С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 17 апр 2018, 13:51, 1871 прочитания

Корабната индустрия приема за първи път план за намаляване на вредните емисии

Секторът произвежда повече от 2% от световните емисии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Блокчейн технологията променя корабната индустрия

Модернизацията би намалила разходите на компаниите и би облекчила процесите при доставка

24 апр 2018

Пластмасата в океаните може да се утрои за десетилетие

"Океанската икономика" ще се удвои до 3 трлн. долара до 2030 г.

4 апр 2018

Американски и канадски банки увеличават финансирането в "мръсните" изкопаеми горива

Китайските и европейските финансови институции бавно се оттеглят от сектора

3 апр 2018

Форумът в Давос: Код червено за планетата

Глобалното затопляне и рискът от природни бедствия ще доминират пред теми като терористични заплахи и миграция на Световния икономически форум

21 яну 2018
Очаква се корабната индустрия да постигне първата глобална цел за намаляване на вредните емисии. План предвижда понижаването на парникови газове с поне 50% до 2050 г. - цел, която ще изисква от сектора да подмени или преработи напълно своите флотилии, за да могат да използват нови видове биогорива, съобщава Financial Times.

Мерките

Мерките се очаква да бъдат официално приети от Международната морска организация (ММО), регулаторния орган на ООН за корабоплаването, и отбелязва първия път, в който корабната индустрия, която произвежда повече от 2% от световните емисии, приема план за емисиите.

Окончателният компромис обаче е много под това, което ЕС искаше – намаляване на емисиите от поне 70%, като Брюксел дори заплаши да приложи собствени правила.

Корабоплаването и въздухоплаването са два сектора, които не са обхванати от споразумението на ООН за климата, и докато авиационният сектор въведе план за емисиите преди две години, на корабната индустрия това отне много време поради трудността да се намали въглеродът от използваното от кораби за дълги рейсове гориво.



За да се постигне целта от 50%, от сектора заявиха, че големи инвестиции в разработката на нови видове горива биха били от съществено значение и че незначителните подобрения в ефективността не са достатъчни.

Датската корабна компания Maersk заяви, че иска целите на споразумението на ММО да са по-високи. "Крайната цел е наистина пълна декарбонизация, това е, което търсим в споразумението", каза говорител на компанията, като допълни, че ще са необходими много изследвания и инвестиции в нови технологии, като отбелязва, че "технологиите са там, но те са твърде скъпи и ги нямаме в мащаб".

Алтернативите

Възможните алтернативи на използваното от корабите гориво включват водород и амоняк, въпреки че никоя от тях не е била разгърната в голям мащаб. Батериите биха могли да се използват и за задвижване на плавателни съдове, които пътуват на кратки разстояния, но няма да бъдат приложими при пътувания на дълги разстояния.
На срещата на ММО в четвъртък само две държави - САЩ и Саудитска Арабия,
изразиха несъгласие със споразумението.

Няколко екологични групи предупредиха, че намаляването с 50% не е достатъчно за спазването на Парижкото споразумение за климата и казаха, че настоящият компромис не е съвместим с целите на Париж.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

(Хипер)Наука за офиси (Хипер)Наука за офиси

Българско-американската компания HyperScience прави софтуер за оптимизация на документацията в големи компании

20 юли 2018, 450 прочитания

Краят на една ера Краят на една ера

36-годишният Роджър Федерер прекъсна дългогодишното си партньорство с Nike и сключи 10-годишен договор с японската Uniqlo

20 юли 2018, 431 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Как да изберете правилното образование за успешна кариера

Няколко съвета за всеки ученик, студент или търсещ кариерно преориентиране

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Пет минути с ... Елисавета Белобрадова и Красимира Хаджииванова

На "Кариери" гостуват създателките на сайта maikomila.bg и онлайн платформата olemale.bg, чрез която популяризират продукти на майки на деца с увреждания, за да им осигурят финансова независимост

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Градус" внесе в КФН проспект за борсовия си дебют

Дружеството обяви намерението си за набиране на 100 млн. лв. от инвеститорите на капиталовия пазар

През чумавото

Най-важните въпроси около първите за Европа случаи на рядкото заболяване по дребните преживни животни в България ще останат без отговор

Да превърнеш детската страст в кариера

Момчил Ковачев, заместник-директор по информационните въпроси в Inter Cars, пред "Капитал"

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Nation on the best location

Манталитетният и културен хибрид Словения

20 въпроса: Емилиян Гацов-Елби

Музиката му се ражда от неговата философска и медитативна чувствителност

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 21.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Колко ще е дълъг пътят към еврото?

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 20.07.2018 Прочетете