С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 13 фев 2018, 14:32, 4092 прочитания

Тръмп обяви инфраструктурен план за 200 млрд. долара

Той предлага да се вземат пари от други правителствени програми и разчита в голяма степен на щатите да платят за проектите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американският президент Доналд Тръмп обяви дългоочаквания си план за възстановяване на инфраструктурата на страната. Той иска Конгресът да насочи 200 млрд. долара за десетилетие за пътища, магистрали, пристанища и летища, като очакванията са, че щатите и частният сектор ще бъдат стимулирани да допринесат с още 1.3 трлн. долара. Планът също така предвижда намаляване на периода за получаване на разрешителни за нови проекти.

Белият дом заяви, че предложението е "начална точка за преговори", но Тръмп даде ясно да се разбере, че това е неговият законодателен приоритет тази година. "Похарчихме 7 трлн. долара в Близкия изток и това беше грешка. А сега опитваме да строим пътища и да поправяме мостове, които се разпадат, и ни е трудно да намерим пари. Това е лудост", посочи Тръмп.


Предложението е част от бюджетен план за 4.4 трлн. долара, който изоставя отдавнашната републиканска цел за балансиране на федералния бюджет в рамките на десетилетие. Планът бе предизборно обещание на президента, но може да доведе до това американците да плащат по-високи местни данъци, такси и тол-тарифи.

Какво включва

Според администрацията инвестициите от 200 млрд. долара ще бъдат платени от "спестявания в други области на федералния бюджет". Планът призовава за публично финансиране от 50 млрд. долара за модернизиране на инфраструктурата в провинциалните области. Съща така са включени 100 млрд. долара за "стимулиращи програми, които да дадат импулс на допълнителни фондове от щати, местни управления и частния сектор". Администрацията ще иска и 20 млрд. долара в заеми за финансиране на проекти като превоз и водоснабдителски мрежи. Планът позволява на щатите да увеличават тол-таксите на междущатските магистрали и да начисляват такси за използване на магистралните райони за почивка.



Като част от предложението президентската администрация планира да продаде две летища. "Федералното правителство притежава и управлява определена инфраструктура, която би била по-подходящо притежавана от щатски, местни и частни структури", посочва Белият дом.

Планът е подложен на остра критика. От една страна, той не предлага толкова ново федерално финансиране, колкото искат демократите. Те настояват за публични инфраструктурни инвестиции, които да са пет пъти по-големи от предложението на Тръмп. От друга страна, тези, които искат строгост по отношение на дефицита, ще се противопоставят на нови разходи, освен ако не се направят спестявания другаде в бюджета. Според някои критици предложението е опит да се приватизира национална инфраструктура, като се прехвърля бремето за разходите върху щатите, които пък ще го прехвърлят върху гражданите.

Някои бизнес групи приветстват плана на Тръмп. "Той може да ни помогне да си върнем мястото на глобален лидер в областта на инфраструктурата от новия век", посочват от Националната асоциация на производителите.

Какъв е проблемът

По принцип инфраструктурните разходи създават работни места и се харесват на бизнеса. Но администрацията на Тръмп измисли план, който вероятно ще има лимитирана популярност и ще бъде труден за прокарване в Конгреса, обобщава анализ на ВВС.

Основният проблем за Белия дом е, че предложението не отпуска ново финансиране за мостове, жп линии и пътища. Вместо това препоръчва да се вземат пари от други правителствени програми, като оставя Конгреса да реши кои ще бъдат засегнати. Освен това се разчита в голяма степен на щатите и на местните структури да платят за проектите. Така им се стоварва огромно бреме, тъй като техните бюджети са свити и са затруднени да събират приходи. По отношение на частта с частното финансиране, въпреки че изглеждат атрактивни на теория, тол-таксите и другите тарифи, които влизат в корпоративните джобове, са непопулярни сред американците. Предвид всичко това има вероятност законът, който прокара Конгресът, да изглежда много различно от предложението на Тръмп.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

NASA тества първия частен космически кораб след седмица NASA тества първия частен космически кораб след седмица

Crew Dragon на SpaceX ще извърши безпилотен полет до Международната космическа станция на 2 март

23 фев 2019, 992 прочитания

Изборите за президент в САЩ може да се превърнат в състезание за милиардери 4 Изборите за президент в САЩ може да се превърнат в състезание за милиардери

Очертава се на предстоящия вот този тип кандидати да са най-много в историята

23 фев 2019, 1200 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Най-големият суверенен фонд поиска компаниите да имат процедури за борба с корупцията

Норвежкият фонд периодично публикува изрични инструкции към компаниите, в които е инвестирал

ДАНС: машина за губене на време и за глоби

Задължението за представяне на планове за обучение по закона за мръсните пари хвърли в стрес граждани и организации

Домусчиев затяга медийната хватка на ГЕРБ с покупката на "Нова"

След неуспешния опит на ГЕРБ да го включи като партньор на Келнер в "Нова телевизия" сега бизнесменът купува директно телевизията

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

30 something

"30" на Симона Костова беше представен на Международния филмов фестивал в Ротердам и в Берлин

Хумус сапиенс

Заведение от европейската верига Hummusbar отвори врати в София

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 23.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.02.2019 Прочетете