С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
30 апр 2018, 15:32, 2995 прочитания

Китай обмисля да намали вносните мита за автомобили наполовина

Това ще облагодетелства луксозните автопроизводители

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Топ 10 на вносителите на автомобили в Китай през 2017 г. (в хил. броя)

BMW 187.4
Mercedes 183.6
Lexus 134.9
Toyota 84.3
Porsche 71
Land Rover 68.9
Lincoln 64.7
VW 58.9
Audi 49.1
Mini 36.1

Източник: China Automobile Dealers Association
Китай обмисля да ореже вносните мита за леки коли наполовина, което ще се отрази благоприятно на луксозните автопроизводители като BMW и Lexus. Това твърдят източници на Bloomberg, пожелали анонимност.

Китайският държавен съвет преценява предложения за намаляване на митата от 25% до 10-15%. Официалното обявяване на решението може да бъде направено следващия месец. То идва на фона на притесненията за задаваща се търговска война между САЩ и Китай.


Кой ще спечели

Този ход може да бъде разчетен като отстъпка пред президента Доналд Тръмп, но в крайна сметка ще облагодетелства повече европейските и азиатските автопроизводители в сравнение с американските заради заплахата на Пекин да въведе допълнителни вносни мита от 25% върху автомобилите от САЩ. Китай освен това настоява, че планът му да ореже тарифите за внос на чуждестранни коли е обмислян отдавна, и отхвърля опитите на Тръмп да си припише заслуга за него.

Пекин е изправен пред дългогодишните молби на чужди автопроизводители да позволи по-голям достъп до пазарите си. Наскоро страната обяви планове, според които ще позволи на чуждестранните автопроизводители да притежават над 50% от местните джойнт венчъри.



"Голям потенциал"

Китай е внесъл 1.22 млн. превозни средства за миналата година, или около 4.2% от общите продажби в страната от около 28.9 млн. автомобила. Преди дни президентът Си Дзинпин потвърди ангажимента да се намалят вносните мита за превозни средства. От Tesla коментираха, че това решение е "много важен ход от страна на Китай". От Audi посочиха, че по-ниските мита ще донесат "голям потенциал" за марката, която разчита на вноса за 10% от китайските си продажби.

Луксозните автомобили особено ще почувстват ефекта от орязаните тарифи, тъй като по-малка част от тяхното производство е прехвърлена на местно ниво. От Lexus вече обявиха, че увеличават фокуса си върху Китай, разкривайки нов дизайн на модела си ES на автошоу в Пекин. Колата предлага повече пространство при задните седалки за младите китайци със семейства и за клиентите, които имат шофьор.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Втори мандат, но не и безконтролна власт за управляващите в Полша Втори мандат, но не и безконтролна власт за управляващите в Полша

Опозицията овладя Сената, но властта ще продължи с евроскептицизъм, антилиберални мерки и икономически национализъм

14 окт 2019, 530 прочитания

Кюрдите сключват сделка с Москва и Дамаск заради турската офанзива 1 Кюрдите сключват сделка с Москва и Дамаск заради турската офанзива

Анкара едва ли иска да влезе в директен сблъсък със сирийската армия, но ситуацията е непредвидима

14 окт 2019, 1735 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
"Турски поток" стигна до турския бряг, обяви "Газпром"

Втората тръба вече се изгражда и "Газпром" твърди, че завършването ѝ започва през третото тримесечие на 2018 г.

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма