Volvo се цели към двойно повече продажби до 2025 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volvo се цели към двойно повече продажби до 2025 г.

Шведският производител Volvo очаква увеличение на продажбите, като ще залага на електрически и автономни автомобили, като също така предлага на клиентите си пакетни услуги

Volvo се цели към двойно повече продажби до 2025 г.

Компанията ще разчита на електро- и автономни автомобили, както и разширяване на абонаментните услуги

5428 прочитания

Шведският производител Volvo очаква увеличение на продажбите, като ще залага на електрически и автономни автомобили, като също така предлага на клиентите си пакетни услуги

© Reuters


Volvo предвижда двойно повече продажби и увеличение на маржа на печалбата с 50% до 2025 г. Шведският автомобилен производител планира да разшири предлаганите абонаментни услуги и да задълбочи партньорството си с компаниите за споделено пътуване, пише Financial Times.

Според новия бизнес план компанията ще заложи на електрическите и автономните автомобили, с което се надява да оглави променящата се индустрия. Електромобилите ще представляват около половината от производството, а останалите ще са хибриди. Освен това 50% от автомобилите ще се предлагат като абонаментни пакети с цел пряка връзка с клиентите, а около една трета ще са напълно автономни.

Компанията предвижда нарастване на годишните продажби от 600 хил. до 1.2 млн. автомобила, а маржът на печалбата се очаква да достигне 9%, което ще нареди шведския автомобилопроизводител до лидерите на пазара в сегмента Audi и BMW.

Плановете

От март тази година Volvo започна да предлага на клиентите си Care by Volvo, абонаментен пакет срещу месечна такса, включваща автомобила, застраховка и сервиз. Плановете са до средата на следващото десетилетие над 5 млн. души да използват услугата, която ще донесе постоянна печалба на компанията.

"Очакванията на клиентите ни се променят светкавично", обяснява изпълнителният директор на Volvo Хакан Самюелсън, което налага промяна на бизнес модела на компанията от "чисто автомобилен производител" до "предлагаща директни услуги".

"Приключихме подновяването на автомобилите си. Сега е време да планираме бъдещето", каза още Самюелсън, добавяйки, че създаване на връзка с клиентите е "атрактивна възможност".

Партньорство с компаниите за споделено пътуване

Докато повечето големи производители на автомобили разработват собствени проекти за споделено пътуване, от Volvo ще продават автономните си автомобили на компании за безпилотни таксита. В края на миналата година Volvo и Uber сключиха сделка за почти 1.5 млрд. долара за 24 хил. автономни автомобила.

Шведската компания договоря други подобни сделки в момента, както и възнамерява да си партнира с Android и да отвори системите си за софтуера на Google.

Volvo прогнозира, че продажбите ще се увеличават с 10% на година, но тези планове не включват електрическите Polestar, както и новата абонаментна услуга за млади купувачи, която се държи от Volvo и китайския й собственик Geely.

Volvo предвижда двойно повече продажби и увеличение на маржа на печалбата с 50% до 2025 г. Шведският автомобилен производител планира да разшири предлаганите абонаментни услуги и да задълбочи партньорството си с компаниите за споделено пътуване, пише Financial Times.

Според новия бизнес план компанията ще заложи на електрическите и автономните автомобили, с което се надява да оглави променящата се индустрия. Електромобилите ще представляват около половината от производството, а останалите ще са хибриди. Освен това 50% от автомобилите ще се предлагат като абонаментни пакети с цел пряка връзка с клиентите, а около една трета ще са напълно автономни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    citoyen avatar :-|
    citoyen

    Не съм имал такава кола но марката за мен остава символ на здравина и сигурност от всякаква гледна точка.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK