Китай обмисля да намали вносните мита за автомобили наполовина
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Китай обмисля да намали вносните мита за автомобили наполовина

Reuters

Китай обмисля да намали вносните мита за автомобили наполовина

Това ще облагодетелства луксозните автопроизводители

3284 прочитания

Reuters

© Reuters


Топ 10 на вносителите на автомобили в Китай през 2017 г. (в хил. броя)

BMW 187.4

Mercedes 183.6

Lexus 134.9

Toyota 84.3

Porsche 71

Land Rover 68.9

Lincoln 64.7

VW 58.9

Audi 49.1

Mini 36.1

Източник: China Automobile Dealers Association

Китай обмисля да ореже вносните мита за леки коли наполовина, което ще се отрази благоприятно на луксозните автопроизводители като BMW и Lexus. Това твърдят източници на Bloomberg, пожелали анонимност.

Китайският държавен съвет преценява предложения за намаляване на митата от 25% до 10-15%. Официалното обявяване на решението може да бъде направено следващия месец. То идва на фона на притесненията за задаваща се търговска война между САЩ и Китай.

Кой ще спечели

Този ход може да бъде разчетен като отстъпка пред президента Доналд Тръмп, но в крайна сметка ще облагодетелства повече европейските и азиатските автопроизводители в сравнение с американските заради заплахата на Пекин да въведе допълнителни вносни мита от 25% върху автомобилите от САЩ. Китай освен това настоява, че планът му да ореже тарифите за внос на чуждестранни коли е обмислян отдавна, и отхвърля опитите на Тръмп да си припише заслуга за него.

Пекин е изправен пред дългогодишните молби на чужди автопроизводители да позволи по-голям достъп до пазарите си. Наскоро страната обяви планове, според които ще позволи на чуждестранните автопроизводители да притежават над 50% от местните джойнт венчъри.

"Голям потенциал"

Китай е внесъл 1.22 млн. превозни средства за миналата година, или около 4.2% от общите продажби в страната от около 28.9 млн. автомобила. Преди дни президентът Си Дзинпин потвърди ангажимента да се намалят вносните мита за превозни средства. От Tesla коментираха, че това решение е "много важен ход от страна на Китай". От Audi посочиха, че по-ниските мита ще донесат "голям потенциал" за марката, която разчита на вноса за 10% от китайските си продажби.

Луксозните автомобили особено ще почувстват ефекта от орязаните тарифи, тъй като по-малка част от тяхното производство е прехвърлена на местно ниво. От Lexus вече обявиха, че увеличават фокуса си върху Китай, разкривайки нов дизайн на модела си ES на автошоу в Пекин. Колата предлага повече пространство при задните седалки за младите китайци със семейства и за клиентите, които имат шофьор.

Топ 10 на вносителите на автомобили в Китай през 2017 г. (в хил. броя)

BMW 187.4

Mercedes 183.6

Lexus 134.9

Toyota 84.3

Porsche 71

Land Rover 68.9

Lincoln 64.7

VW 58.9

Audi 49.1

Mini 36.1

Източник: China Automobile Dealers Association

Китай обмисля да ореже вносните мита за леки коли наполовина, което ще се отрази благоприятно на луксозните автопроизводители като BMW и Lexus. Това твърдят източници на Bloomberg, пожелали анонимност.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK