С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 17 апр 2018, 13:51, 2026 прочитания

Корабната индустрия приема за първи път план за намаляване на вредните емисии

Секторът произвежда повече от 2% от световните емисии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Блокчейн технологията променя корабната индустрия

Модернизацията би намалила разходите на компаниите и би облекчила процесите при доставка

24 апр 2018

Пластмасата в океаните може да се утрои за десетилетие

"Океанската икономика" ще се удвои до 3 трлн. долара до 2030 г.

4 апр 2018

Американски и канадски банки увеличават финансирането в "мръсните" изкопаеми горива

Китайските и европейските финансови институции бавно се оттеглят от сектора

3 апр 2018

Форумът в Давос: Код червено за планетата

Глобалното затопляне и рискът от природни бедствия ще доминират пред теми като терористични заплахи и миграция на Световния икономически форум

21 яну 2018
Очаква се корабната индустрия да постигне първата глобална цел за намаляване на вредните емисии. План предвижда понижаването на парникови газове с поне 50% до 2050 г. - цел, която ще изисква от сектора да подмени или преработи напълно своите флотилии, за да могат да използват нови видове биогорива, съобщава Financial Times.

Мерките

Мерките се очаква да бъдат официално приети от Международната морска организация (ММО), регулаторния орган на ООН за корабоплаването, и отбелязва първия път, в който корабната индустрия, която произвежда повече от 2% от световните емисии, приема план за емисиите.

Окончателният компромис обаче е много под това, което ЕС искаше – намаляване на емисиите от поне 70%, като Брюксел дори заплаши да приложи собствени правила.

Корабоплаването и въздухоплаването са два сектора, които не са обхванати от споразумението на ООН за климата, и докато авиационният сектор въведе план за емисиите преди две години, на корабната индустрия това отне много време поради трудността да се намали въглеродът от използваното от кораби за дълги рейсове гориво.



За да се постигне целта от 50%, от сектора заявиха, че големи инвестиции в разработката на нови видове горива биха били от съществено значение и че незначителните подобрения в ефективността не са достатъчни.

Датската корабна компания Maersk заяви, че иска целите на споразумението на ММО да са по-високи. "Крайната цел е наистина пълна декарбонизация, това е, което търсим в споразумението", каза говорител на компанията, като допълни, че ще са необходими много изследвания и инвестиции в нови технологии, като отбелязва, че "технологиите са там, но те са твърде скъпи и ги нямаме в мащаб".

Алтернативите

Възможните алтернативи на използваното от корабите гориво включват водород и амоняк, въпреки че никоя от тях не е била разгърната в голям мащаб. Батериите биха могли да се използват и за задвижване на плавателни съдове, които пътуват на кратки разстояния, но няма да бъдат приложими при пътувания на дълги разстояния.
На срещата на ММО в четвъртък само две държави - САЩ и Саудитска Арабия,
изразиха несъгласие със споразумението.

Няколко екологични групи предупредиха, че намаляването с 50% не е достатъчно за спазването на Парижкото споразумение за климата и казаха, че настоящият компромис не е съвместим с целите на Париж.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Фирмите в България не очакват дигитализацията да доведе до съкращения Фирмите в България не очакват дигитализацията да доведе до съкращения

Анкета на Германо-българската камара и "Сименс" показва, че компаниите нямат дългосрочна стратегия в тази област

24 сеп 2018, 509 прочитания

Emirates обмисля да придобие Etihad Emirates обмисля да придобие Etihad

Сливането на двете компании би създало най-големия превозвач по приходи в света

24 сеп 2018, 1159 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Градус" внесе в КФН проспект за борсовия си дебют

Дружеството обяви намерението си за набиране на 100 млн. лв. от инвеститорите на капиталовия пазар

Със София в центъра на бизнеса

Изпълнителният директор на Progress Йогеш Гупта пред "Капитал"

Семейството с каменната мелница

"Екосем" произвежда 21 вида брашна, а най-новото им предложение е полезната вафла "Лимецка"

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Led Zeppelin на 50

През октомври излиза фотоалбум с непубликувани досега снимки от историята на групата (1968-1980 г.)

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Емисия

DAILY @7PM // 24.09.2018 Прочетете