Starbucks планира да утрои приходите си в Китай до 2022 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Starbucks планира да утрои приходите си в Китай до 2022 г.

Reuters

Starbucks планира да утрои приходите си в Китай до 2022 г.

Американската верига възнамерява да удвои заведенията си до 6000

2518 прочитания

Reuters

© Reuters


Най-голямата верига кафенета в света Starbucks обяви намеренията си да увеличи над три пъти приходите си и повече от два пъти да увеличи броя на заведенията си в Китай през следващите пет години. По този начин американската компания насочва фокуса си към втората най-голяма икономика, докато ръстът на бизнеса в САЩ е под въпрос, съобщава Reuters.

Starbucks, която си осигури 7.15 млрд. долара от сделката с Nestle срещу правото швейцарската компания да продава пакетираните й кафе и чай, има за цел да оперира на китайския пазар с 6 хил. заведения до края на 2022. В момента те са 3300 в 141 града в страната.

Развитието досега

Засега Starbucks доминира пазара на кафе в Китай, въпреки че среща конкуренция от страна на така наречената трета вълна от бутикови кафенета и съперници от САЩ. От друга страна, в Китай, където кафе културата не е толкова развита за сметка на онлайн търговията, потребителите в по-голяма степен пазаруват от вкъщи.

В края на миналата година веригата откри първия си обект извън САЩ от бранда "Reserve Roastery" - кафене с гурме кафета и пекарна в Шанхай. Тогава изпълнителният директор Хауърд Шулц обяви, че в рамките на следващото десетилетие в Китай ще има 10 хил. заведения, надминавайки дори американския пазар.

От Starbucks обявиха, че очакват да увеличат оперативната си печалба в Китай над два пъти през следващите пет години в сравнение с 2017 г. Приходите ѝ за изминалата финансовата година от Азиатско-тихоокеанския регион и Китай нараснаха до 3.24 млрд. долара, а оперативната печалба – 764.7 млн. долара, показват данни на Reuters. Разбивка на резултатите само за Китай засега няма.

Заедно с Nestle

Този месец от Starbucks сключи сделка с най-голямата компания за храни и напитки в света Nestle, според която швейцарската компания получи изключителни права да продава пакетираните чай и кафе на Starbucks по света. Според Starbucks сътрудничеството с Nestle допълнително ще спомогне за увеличаване присъствието на китайския пазар.

Най-голямата верига кафенета в света Starbucks обяви намеренията си да увеличи над три пъти приходите си и повече от два пъти да увеличи броя на заведенията си в Китай през следващите пет години. По този начин американската компания насочва фокуса си към втората най-голяма икономика, докато ръстът на бизнеса в САЩ е под въпрос, съобщава Reuters.

Starbucks, която си осигури 7.15 млрд. долара от сделката с Nestle срещу правото швейцарската компания да продава пакетираните й кафе и чай, има за цел да оперира на китайския пазар с 6 хил. заведения до края на 2022. В момента те са 3300 в 141 града в страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK