораба, но всичко това е на път да се промени."
Босфорът е [естествен] проток, а не [изкуствен] канал :)
Може би грешката идва от превод от английски, където:
channel - проток, естествен канал
canal - изкуствен канал
Това наистина ще е от полза и за България, която е черноморска страна. Проблемът с тесния Босфор е и екологичен. Водата от Черно море трудно се смесва със средиземноморската, което води до повишено съдържание на сероводород и липса на живот на дъното. С един нов канал малко от малко ще се увеличи обмяната на вода и може пък да тръгне обратен процес към прочистване на морето.
Сега е ред и на руснаците да прокопаят канал от Черно до Каспийско море. Това ще ни даде бърз морски път до страни като Иран, Азербайджан и Централна Азия.
До коментар [#5] от "oiv28548601":
nal
Черно и Каспийско море вече са свързани чрез Волго-Донския канал:
https://en.wikipedia.org/wiki/Volga%E2%80%93Don_Ca
До коментар [#6] от "pero_defformero":
А ти уики-експерте ще ме учиш на канали ли? Мислиш че имам предвид такъв канал ли? Що за неадеквати ...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.