С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 апр 2018, 11:46, 3702 прочитания

Партията на Меркел и Свободните демократи са купували данни на избиратели

Deutsche Post е продавала информацията за изборите през 2017 г., но твърди, че извършва дейността законно

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Deutsche Post Direkt продава данни от 2005 г., твърди германският седмичник Bild am Sontag.
Дъщерното дружество на германските пощи Deutsche Post Direkt е продавало личните данни на избиратели на водения от Ангела Меркел Християндемократически съюз (ХДС) и Партията на свободните демократи (ПСД) на Кристиан Линднер. Това стана ясно от разследване на германския седмичник Bild am Sontag. Според изданието дружеството продава данни на партии от 2005 г. насам, като при миналогодишните парламентарни избори двете партии са заплатили петцифрена сума за услугата.

Закупените данни включват информация като пол, доходи, образователно ниво и потребителски навици, въз основа на което двете партии са можели да определят политическите предпочитания на избирателите по региони и да насочат предизборните си кампании.


Говорител на Deutsche Post потвърди, че Deutsche Post Direkt събира и обработва лични данни, но дейността на дружеството е изцяло в рамките на закона. От изказването става ясно още, че данните не се отнасят до конкретни избиратели, а до общи демографски данни.

Дружеството открито рекламира продажбата на данни

Част от услугите, които Deutsche Post Direkt предлага, е именно продажбата на потребителски данни, категоризирани групово по пощенски код, улица или за отделни сгради. Услугата се продава под името microdialog като начин за таргетиран маркетинг и според информация от сайта на дружеството отговаря на германския закон за защита на личните данни (Bundesdatenschutzgesetz).



Двете партии - ХДС и ПСД, потвърдиха, че са купували данни за избиратели от Deutsche Post Direkt, които впоследствие са използвали за предизборна агитация. Оттам обаче подчертаха, че не са нарушили закона. "Става въпрос за изцяло анонимни данни", заявиха от централата на ХДС в Берлин. Оттам коментираха още, че партията е избрала услугите на германските пощи сред много други кандидати, които предоставят същата услуга. "Данните от Deutsche Post са изцяло анонимни и изготвени в съответствие с германския закон за защита на личните данни", коментираха и от ПСД.
Концернът все още има държавно участие

Концернът все още има държавно участие

[Reuters]

Колко лични са личните данни

Разкритието на Bild am Sontag идва само седмици след скандала с Facebook и Cambridge Analytica, при който стана ясно, че личните данни на близо 50 млн. потребители са били получени и използвани без тяхното съгласие. В САЩ регулаторите вече предприеха мерки срещу социалната мрежа, като се очаква изпълнителният директор и основател на компанията да бъде изслушан в началото на този месец.

Дали случаят в Германия ще доведе до конкретни промени в германското законодателство предстои да се разбере. Според коментар на ръководителя на хамбургското бюро за защита на личните данни Йоханес Каспар за Bild действащият в момента закон за защита на личните данни в Германия трябва да бъде преразгледан. Германската партия Съюз 90/Зелените също се обяви против използването на услуги от такъв тип и разкритикува двете партии.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Запали се ракетата на кандидата за "бронзов медал" при частните орбитални полети Запали се ракетата на кандидата за "бронзов медал" при частните орбитални полети

Космическата компания Firefly Aerospace вероятно няма да извърши премиерно изстрелване в през април, както планираше

24 яну 2020, 838 прочитания

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане 2 Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

24 яну 2020, 713 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Британската ВВС се връща в Сърбия

Сблъсъкът за влияние с Русия се изостря след подновения интерес на Запада към региона

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10