С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 юни 2018, 12:30, 3291 прочитания

Технологични компании опитват да блокират нов закон за личните данни в Калифорния

Amazon, Microsoft и Uber твърдят, че той ще наруши бизнес модела им

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Тъкмо когато паниката покрай GDPR започва да утихва, нова буря, свързана със защитата на лични данни, се заформя от другата страна на океана. В САЩ, които са известни със сравнително либералния си подход по отношение на поверителността, една кампания за приемане на законопроекта California Consumer Privacy Act (CCPA), финансирана почти изцяло от агента на недвижими имоти Алистър Мактагърт, набира популярност и това не се харесва на технологичните гиганти и те финансират кампания срещу приемането му.

GDPR по американски?


Новият проектозакон в Калифорния неминуемо бива сравняван с GDPR. Доколко обаче си приличат двете регулации? Също като GDPR калифорнийският закон дава на хората право да знаят каква информация събират компаниите за тях. За разлика от европейския си аналог обаче този законопроект няма да изисква от компаниите първоначално да получат съгласие за събиране на тези данни. Фирмите дори няма да са задължени да позволяват на хората да се откажат от това данните им да бъдат събирани.

Според Рон Ками, управляващ партньор в адвокатската кантора Michelman & Robinson в Лос Анджелис, CCPA дава разширено право да знаеш и изискване за отписване, след като веднъж е направена заявка. Това е в контраст с изискването за информирано съгласие в GDPR.

Какви са всъщност изискванията



Компаниите ще трябва да кажат на жителите на Калифорния какъв вид лична информация събират, но само ако те самите искат да знаят. След това, ако компанията продаде или сподели тази информация с друга компания, ще трябва да каже на човека коя е тя, но само ако бъде попитана. И ако компанията продаде информацията, човек може да помоли да спре да го прави и тя ще трябва да уважи молбата му.

Само за жители на Калифорния

Проектозаконът би засегнал само онези, които в дадения момент се намират в Калифорния. Ако някой от Лос Анджелис посети Ню Йорк, няма да може да се възползва от правата според CCPA. Но имайки предвид факта, че населението на Калифорния наброява близо 40 млн., е много малко вероятно компания, която прави бизнес в САЩ, да бъде подмината от евентуалния закон.

Но какво се има предвид под лични данни?

От една страна, CCPA покрива стандартни неща като името на човек, пощенски адрес, номер на социалната осигуровка и на шофьорската книжка както и дигиталните им еквиваленти като имейл, уникален ID и IP адрес. Също така покрива демографска информация като раса или етнос, пол и информация, свързана с местоработата.

От друга страна, се има предвид както web browsing и search history (търсене в интернет и проследяване на сайтовете, които човек е посещавал), така и всякаква информация, свързана с това какво хората правят в сайт или приложение или как се влияят от реклами.

Компании за електронна търговия като Amazon биха били засегнати от включването на данни, свързани с това какви продукти купуват хората и какви услуги ползват. Проектозаконът, изглежда, също ще се бори с това как информация от интернет на нещата може да се използва, включително и лицево и гласово разпознаване и информация, отнасяща се до здравето.

Накрая, всякакъв вид информация, подразбираща се от по-горната информация, би се покривала от закона. Например ако някой е купувал бебешка храна, се подразбира, че е млад родител.

Технологичните гиганти недоволстват

Големите технологични компании са категорично против проектозакона. Amazon, Microsoft и Uber се присъединиха към Google, вложили сериозни суми в кампания, бореща се срещу инициативата. Amazon и Microsoft са дарили по 195 хил. долара, а Uber са се включили с 50 хил. Google, AT&T, Facebook and Verizon, които са и четири от първите корпорации, които подкрепиха борбата срещу инициативата, са дарили по 200 хил. долара.

Впоследствие Facebook и Verizon оттеглиха подкрепата си към кампанията, но това се случи едва след като Марк Зукърбърг беше изслушан пред Конгреса по скандала, свързан с Cambridge analytica.

Говорител на Amazon е споделил пред The Verge, че въпреки че подкрепят крайната на цел на инициативата да се защитава поверителността на потребителите, от компанията са притеснени от неприложимите изисквания, които биха възпрепятствали способността им да правят иновации от името на техните клиенти.

Според изявление на Microsoft мярката би могла да има непредвидени последствия както за бизнеса, така и за потребителите и би могло да се намери по-добър начин клиентите да получат правата за поверителност, които заслужават.
На какъв етап е проектът

Към момента CCPA е събрал 637 хил. подписа. Държавните органи трябва да потвърдят 402 468 подписа, за да може предложението да влезе за гласуване през ноември. Това ще стане ясно, след като щатският секретар обяви резултатите на 25 юни. Дори проектозаконът да стигне до гласуване, в момента опозицията разполага с много средства, с които да развие кампанията си против приемането му.

Комитетът за опазване на работните места в Калифорния например планира да се увери, че гражданите са наясно какъв ефект би имало приемането му върху работните места и какво би се случило, ако технологичните компании решат да напуснат щата.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Компания от групата на "Химимпорт" купува двата германски магазина "Хит" в София 5 Компания от групата на "Химимпорт" купува двата германски магазина "Хит" в София

Новият собственик вече влезе в ритейла, като придоби и веригата "Хоуммакс"

21 юли 2019, 2024 прочитания

По-ниските лихви свиват маржовете на банките в САЩ По-ниските лихви свиват маржовете на банките в САЩ

Цената на акциите на Wells Fargo падна, тази на книжата на Goldman Sachs се повиши, докато инвеститорите се фокусират върху въздействието от решенията на Фед

21 юли 2019, 857 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Lufthansa проявява интерес към нискобюджетната Norwegian Air Shuttle

Разговорите между аеропревозвачите са предварителни, обяви изпълнителният директор на германската компания

Канабисът ли е новият bitcoin

Легализацията в Канада и САЩ създаде пазар за милиарди. Инвестицията обаче е все още доста рискова, но интересна

Държавата с най-отворените данни в света

Как България неволно настигна скандинавските страни по публичност на доходите

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото