Нова стратегия за изчистване на колите и на въздуха, който дишаме

Транспортният сектор е основна пречка за намаляването на вредните емисии в Европа

През последното десетилетие емисиите на парникови газове в Европейския съюз са намалели значително във всички сектори на икономиката с изключение на транспорта, където са се увеличили с 20%. След като ЕС се ангажира със значителни по-нататъшни съкращения на емисиите съгласно Парижкото климатично споразумение, транспортът се превърна в основна пречка за декарбонизацията и са нужни по-агресивни политики за реформиране на сектора.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    alex.p.ivanov avatar :-|
    alex.p.ivanov
    • - 2
    • + 1

    Сякаш като репортери носите отговорност да разграничавате вредните за планетата емисии и изчистването на въздуха.

    Ауспусите на колите имат малък принос към замърсяването на въздуха - близо 3% от общото замърсяване. В София 27% от замърсяването на въздуха причинено от праха, който колите вдигат. Другите 70% идват от промишленост, горене на отпадъци (масло, гуми, т.н.), горене на дърва и други такива неща.

    Нередност?
  • 2
    goshoe avatar :-|
    goshoe
    • + 1

    До коментар [#1] от "alex2":

    И все пак смогът винаги идва в час пик. Време, по което хората се придвижват към работа, а не палят печки. Как става това и как се обяснява? И как може само 3% от замърсяването да е от автомобили, без това да е някаква стъкмистика?

    Нередност?
  • 3
    rewind avatar :-|
    Todor Tanev


    До коментар [#1] от "
    alex2
    ":

    Основното количество прах от транспорта идва от дизел, но не по-малко съществена част е от спирачки, като втория допълнително се влошава при много нативарен трафик с множество тръгвания и спирания. В това отношение един електромобил ползва в порядъци по-малко спирачки, тъй като спира с електромотора си в режим генератор до много ниска скорост (т.н. regenerative braking).

    Нередност?
Нов коментар