Най-голямата верига кафенета в света Starbucks обяви намеренията си да увеличи над три пъти приходите си и повече от два пъти да увеличи броя на заведенията си в Китай през следващите пет години. По този начин американската компания насочва фокуса си към втората най-голяма икономика, докато ръстът на бизнеса в САЩ е под въпрос, съобщава Reuters.
Starbucks, която си осигури 7.15 млрд. долара от сделката с Nestle срещу правото швейцарската компания да продава пакетираните й кафе и чай, има за цел да оперира на китайския пазар с 6 хил. заведения до края на 2022. В момента те са 3300 в 141 града в страната.
Развитието досега
Засега Starbucks доминира пазара на кафе в Китай, въпреки че среща конкуренция от страна на така наречената трета вълна от бутикови кафенета и съперници от САЩ. От друга страна, в Китай, където кафе културата не е толкова развита за сметка на онлайн търговията, потребителите в по-голяма степен пазаруват от вкъщи.
В края на миналата година веригата откри първия си обект извън САЩ от бранда "Reserve Roastery" - кафене с гурме кафета и пекарна в Шанхай. Тогава изпълнителният директор Хауърд Шулц обяви, че в рамките на следващото десетилетие в Китай ще има 10 хил. заведения, надминавайки дори американския пазар.
От Starbucks обявиха, че очакват да увеличат оперативната си печалба в Китай над два пъти през следващите пет години в сравнение с 2017 г. Приходите ѝ за изминалата финансовата година от Азиатско-тихоокеанския регион и Китай нараснаха до 3.24 млрд. долара, а оперативната печалба – 764.7 млн. долара, показват данни на Reuters. Разбивка на резултатите само за Китай засега няма.
Заедно с Nestle
Този месец от Starbucks сключи сделка с най-голямата компания за храни и напитки в света Nestle, според която швейцарската компания получи изключителни права да продава пакетираните чай и кафе на Starbucks по света. Според Starbucks сътрудничеството с Nestle допълнително ще спомогне за увеличаване присъствието на китайския пазар.
Най-голямата верига кафенета в света Starbucks обяви намеренията си да увеличи над три пъти приходите си и повече от два пъти да увеличи броя на заведенията си в Китай през следващите пет години. По този начин американската компания насочва фокуса си към втората най-голяма икономика, докато ръстът на бизнеса в САЩ е под въпрос, съобщава Reuters.
Starbucks, която си осигури 7.15 млрд. долара от сделката с Nestle срещу правото швейцарската компания да продава пакетираните й кафе и чай, има за цел да оперира на китайския пазар с 6 хил. заведения до края на 2022. В момента те са 3300 в 141 града в страната.
0 коментара