С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 14 юни 2018, 17:56, 4874 прочитания

Европейският парламент ще върне "ваканцията у дома" за шофьорите

Транспортният бизнес в България може да се изправи пред още по-жестоки рестрикции, когато работи в други страни от ЕС

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Пирова победа за тираджиите

Европейският парламент подкрепя нови ограничения, които, ако бъдат приети, ще ударят сериозно българските превозвачи

5 юни 2018
Европейският парламент (ЕП) отказа да одобри мандата за преговори по законодателството за правата на работниците в пътния транспорт, гласуван от транспортната му комисия на 4 юни. На негова база трябваше да започнат финалните преговори между ЕП и страните членки по т.нар. пакета Мобилност 1, предложен от Европейската комисия (ЕК). Едва 185 от общо 622-та гласували депутати подкрепиха колегите си от транспортната комисия.

Подобен обрат се случва много рядко - пленарната зала да не одобри изцяло предложенията на някоя от ресорните комисии в парламента. Основна причина за разгромния вот беше решението на комисията по транспорта да не приема предложенията на ЕК, според които шофьорите на камиони задължително трябва да се завръщат у дома си на всеки три седмици, за да прекарат там ежемесечната си седемдневна отпуска.

Обявената цел на тази мярка е подобряване на качеството на почивката на шофьорите по международни курсове. Тя обаче очевидно е насочена срещу тираджиите от Източна Европа, тъй като те са тези, които правят по-дълги курсове в страните от Западна Европа, в рамките на които поемат и допълнителни товари, конкурирайки местния бизнес. Именно задължението да се връщат у дома ще ги ограничи да правят дълги курсове. Евродепутатите в транспортната комисия приеха, че шофьорите могат да прекарват ваканцията си, където намерят за добре.

Днешния вот се проведе в Страсбург, което е символично – мерките за товарния пътен транспорт бяха предложени под натиска на френския президент Еманюел Макрон, който иска да се бори с т.нар. социален дъмпинг.

Отхвърлянето на мандата за преговори е нож с две остриета



На 4 юни комисията прие, вместо предложението за задължителна ваканция у дома, правило, че самите камиони трябва да се връщат на три седмици. Това е доста по-рестриктивно условие, тъй като транспортните фирми не биха могли да ротират шофьорите си, без да връщат тировете у дома.

Сега предстои ново обсъждане и гласуване през юли. То най-вероятно ще задължи Европейския парламент да отстоява в преговорите със страните членки позицията за задължителна ваканция у дома. Има обаче вероятност, освен нея да бъде прието и задължението за завръщане на камионите веднъж на три седмици на бизнес адреса на собственика им. Това ще е двоен удар по превозвачите от Изток.

Приетото от Европейския парламент след това ще трябва да бъде договорено със страните членки. Очевидно това няма да се случи в рамките на българското председателство на Съвета на ЕС и позицията на страните членки ще се представлява от Австрия. Виена обаче е поддръжник борбата със "социалния дъмпинг".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Марек Татала: Политиката на полското правителство е заплаха за растежа Марек Татала: Политиката на полското правителство е заплаха за растежа

Икономистът и вицепрезидент на Форума за гражданско развитие (FOR Foundation) пред "Капитал"

19 окт 2018, 414 прочитания

Голямото църковно поражение на Путин Голямото църковно поражение на Путин

Най-сериозната загуба за Русия във войната срещу Украйна дойде от неочаквано място - религиозния фронт

19 окт 2018, 1249 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Кой ще спечели от световното първенство по футбол

Спортът отново осигури на президента Путин международна легитимност в период на изолация

Превъоръжаването на армията взе първата си жертва

Ключова фигура по поръчката за бронирани машини тихомълком е отстранена от военното министерство

Онлайн доставки за най-малките

Илиан Илков поема сайта Baby.bg през 2014 г., а днес в него се предлагат близо 40 хил. бебешки продукта.

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Сцената не е това, което беше

Най-интересното от новото издание на фестивала за свободен театър ACT

20 въпроса: Йордан Дъбов

Тази есен кафе брандът Dabov отбелязва 10-годишнината си

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 20.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Как "Джи Пи груп" стана най-големият строител

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 19.10.2018 Прочетете