Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
4 16 май 2018, 14:47, 5972 прочитания

Как западни компании привличат български шофьори

Превозвачи от Стара Европа отдавна се опитват да отнемат служителите на конкурентите си, а покрай идващите регулации на ЕК това се засилва

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Едноличното управление на КТБ, новият българо-южноафрикански фонд за имотни инвестиции, местните избори в Галиче и още

19 май 2018

Стойте си вкъщи и яжте Нутела

Новите регулации за транспорта и българския бизнес

18 май 2018

Ангел Траков: Някой се цели в бизнеса на българските превозвачи

Западни компании искат да си върнат тази пазарна ниша, казва председателят на УС на Съюза на международните превозвачи

17 май 2018

Българският шофьор заменя полския водопроводчик като плашилото за западния работник

В спора за правилата на международния транспорт депутатите в Европейския парламент се разделиха на западни и източни

15 май 2018
Докато Европейската комисия и част от страните членки предлагат на източноевропейските превозвачи нови правила със сериозни рестрикции, когато работят в Западна Европа (т.нар. пакет "Мобилност 1", срещу който българските превозвачи в момента протестират), западните им конкуренти вече се възползват от ситуацията.

От известно време по стъклата на камионите - собственост на компании от Източна Европа, спрели за почивка на паркинги в Белгия, Франция или Германия, се закачат листовки, с които шофьорите са приканвани да започнат работа за големи западни превозвачи. Кампанията тече от доста отдавна, т.е. тя не е пряко свързана само с обсъжданото ново законодателство, но според левия евродепутат Петър Курумбашев в последно време се е засилила.

Извън това, именно в контекста на предлаганата нова регулация и протестите на българските превозвачи срещу нея, тези рекламни листовки придобиват съвсем ново значение. Действително всеки е свободен да привлича служители по начин, който намери за добре, стига да не нарушава закона. Прави впечатление обаче, че рекламата за работа на практика отговаря на всички условия, срещу които западните превозвачи протестират, а френският президент Еманюел Макрон нарича "социален дъмпинг".

На шофьорите се предлага да работят, в случая за Yusen Logistics (представител на дружеството не поиска да коментира, тъй като българският им филиал бил открит наскоро), с постоянен договор в българския филиал на компанията. Това означава, че работното им място по документи остава в България, а превозвачът най-вероятно има намерение да ги командирова оттам във Франция и Белгия. Така международната фирма си спестява голяма част от социалните осигуровки, както и заплаща много по-малко за полагаемата годишна отпуска на евентуалните си служители.

Друг странен момент е, че фирмата предлага на шофьорите й да прекарват по два уикенда месечно в централата, където те биха могли да ползват "залата за почивка, кухнята, санитарните помещения и безплатен wi-fi". Тоест глобална фирма като Yusen Logistics предлага на шофьорите почивка не в хотел или мотел, а в офиса й, който освен това изпълнява функция на склад. Също така Yusen Logistics поема цената на четири самолетни билета годишно за шофьорите, така че те да могат да се завърнат в родината си, т.е. по веднъж на три месеца.

Именно в това са обвинявани източноевропейските фирми, които заради тази практика ставали по-конкурентни от западните превозвачи. Обявата на Yusen Logistics, а и на други фирми, обаче е поредното доказателство, че командироването на служители от Източна в Западна Европа реално по-често се използва от големи международни компании. И че всъщност новото законодателство, което ЕС е на път да приеме в областта на товарните превози, просто цели да направи западните компании по-атрактивни за източноевропейските работници, което надали ще помогне на техните западни колеги.



В кампанията срещу новите регулации българските превозвачи вече неколкократно заявиха, че всъщност една от целите е западните транспортни компании да привлекат българските шофьори на работа при тях, тъй като страдат от недостиг на работна ръка. По данни на Еврокомисията от 2014 г. за състоянието на пазара на съюза в областта на автомобилния транспорт, цитирани във вторник от Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи, секторът на автомобилните превози на товари в ЕС е засегнат от траен недостиг на водачи, а само в Германия през следващите 10 години се очаква да се пенсионират над 250 000 водачи на превозни средства.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Крайният срок е
27 май!


Повече подробности на capital.bg/next

Остават броени дни до крайния срок за участие в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018!



“Капитал” и “Кариери” търсят активните, вдъхновени и вдъхновяващи мениджъри и предприемачи.

За да разкажем историите им.
И да ги наградим с EMBA стипендии от City College - международния факултет на The University of Sheffield.

Кандидатствай или номинирай Next Generation мениджър или предприемач!


Конкурсът се провежда с подкрепата на Trelleborg.

Прочетете и това

Epic Games отдели рекордните 100 млн. долара награден фонд за турнири с е-игри Epic Games отдели рекордните 100 млн. долара награден фонд за турнири с е-игри

Това е много повече от досегашните подобни инвестиции.

23 май 2018, 135 прочитания

Полша наруши единството на ЕС по ядреното споразумение с Иран Полша наруши единството на ЕС по ядреното споразумение с Иран

Само преди дни европейските лидери потвърдиха позицията си по време на срещата в София

23 май 2018, 761 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Световната търговска организация взе соломоновско решение в спора между Airbus и Boeing

Изходът от дългата битка между двете компании удовлетворява всички страни

Откъснатият център на Балканите

Въпреки политиката и липсата на еврофондове Западните Балкани се свързват бързо помежду си и с Европа. България остава встрани

Човек от изчезващ вид

Какво прави "непрофесионалния алпинист" Боян Петров уникален

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кино: "Без милост"

Трагедиен трилър за границите на възмездието от Фатих Акин

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 20

Капитал

Брой 20 // 19.05.2018 Прочетете
Капитал PRO, "Мобилтел" вече е А1, КЗК най-накрая започва да разглежда сделката за "Нова тв", без екотакса за електромобили

Емисия

DAILY @7AM // 23.05.2018 Прочетете