Нова стратегия за изчистване на колите и на въздуха, който дишаме
Транспортният сектор е основна пречка за намаляването на вредните емисии в Европа


Симоне Талиапетра

Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
През последното десетилетие емисиите на парникови газове в Европейския съюз са намалели значително във всички сектори на икономиката с изключение на транспорта, където са се увеличили с 20%. След като ЕС се ангажира със значителни по-нататъшни съкращения на емисиите съгласно Парижкото климатично споразумение, транспортът се превърна в основна пречка за декарбонизацията и са нужни по-агресивни политики за реформиране на сектора.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
3 коментара
Сякаш като репортери носите отговорност да разграничавате вредните за планетата емисии и изчистването на въздуха.
Ауспусите на колите имат малък принос към замърсяването на въздуха - близо 3% от общото замърсяване. В София 27% от замърсяването на въздуха причинено от праха, който колите вдигат. Другите 70% идват от промишленост, горене на отпадъци (масло, гуми, т.н.), горене на дърва и други такива неща.
До коментар [#1] от "alex2":
И все пак смогът винаги идва в час пик. Време, по което хората се придвижват към работа, а не палят печки. Как става това и как се обяснява? И как може само 3% от замърсяването да е от автомобили, без това да е някаква стъкмистика?
До коментар [#1] от "
alex2
":
Основното количество прах от транспорта идва от дизел, но не по-малко съществена част е от спирачки, като втория допълнително се влошава при много нативарен трафик с множество тръгвания и спирания. В това отношение един електромобил ползва в порядъци по-малко спирачки, тъй като спира с електромотора си в режим генератор до много ниска скорост (т.н. regenerative braking).
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.