С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 13 фев 2018, 14:32, 4078 прочитания

Тръмп обяви инфраструктурен план за 200 млрд. долара

Той предлага да се вземат пари от други правителствени програми и разчита в голяма степен на щатите да платят за проектите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американският президент Доналд Тръмп обяви дългоочаквания си план за възстановяване на инфраструктурата на страната. Той иска Конгресът да насочи 200 млрд. долара за десетилетие за пътища, магистрали, пристанища и летища, като очакванията са, че щатите и частният сектор ще бъдат стимулирани да допринесат с още 1.3 трлн. долара. Планът също така предвижда намаляване на периода за получаване на разрешителни за нови проекти.

Белият дом заяви, че предложението е "начална точка за преговори", но Тръмп даде ясно да се разбере, че това е неговият законодателен приоритет тази година. "Похарчихме 7 трлн. долара в Близкия изток и това беше грешка. А сега опитваме да строим пътища и да поправяме мостове, които се разпадат, и ни е трудно да намерим пари. Това е лудост", посочи Тръмп.


Предложението е част от бюджетен план за 4.4 трлн. долара, който изоставя отдавнашната републиканска цел за балансиране на федералния бюджет в рамките на десетилетие. Планът бе предизборно обещание на президента, но може да доведе до това американците да плащат по-високи местни данъци, такси и тол-тарифи.

Какво включва

Според администрацията инвестициите от 200 млрд. долара ще бъдат платени от "спестявания в други области на федералния бюджет". Планът призовава за публично финансиране от 50 млрд. долара за модернизиране на инфраструктурата в провинциалните области. Съща така са включени 100 млрд. долара за "стимулиращи програми, които да дадат импулс на допълнителни фондове от щати, местни управления и частния сектор". Администрацията ще иска и 20 млрд. долара в заеми за финансиране на проекти като превоз и водоснабдителски мрежи. Планът позволява на щатите да увеличават тол-таксите на междущатските магистрали и да начисляват такси за използване на магистралните райони за почивка.



Като част от предложението президентската администрация планира да продаде две летища. "Федералното правителство притежава и управлява определена инфраструктура, която би била по-подходящо притежавана от щатски, местни и частни структури", посочва Белият дом.

Планът е подложен на остра критика. От една страна, той не предлага толкова ново федерално финансиране, колкото искат демократите. Те настояват за публични инфраструктурни инвестиции, които да са пет пъти по-големи от предложението на Тръмп. От друга страна, тези, които искат строгост по отношение на дефицита, ще се противопоставят на нови разходи, освен ако не се направят спестявания другаде в бюджета. Според някои критици предложението е опит да се приватизира национална инфраструктура, като се прехвърля бремето за разходите върху щатите, които пък ще го прехвърлят върху гражданите.

Някои бизнес групи приветстват плана на Тръмп. "Той може да ни помогне да си върнем мястото на глобален лидер в областта на инфраструктурата от новия век", посочват от Националната асоциация на производителите.

Какъв е проблемът

По принцип инфраструктурните разходи създават работни места и се харесват на бизнеса. Но администрацията на Тръмп измисли план, който вероятно ще има лимитирана популярност и ще бъде труден за прокарване в Конгреса, обобщава анализ на ВВС.

Основният проблем за Белия дом е, че предложението не отпуска ново финансиране за мостове, жп линии и пътища. Вместо това препоръчва да се вземат пари от други правителствени програми, като оставя Конгреса да реши кои ще бъдат засегнати. Освен това се разчита в голяма степен на щатите и на местните структури да платят за проектите. Така им се стоварва огромно бреме, тъй като техните бюджети са свити и са затруднени да събират приходи. По отношение на частта с частното финансиране, въпреки че изглеждат атрактивни на теория, тол-таксите и другите тарифи, които влизат в корпоративните джобове, са непопулярни сред американците. Предвид всичко това има вероятност законът, който прокара Конгресът, да изглежда много различно от предложението на Тръмп.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Задава ли се нова ядрена надпревара 2 Задава ли се нова ядрена надпревара

Оттеглянето на САЩ и Русия от договора за ракетите със среден и малък обсег ще подкопае най-вече сигурността на Европа

15 фев 2019, 859 прочитания

Обиколката на Помпео в Централна Европа: Газ, Huawei и демокрация 1 Обиколката на Помпео в Централна Европа: Газ, Huawei и демокрация

САЩ дават заявка за завръщане в региона. Спорно е какви резултати ще има новата политика на ангажиране

15 фев 2019, 770 прочитания

24 часа 7 дни

15 фев 2019, 3829 прочитания

15 фев 2019, 2747 прочитания

15 фев 2019, 2532 прочитания

15 фев 2019, 2334 прочитания

15 фев 2019, 1748 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Най-големият суверенен фонд поиска компаниите да имат процедури за борба с корупцията

Норвежкият фонд периодично публикува изрични инструкции към компаниите, в които е инвестирал

Къде са ви енергийните спестявания

Крайните потребители може да получат допълнителни такси в сметките си за ток заради целите за енергийна ефективност.

Тихият монопол в София продължава

Три различни поръчки, финансирани с пари от ЕС, за над 1200 информационни табла по софийските спирки са дадени на свързани фирми

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Sisters аre doin' it for themselves

Първият македонски филм на Берлинале "Господ съществува, името й е Петруня" спечели публиката с позицията си за цената

Дивото зове

Трима утвърдени български приключенски фотографи и техните "работни дни" на открито

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Отрова в руската салата

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 15.02.2019 Прочетете