С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 май 2018, 10:17, 2378 прочитания

Starbucks планира да утрои приходите си в Китай до 2022 г.

Американската верига възнамерява да удвои заведенията си до 6000

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямата верига кафенета в света Starbucks обяви намеренията си да увеличи над три пъти приходите си и повече от два пъти да увеличи броя на заведенията си в Китай през следващите пет години. По този начин американската компания насочва фокуса си към втората най-голяма икономика, докато ръстът на бизнеса в САЩ е под въпрос, съобщава Reuters.

Starbucks, която си осигури 7.15 млрд. долара от сделката с Nestle срещу правото швейцарската компания да продава пакетираните й кафе и чай, има за цел да оперира на китайския пазар с 6 хил. заведения до края на 2022. В момента те са 3300 в 141 града в страната.


Развитието досега

Засега Starbucks доминира пазара на кафе в Китай, въпреки че среща конкуренция от страна на така наречената трета вълна от бутикови кафенета и съперници от САЩ. От друга страна, в Китай, където кафе културата не е толкова развита за сметка на онлайн търговията, потребителите в по-голяма степен пазаруват от вкъщи.

В края на миналата година веригата откри първия си обект извън САЩ от бранда "Reserve Roastery" - кафене с гурме кафета и пекарна в Шанхай. Тогава изпълнителният директор Хауърд Шулц обяви, че в рамките на следващото десетилетие в Китай ще има 10 хил. заведения, надминавайки дори американския пазар.



От Starbucks обявиха, че очакват да увеличат оперативната си печалба в Китай над два пъти през следващите пет години в сравнение с 2017 г. Приходите ѝ за изминалата финансовата година от Азиатско-тихоокеанския регион и Китай нараснаха до 3.24 млрд. долара, а оперативната печалба – 764.7 млн. долара, показват данни на Reuters. Разбивка на резултатите само за Китай засега няма.

Заедно с Nestle

Този месец от Starbucks сключи сделка с най-голямата компания за храни и напитки в света Nestle, според която швейцарската компания получи изключителни права да продава пакетираните чай и кафе на Starbucks по света. Според Starbucks сътрудничеството с Nestle допълнително ще спомогне за увеличаване присъствието на китайския пазар.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ББР започва да продава активи на "Спарки Елтос" 3 ББР започва да продава активи на "Спарки Елтос"

По един от отпуснатите кредити държавната банка има да прибира 8.6 млн. евро

27 фев 2020, 1008 прочитания

Летище Пловдив пак ще се концесионира 1 Летище Пловдив пак ще се концесионира

Решението е взето на днешното заседание на Министерския съвет

27 фев 2020, 756 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Lloyds продава ирландския си ипотечен бизнес на Barclays за 4 млрд. паунда

Британската банка ще се съсредоточи върху местния пазар заради заплахата от нова конкуренция

Още от Капитал
Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10