Македония получи 108.1 млн. евро финансова помощ от ЕС за жп връзката с България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Македония получи 108.1 млн. евро финансова помощ от ЕС за жп връзката с България

Македония получи 108.1 млн. евро финансова помощ от ЕС за жп връзката с България

Линията трябва да е готова до края на 2025 г.

4843 прочитания

© Надежда Чипева


Транспортното министерство на Македония получи 108.1 млн. евро финансова помощ от предприсъединителните фондове ИПА на Европейския съюз за изграждането на жп връзката с България и пътна инфраструктура, става ясно от сайта на ведомството.

Македония ще се включи със 19.1 млн. евро, с което общата сума за инвестиции надхвърля 127 млн. евро. Средствата са предвидени за два проекта: за изграждането на железопътната отсечка Крива паланка - Деве баир - българска граница (71.5 млн. евро) и за строежа на магистрала между градовете Прилеп и Градско (близо 50 млн. евро).

Според меморандума за разбирателство между министерствата на транспорта на двете държави, одобрено през юли 2017 г. от кабинета, българската страна поема ангажимент за доизграждането на железопътната връзка по направлението София - Перник - Радомир - македонска граница до 2027 г. Македония от своя страна би трябвало да довърши отсечката Крива паланка - Деве баир - българска граница до края на 2025 година.

Транспортното министерство на Македония получи 108.1 млн. евро финансова помощ от предприсъединителните фондове ИПА на Европейския съюз за изграждането на жп връзката с България и пътна инфраструктура, става ясно от сайта на ведомството.

Македония ще се включи със 19.1 млн. евро, с което общата сума за инвестиции надхвърля 127 млн. евро. Средствата са предвидени за два проекта: за изграждането на железопътната отсечка Крива паланка - Деве баир - българска граница (71.5 млн. евро) и за строежа на магистрала между градовете Прилеп и Градско (близо 50 млн. евро).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    2027-ма БДЖ, интересно..

  • 2
    vno13551887 avatar :-|
    vno13551887

    В 21 век тая ЖП-линия (дори да се изгради), ще бъде със смешно-бавни скорости. Най-разумно е да изградим високоскоростна двойна ЖП-линия до границата с Гърция, а от Благоевград да се разклонява и към Македония при Делчево с един тунел на границата. От там вече македонците да си я свързват с ЖП-мрежата на страната - Кочани-Щип-Велес-Скопие и т.н. Ще бъде малко по-дълга като разстояние, но по-бърза и с по-добра свързаност към всички македонски градове.
    Същото се отнася и за пътната връзка между двете държави - през Благоевград ще е по-добрия вариант, вместо през Кюстендил, като можем да използваме наличната магистрала Струма в по-голема степен. Македонците в момента довършват новата си магистрала Скопие-Щип, започват скоростен път Щип-Кочани и ремонтират/разширяват пътя Кочани-Делчево. За нов път през Кюстендил нещата са много по-далечни като перспектива.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK