Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 17 апр 2018, 13:51, 1490 прочитания

Корабната индустрия приема за първи път план за намаляване на вредните емисии

Секторът произвежда повече от 2% от световните емисии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Пластмасата в океаните може да се утрои за десетилетие

"Океанската икономика" ще се удвои до 3 трлн. долара до 2030 г.

4 апр 2018

Американски и канадски банки увеличават финансирането в "мръсните" изкопаеми горива

Китайските и европейските финансови институции бавно се оттеглят от сектора

3 апр 2018

Форумът в Давос: Код червено за планетата

Глобалното затопляне и рискът от природни бедствия ще доминират пред теми като терористични заплахи и миграция на Световния икономически форум

21 яну 2018
Очаква се корабната индустрия да постигне първата глобална цел за намаляване на вредните емисии. План предвижда понижаването на парникови газове с поне 50% до 2050 г. - цел, която ще изисква от сектора да подмени или преработи напълно своите флотилии, за да могат да използват нови видове биогорива, съобщава Financial Times.

Мерките

Мерките се очаква да бъдат официално приети от Международната морска организация (ММО), регулаторния орган на ООН за корабоплаването, и отбелязва първия път, в който корабната индустрия, която произвежда повече от 2% от световните емисии, приема план за емисиите.

Окончателният компромис обаче е много под това, което ЕС искаше – намаляване на емисиите от поне 70%, като Брюксел дори заплаши да приложи собствени правила.

Корабоплаването и въздухоплаването са два сектора, които не са обхванати от споразумението на ООН за климата, и докато авиационният сектор въведе план за емисиите преди две години, на корабната индустрия това отне много време поради трудността да се намали въглеродът от използваното от кораби за дълги рейсове гориво.



За да се постигне целта от 50%, от сектора заявиха, че големи инвестиции в разработката на нови видове горива биха били от съществено значение и че незначителните подобрения в ефективността не са достатъчни.

Датската корабна компания Maersk заяви, че иска целите на споразумението на ММО да са по-високи. "Крайната цел е наистина пълна декарбонизация, това е, което търсим в споразумението", каза говорител на компанията, като допълни, че ще са необходими много изследвания и инвестиции в нови технологии, като отбелязва, че "технологиите са там, но те са твърде скъпи и ги нямаме в мащаб".

Алтернативите

Възможните алтернативи на използваното от корабите гориво включват водород и амоняк, въпреки че никоя от тях не е била разгърната в голям мащаб. Батериите биха могли да се използват и за задвижване на плавателни съдове, които пътуват на кратки разстояния, но няма да бъдат приложими при пътувания на дълги разстояния.
На срещата на ММО в четвъртък само две държави - САЩ и Саудитска Арабия,
изразиха несъгласие със споразумението.

Няколко екологични групи предупредиха, че намаляването с 50% не е достатъчно за спазването на Парижкото споразумение за климата и казаха, че настоящият компромис не е съвместим с целите на Париж.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Финансирай бързо Финансирай бързо

Втората по големина в света платформа за обществено набиране на средства Indiegogo става все по-популярна

20 апр 2018, 761 прочитания

Как технологичните гиганти загубиха ореола си 5 Как технологичните гиганти загубиха ореола си

След скандала с Facebook лидерите в технологиите все повече се превръщат от "спасители" в "заплаха"

20 апр 2018, 1363 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (16-22 април)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Конкурсите като скрити възможности за кариерно развитие

Или защо е важно да участвате в подобни инициативи и как да ги използвате максимално в своя полза

Стажове, стипендии, конкурси (10-15 април)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (2 - 8 април)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

"Лидл" отваря 300 работни места за касиери в София със заплащане от 1260 лв.

Компанията предоставя и ваучери за храна, гъвкаво работно време и допълнително здравно осигуряване

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Градус" внесе в КФН проспект за борсовия си дебют

Дружеството обяви намерението си за набиране на 100 млн. лв. от инвеститорите на капиталовия пазар

Първият инвеститор в "Адам" и "Ева", които принтират 3D тъкани

Учещите медицина Спас Керимов и Ваньо Везиров създават "Принтиво", която разработва биомастило и 3D биопринтер

Защо поскъпнаха SMS-ите на едро

Нарасналата употреба на известявания от банки, онлайн търговци, куриери разрасна бизнеса с кратки съобщения

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

София импровизира

13 представления от утвърдени чуждестранни и български хореографи на новото издание на "Антистатик"

Книга: Жак Превер – "Приказки за непослушни деца"

Илюстрациите са тези от оригиналното издание и са на перуанско-аржентинската художничка Елса Енрикес

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 16

Капитал

Брой 16 // 21.04.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 21.04.2018 Прочетете