Дъщерното дружество на германските пощи Deutsche Post Direkt е продавало личните данни на избиратели на водения от Ангела Меркел Християндемократически съюз (ХДС) и Партията на свободните демократи (ПСД) на Кристиан Линднер. Това стана ясно от разследване на германския седмичник Bild am Sontag. Според изданието дружеството продава данни на партии от 2005 г. насам, като при миналогодишните парламентарни избори двете партии са заплатили петцифрена сума за услугата.
Закупените данни включват информация като пол, доходи, образователно ниво и потребителски навици, въз основа на което двете партии са можели да определят политическите предпочитания на избирателите по региони и да насочат предизборните си кампании.
Говорител на Deutsche Post потвърди, че Deutsche Post Direkt събира и обработва лични данни, но дейността на дружеството е изцяло в рамките на закона. От изказването става ясно още, че данните не се отнасят до конкретни избиратели, а до общи демографски данни.
Дружеството открито рекламира продажбата на данни
Част от услугите, които Deutsche Post Direkt предлага, е именно продажбата на потребителски данни, категоризирани групово по пощенски код, улица или за отделни сгради. Услугата се продава под името microdialog като начин за таргетиран маркетинг и според информация от сайта на дружеството отговаря на германския закон за защита на личните данни (Bundesdatenschutzgesetz).
Двете партии - ХДС и ПСД, потвърдиха, че са купували данни за избиратели от Deutsche Post Direkt, които впоследствие са използвали за предизборна агитация. Оттам обаче подчертаха, че не са нарушили закона. "Става въпрос за изцяло анонимни данни", заявиха от централата на ХДС в Берлин. Оттам коментираха още, че партията е избрала услугите на германските пощи сред много други кандидати, които предоставят същата услуга. "Данните от Deutsche Post са изцяло анонимни и изготвени в съответствие с германския закон за защита на личните данни", коментираха и от ПСД.

Колко лични са личните данни
Разкритието на Bild am Sontag идва само седмици след скандала с Facebook и Cambridge Analytica, при който стана ясно, че личните данни на близо 50 млн. потребители са били получени и използвани без тяхното съгласие. В САЩ регулаторите вече предприеха мерки срещу социалната мрежа, като се очаква изпълнителният директор и основател на компанията да бъде изслушан в началото на този месец.
Дали случаят в Германия ще доведе до конкретни промени в германското законодателство предстои да се разбере. Според коментар на ръководителя на хамбургското бюро за защита на личните данни Йоханес Каспар за Bild действащият в момента закон за защита на личните данни в Германия трябва да бъде преразгледан. Германската партия Съюз 90/Зелените също се обяви против използването на услуги от такъв тип и разкритикува двете партии.
Дъщерното дружество на германските пощи Deutsche Post Direkt е продавало личните данни на избиратели на водения от Ангела Меркел Християндемократически съюз (ХДС) и Партията на свободните демократи (ПСД) на Кристиан Линднер. Това стана ясно от разследване на германския седмичник Bild am Sontag. Според изданието дружеството продава данни на партии от 2005 г. насам, като при миналогодишните парламентарни избори двете партии са заплатили петцифрена сума за услугата.
0 коментара