Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 29 мар 2018, 12:54, 7537 прочитания

След скандала: Facebook прави първи стъпки към прозрачност

Компанията представи няколко промени за улеснение на потребителите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От 16 март - когато Кристофър Уайли сложи началото на скандала около Facebook с признанията си - пазарната оценка на компанията падна с близо 80 млрд. долара. Сега от социалната мрежа се опитват да възвърнат доверието на потребителите, преди още от тях да се включат в тренда #DeleteFacebook.

На фона на негативния PR в сряда компанията представи няколко промени, които ще разрешат на потребителите по-лесно да намират, теглят и контролират личните си данни от платформата. Актуализациите ще влязат в действие през следващите няколко седмици.


Как се връща доверие

Според Роб Шерман, заместник-ръководител на отдела за защита на личните данни във Facebook, компанията е започнала работа по този проект още преди Уайли да разкрие, че Cambridge Analytica е създала онлайн инструмент за психологическо профилиране на около една четвърт от американското население на базата на техните профили.

"През последната седмица стана ясно, че сме загубили доверието и трябва да работим, за да си го върнем", коментира Шерман, цитиран от Financial Times (FT).



Според технологичното издание Wired актуализациите, които предстои да влязат в действие, са почти изцяло козметични, но могат да имат голям ефект.

"Едно е да прочетеш условията за събиране на данни, които обясняват основни практики. Съвсем друго е да видиш собствените си данни и да можеш да ги контролираш", обяснява Шерман.

В сряда компанията представи нов дизайн на менюто "настройки" в мобилното приложение. Досега настройките бяха по-скоро "скрити" от очите на потребителите в близо 20 различни страници на платформата.

Компанията представи и нов бърз достъп до настройките за поверителност, който трябва да позволява контролирането на личните данни да се случва по-лесно. Потребителите ще могат също така да теглят, контролират и трият някои от събраните за тях данни в отделни и категоризирани папки.

"Чухме достатъчно ясно, че настройките за личните данни и други важни инструменти се намират твърде трудно и че трябва да направим повече, за да държим хората информирани", написаха ръководители от високо ниво в компанията.

Още за скандала около Facebook и какво предстои за социалната мрежа четете в петък в темата на броя в "Капитал"
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как да "уловим момента" и да спечелим от кризата Как да "уловим момента" и да спечелим от кризата

"Карол Капитал Мениджмънт" със специален инвестиционен план, съобразен с днешните високи нива на несигурност

2 апр 2020, 516 прочитания

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 701 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Доставчици на "Лидл" отчитат задгранични продажби за над 15 млн. лв. през 2017 г.

Веригата отбелязва сериозен ръст и на обемите от продуктовата линия "Родна стряха"

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10