С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 17 апр 2018, 13:51, 2529 прочитания

Корабната индустрия приема за първи път план за намаляване на вредните емисии

Секторът произвежда повече от 2% от световните емисии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Очаква се корабната индустрия да постигне първата глобална цел за намаляване на вредните емисии. План предвижда понижаването на парникови газове с поне 50% до 2050 г. - цел, която ще изисква от сектора да подмени или преработи напълно своите флотилии, за да могат да използват нови видове биогорива, съобщава Financial Times.

Мерките


Мерките се очаква да бъдат официално приети от Международната морска организация (ММО), регулаторния орган на ООН за корабоплаването, и отбелязва първия път, в който корабната индустрия, която произвежда повече от 2% от световните емисии, приема план за емисиите.

Окончателният компромис обаче е много под това, което ЕС искаше – намаляване на емисиите от поне 70%, като Брюксел дори заплаши да приложи собствени правила.

Корабоплаването и въздухоплаването са два сектора, които не са обхванати от споразумението на ООН за климата, и докато авиационният сектор въведе план за емисиите преди две години, на корабната индустрия това отне много време поради трудността да се намали въглеродът от използваното от кораби за дълги рейсове гориво.



За да се постигне целта от 50%, от сектора заявиха, че големи инвестиции в разработката на нови видове горива биха били от съществено значение и че незначителните подобрения в ефективността не са достатъчни.

Датската корабна компания Maersk заяви, че иска целите на споразумението на ММО да са по-високи. "Крайната цел е наистина пълна декарбонизация, това е, което търсим в споразумението", каза говорител на компанията, като допълни, че ще са необходими много изследвания и инвестиции в нови технологии, като отбелязва, че "технологиите са там, но те са твърде скъпи и ги нямаме в мащаб".

Алтернативите

Възможните алтернативи на използваното от корабите гориво включват водород и амоняк, въпреки че никоя от тях не е била разгърната в голям мащаб. Батериите биха могли да се използват и за задвижване на плавателни съдове, които пътуват на кратки разстояния, но няма да бъдат приложими при пътувания на дълги разстояния.
На срещата на ММО в четвъртък само две държави - САЩ и Саудитска Арабия,
изразиха несъгласие със споразумението.

Няколко екологични групи предупредиха, че намаляването с 50% не е достатъчно за спазването на Парижкото споразумение за климата и казаха, че настоящият компромис не е съвместим с целите на Париж.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стартираща фирма произвежда восъчни кърпи за бита Стартираща фирма произвежда восъчни кърпи за бита

Калина Мазгалова и Петър Захариев предлагат българска алтернатива на пластмасата за съхранение на храна

20 фев 2020, 11 прочитания

Кораби, задвижвани с амоняк, може да направят морския превоз "по-зелен" Кораби, задвижвани с амоняк, може да направят морския превоз "по-зелен"

Новото корабно гориво на азотна основа постепенно може да замени дизела след около десетилетие

20 фев 2020, 249 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Градус" внесе в КФН проспект за борсовия си дебют

Дружеството обяви намерението си за набиране на 100 млн. лв. от инвеститорите на капиталовия пазар

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10