С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
16 май 2018, 17:08, 4080 прочитания

Световната търговска организация взе соломоновско решение в спора между Airbus и Boeing

Изходът от дългата битка между двете компании удовлетворява всички страни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Airbus прогнозира високи продажби през следващите 20 години

Компанията очаква за този период да продаде 37.4 хил. самолета на стойност 5.8 трлн. долара

9 юли 2018

Airbus поема контрола над самолетната програма CSeries на Bombardier от 1 юли

Европейският производител планира да свие разходите и да увеличи продажбите на самолети от CSeries

10 юни 2018

Китай и САЩ в спор за намаление на тъговския излишък на Пекин

Според източници Китай е предложил размерът му да намалее с 200 млрд. долара, Пекин отрича да е правил подобна оферта

19 май 2018

Japan Airlines създава нискотарифна авиокомпания за полети до Азия, Европа и САЩ

Компаниите в бранша са доволни, тъй като това ще засили туристическия поток в Япония

15 май 2018

Boeing придобива производителя на самолетни части KLX за 3.2 млрд. долара

Компанията разширява предоставянето на сервизни услуги

2 май 2018
Световната търговска организация (СТО) отсъди, че ЕС е помогнал с незаконни субсидии на самолетостроителя Airbus, което е навредило на продажбите на американския му конкурент Boeing на пазара за самолети с две пътеки и за много големи самолети. Но организацията също така отмени предишно решение, според което субсидиите са се отразили негативно на продажбите на модела с една пътека 737, който е най-популярният самолет на Boeing, пише CNN Money.

Търговският представител на САЩ Робърт Лайтхайзър заяви, че отсъждането "потвърждава веднъж и завинаги, че ЕС отдавна игнорира правилата на СТО и дори по-лошо, тъй като субсидиите за самолети на ЕС са стрували на американските компании десетки милиарди долари загубени приходи". По думите му Вашингтон ще наложи мита, ако ЕС не спазва международните търговски закони. Това би довело до покачване на напрежението във време, в което отношенията на САЩ с търговските партньори вече са обтегнати. ЕС обаче коментира, че планира да предприеме "бързи действия", за да спази препоръките на СТО.

Конкурентни компании

Двете конкурентни компании се състезават за договори за самолети. За миналата година Airbus има повече поръчки, но Boeing е доставил повече самолети. "Това е битка с високи залози", посочва Дъглас Холтз-Еакин, президент на American Action Forum. И допълва, че с разширяването на авиолиниите към Близкия изток и Китай и двете компании ще се конкурират за нов бизнес.

Битката е от 2004 г., когато ЕС заяви, че Boeing е получил 19 млрд. долара под формата на незаконни субсидии от федералните и щатските власти между 1989 и 2006 г. САЩ заведоха подобен иск същата година относно европейските субсидии за Airbus. Оттогава СТО е отсъждала в полза и на двете страни. Организацията все още трябва да реши дали Boeing е получил незаконни субсидии от щата Вашингтон.



Взаимни обвинения

Airbus твърди, че Boeing е получил над 20 млрд. долара незаконно финансиране от САЩ. Boeing контрира, че ЕС е предоставил на Airbus над 22 млрд. долара незаконни субсидии. В тази сума се включват субсидии, за които СТО твърди, че са правомерни.

"Днешното окончателно решение изпраща ясен сигнал – незачитането на правилата и незаконните субсидии няма да се толерират", заявява главният изпълнителен директор на Boeing Денис Мюленбург. Същевременно както Airbus, така и ЕС определиха решението като удар по Boeing. "СТО отхвърли около 94% от първоначалния иск на Boeing", се казва в изявление на Airbus. Компанията допълва, че планира да елиминира субсидиите, за които СТО е отсъдила, че са незаконни.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Airbus Boeing СТО

Прочетете и това

Microsoft: Руски хакери се опитват да атакуват институции в САЩ Microsoft: Руски хакери се опитват да атакуват институции в САЩ

Създадени са сайтове, които наподобяват тези на Сената и две неправителствени организации

21 авг 2018, 23 прочитания

Гърция излиза от спасителната програма, но работата предстои 1 Гърция излиза от спасителната програма, но работата предстои

Сред належащите проблеми са стимулирането на растежа, привличането на инвестиции и оправянето на банковата система

20 авг 2018, 1286 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Какво следва от изстрелването на "пътническата" ракета на SpaceX

Falcon 9 Block 5 драматично ще снижи себестойността на космическите полети през следващите три години

Кой спря Търговския регистър

Никой не поема отговорност за провала на агенцията, която се оглавява от близката до Делян Пеевски Зорница Даскалова

Коалицията ГЕРБ - ДПС в раздаването на пари за общините

Част от отпуснатите от правителството средства са разпределени към предварително избрани фирми

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Лято в Пулия

Дългата сиеста е закон, часовниците не пазят реалното време, а духът на общността е заложен в миналото

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 18.08.2018 Прочетете
Капитал PRO, БДЖ купува 42 влака със скъпа поддръжка, "Спарки Елтос" губи все повече, трус в КФН заради "Олимпик"

Емисия

DAILY @7AM // 21.08.2018 Прочетете