С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 16 май 2018, 14:47, 6839 прочитания

Как западни компании привличат български шофьори

Превозвачи от Стара Европа отдавна се опитват да отнемат служителите на конкурентите си, а покрай идващите регулации на ЕК това се засилва

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Бизнесът на GEFCO в България расте с 13%

От френския логистичен гигант очакват ръст на цените на услугата заради европейския пакет "Мобилност 1"

7 юни 2018

Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Едноличното управление на КТБ, новият българо-южноафрикански фонд за имотни инвестиции, местните избори в Галиче и още

19 май 2018

Стойте си вкъщи и яжте Нутела

Новите регулации за транспорта и българския бизнес

18 май 2018

Ангел Траков: Някой се цели в бизнеса на българските превозвачи

Западни компании искат да си върнат тази пазарна ниша, казва председателят на УС на Съюза на международните превозвачи

17 май 2018

Българският шофьор заменя полския водопроводчик като плашилото за западния работник

В спора за правилата на международния транспорт депутатите в Европейския парламент се разделиха на западни и източни

15 май 2018
Докато Европейската комисия и част от страните членки предлагат на източноевропейските превозвачи нови правила със сериозни рестрикции, когато работят в Западна Европа (т.нар. пакет "Мобилност 1", срещу който българските превозвачи в момента протестират), западните им конкуренти вече се възползват от ситуацията.

От известно време по стъклата на камионите - собственост на компании от Източна Европа, спрели за почивка на паркинги в Белгия, Франция или Германия, се закачат листовки, с които шофьорите са приканвани да започнат работа за големи западни превозвачи. Кампанията тече от доста отдавна, т.е. тя не е пряко свързана само с обсъжданото ново законодателство, но според левия евродепутат Петър Курумбашев в последно време се е засилила.

Извън това, именно в контекста на предлаганата нова регулация и протестите на българските превозвачи срещу нея, тези рекламни листовки придобиват съвсем ново значение. Действително всеки е свободен да привлича служители по начин, който намери за добре, стига да не нарушава закона. Прави впечатление обаче, че рекламата за работа на практика отговаря на всички условия, срещу които западните превозвачи протестират, а френският президент Еманюел Макрон нарича "социален дъмпинг".

На шофьорите се предлага да работят, в случая за Yusen Logistics (представител на дружеството не поиска да коментира, тъй като българският им филиал бил открит наскоро), с постоянен договор в българския филиал на компанията. Това означава, че работното им място по документи остава в България, а превозвачът най-вероятно има намерение да ги командирова оттам във Франция и Белгия. Така международната фирма си спестява голяма част от социалните осигуровки, както и заплаща много по-малко за полагаемата годишна отпуска на евентуалните си служители.

Друг странен момент е, че фирмата предлага на шофьорите й да прекарват по два уикенда месечно в централата, където те биха могли да ползват "залата за почивка, кухнята, санитарните помещения и безплатен wi-fi". Тоест глобална фирма като Yusen Logistics предлага на шофьорите почивка не в хотел или мотел, а в офиса й, който освен това изпълнява функция на склад. Също така Yusen Logistics поема цената на четири самолетни билета годишно за шофьорите, така че те да могат да се завърнат в родината си, т.е. по веднъж на три месеца.

Именно в това са обвинявани източноевропейските фирми, които заради тази практика ставали по-конкурентни от западните превозвачи. Обявата на Yusen Logistics, а и на други фирми, обаче е поредното доказателство, че командироването на служители от Източна в Западна Европа реално по-често се използва от големи международни компании. И че всъщност новото законодателство, което ЕС е на път да приеме в областта на товарните превози, просто цели да направи западните компании по-атрактивни за източноевропейските работници, което надали ще помогне на техните западни колеги.



В кампанията срещу новите регулации българските превозвачи вече неколкократно заявиха, че всъщност една от целите е западните транспортни компании да привлекат българските шофьори на работа при тях, тъй като страдат от недостиг на работна ръка. По данни на Еврокомисията от 2014 г. за състоянието на пазара на съюза в областта на автомобилния транспорт, цитирани във вторник от Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи, секторът на автомобилните превози на товари в ЕС е засегнат от траен недостиг на водачи, а само в Германия през следващите 10 години се очаква да се пенсионират над 250 000 водачи на превозни средства.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Гърците в чужбина не бързат да се завърнат въпреки края на спасителната програма Гърците в чужбина не бързат да се завърнат въпреки края на спасителната програма

Това вреди на изгледите за възстановяване след икономическата криза

21 авг 2018, 562 прочитания

Австралия обръща климатичната си политика на 180 градуса 3 Австралия обръща климатичната си политика на 180 градуса

Под натиск премиерът Малкълм Търнбул се отказа от ограничаването на вредните емисии с 26%

21 авг 2018, 825 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Световната търговска организация взе соломоновско решение в спора между Airbus и Boeing

Изходът от дългата битка между двете компании удовлетворява всички страни

Технологични съвети за родители

Има различни решения и приложения, за да бъде интернет по-приятно, безопасно и полезно място за малчуганите

Коалицията ГЕРБ - ДПС в раздаването на пари за общините

Част от отпуснатите от правителството средства са разпределени към предварително избрани фирми

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Книга: Сет Стивънс-Давидовиц - "Всички лъжат"

Може да излъжете всички, но не и "Гугъл"

За хората и костенурките

"Геа Челониа" – единственият център за опазване на сухоземните костенурки в България, учи на грижа към природата и хуманност

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 18.08.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Ралица Агайн вече не е в КФН, стартът на Търговския регистър е отложен

Емисия

DAILY @7PM // 21.08.2018 Прочетете