Citi може да замени около 10 хил. служители с роботи

Американската инвестиционна банка планира промяната да настъпи до 5 години

Японската SoftBank използват човекоподобния си робот Пепър да приветства клиенти. Американски и европейски банки също прогнозират автоматизация на някои позиции, което обаче няма да коства загуба на работни места, уверяват от финансовите институции
Японската SoftBank използват човекоподобния си робот Пепър да приветства клиенти. Американски и европейски банки също прогнозират автоматизация на някои позиции, което обаче няма да коства загуба на работни места, уверяват от финансовите институции    ©  Reuters
Японската SoftBank използват човекоподобния си робот Пепър да приветства клиенти. Американски и европейски банки също прогнозират автоматизация на някои позиции, което обаче няма да коства загуба на работни места, уверяват от финансовите институции
Японската SoftBank използват човекоподобния си робот Пепър да приветства клиенти. Американски и европейски банки също прогнозират автоматизация на някои позиции, което обаче няма да коства загуба на работни места, уверяват от финансовите институции    ©  Reuters

Роботи могат да изместят около 10 хиляди служители на американската инвестиционна банка Citi в следващите пет години, прогнозира президентът на компанията Джейми Форез.

В интервю за Financial Times той обяснява, че в оперативния отдел работят около две пети от инвестиционните специалисти на банката, но именно в него и при технологиите той вижда "най-благоприятната за машинна обработка" среда.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се