С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 14 юни 2018, 17:56, 5287 прочитания

Европейският парламент ще върне "ваканцията у дома" за шофьорите

Транспортният бизнес в България може да се изправи пред още по-жестоки рестрикции, когато работи в други страни от ЕС

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Европейският парламент (ЕП) отказа да одобри мандата за преговори по законодателството за правата на работниците в пътния транспорт, гласуван от транспортната му комисия на 4 юни. На негова база трябваше да започнат финалните преговори между ЕП и страните членки по т.нар. пакета Мобилност 1, предложен от Европейската комисия (ЕК). Едва 185 от общо 622-та гласували депутати подкрепиха колегите си от транспортната комисия.

Подобен обрат се случва много рядко - пленарната зала да не одобри изцяло предложенията на някоя от ресорните комисии в парламента. Основна причина за разгромния вот беше решението на комисията по транспорта да не приема предложенията на ЕК, според които шофьорите на камиони задължително трябва да се завръщат у дома си на всеки три седмици, за да прекарат там ежемесечната си седемдневна отпуска.


Обявената цел на тази мярка е подобряване на качеството на почивката на шофьорите по международни курсове. Тя обаче очевидно е насочена срещу тираджиите от Източна Европа, тъй като те са тези, които правят по-дълги курсове в страните от Западна Европа, в рамките на които поемат и допълнителни товари, конкурирайки местния бизнес. Именно задължението да се връщат у дома ще ги ограничи да правят дълги курсове. Евродепутатите в транспортната комисия приеха, че шофьорите могат да прекарват ваканцията си, където намерят за добре.

Днешния вот се проведе в Страсбург, което е символично – мерките за товарния пътен транспорт бяха предложени под натиска на френския президент Еманюел Макрон, който иска да се бори с т.нар. социален дъмпинг.

Отхвърлянето на мандата за преговори е нож с две остриета



На 4 юни комисията прие, вместо предложението за задължителна ваканция у дома, правило, че самите камиони трябва да се връщат на три седмици. Това е доста по-рестриктивно условие, тъй като транспортните фирми не биха могли да ротират шофьорите си, без да връщат тировете у дома.

Сега предстои ново обсъждане и гласуване през юли. То най-вероятно ще задължи Европейския парламент да отстоява в преговорите със страните членки позицията за задължителна ваканция у дома. Има обаче вероятност, освен нея да бъде прието и задължението за завръщане на камионите веднъж на три седмици на бизнес адреса на собственика им. Това ще е двоен удар по превозвачите от Изток.

Приетото от Европейския парламент след това ще трябва да бъде договорено със страните членки. Очевидно това няма да се случи в рамките на българското председателство на Съвета на ЕС и позицията на страните членки ще се представлява от Австрия. Виена обаче е поддръжник борбата със "социалния дъмпинг".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 януари 2019г.
София Хотел Балкан

capital.bg/governmentevent

13-ТА ГОДИШНА СРЕЩА НА БИЗНЕСА С ПРАВИТЕЛСТВОТО


Пътят на България към еврозоната: какви ще са ефектите върху икономиката и как да се подготви бизнесът

Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Важните стъпки към Еврозоната
  • Какво предстои пред България през 2019: приоритетите на правителството
  • Колко голям е рискът за разделение между държавите от Еврозоната и останалите и къде е мястото на България
  • Политики и реформи, които ще доближат България до Еврозоната
  • Ефектът на еврото върху бизнеса
  • Как членството в Еврозоната ще се отрази върху икономиката и как бизнесът да се подготви

Към регистрацията

Прочетете и това

Говори Варшава Говори Варшава

Управляващата "Право и справедливост" държи критичните издания под натиск, а срещу журналисти се водят разследвания

18 яну 2019, 896 прочитания

Какво ще стане с кюрдите след изтеглянето на САЩ от Сирия 1 Какво ще стане с кюрдите след изтеглянето на САЩ от Сирия

Кюрдските съюзници на Америка не са единствените, които ще пострадат от зигзагообразните ходове на Тръмп

18 яну 2019, 1485 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Кой ще спечели от световното първенство по футбол

Спортът отново осигури на президента Путин международна легитимност в период на изолация

Какво се променя при обжалване на данъчни актове

Доскоро това ставаше само в пет административни съдилища. Сега са включени всички 28 в страната

Три пазарни ефекта за България при Brexit без сделка

Въпреки че Великобритания не е ключов български пазар, Брекзит без сделка може да дестабилизира фармацевтичния сектор

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кино: "Приказка за Астрид"

С проникновение и стил за ранните години на Астрид Линдгрен

Льо Корбюзие, който живее на покрива

Домът-ателие на френско-швейцарския архитект Льо Корбюзие в Париж отваря за посетители след двегодишна реставрация

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 19.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Изгубеният остров

Емисия

DAILY @7AM // 18.01.2019 Прочетете