FT: Брюксел обмисля сделка за по-ниски мита с големите автомобилни производители
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

FT: Брюксел обмисля сделка за по-ниски мита с големите автомобилни производители

Reuters

FT: Брюксел обмисля сделка за по-ниски мита с големите автомобилни производители

ЕС иска да предотврати търговска война със САЩ, включвайки други играчи

Йоанна Иванова
3143 прочитания

Reuters

© Reuters


Брюксел обмисля да започне преговори с големите автомобилни производители, като целта е да се предотврати евентуална търговска война със САЩ. Това са потвърдили три независими източника на Financial Times.

Източниците на изданието твърдят, че Европейската комисия в момента проучва възможностите да бъде сключена сделка за по-ниски мита с производители като САЩ, Южна Корея и Япония. Сделката изглежда насочена към Доналд Тръмп, според когото митата върху американското автомобилно производство са завишени спрямо останалите износители към ЕС. Другият повод за недоволство на американския президент е, че в момента ЕС облага с 10% автомобилите, които идват от САЩ, докато САЩ облагат с 2.5% колите от други страни.

Как се спира търговска война

Сделката би позволила на участниците в нея да намалят митата върху определени стоки до договорени нива. В международната търговия подобни сделки са познати като "многостранни споразумения" и не задължават страните да включат и останалите членове на Световната търговска организация, пише FT.

Въпреки това все още не е ясно дали това ще е крайното решение по отношение на нарастващото напрежение със САЩ, нито какви стоки би обхванала подобна сделка.

По-късно през месеца председателят на ЕК ще се срещне с президента Тръмп във Вашингтон. Според източниците на FT "Юнкер все още не е решил какво да коментира на срещата" и "ще развие стратегията си през следващите седмици".

Миналия месец Тръмп заплаши, че ще наложи 20% мита върху вноса на коли от ЕС, ако блокът не премахне митата си върху американски автомобили. През 2017 г. износът на автомобили от ЕС за САЩ възлиза на 37.4 млрд. евро, а американският внос в ЕС – на 6.2 млрд. евро. Брюксел обаче твърди, че за някои стоки, като пикапи например, вносните мита в САЩ са по-високи (25% е стойността на митото). Тази седмица автопроизводители в САЩ предупредиха администрацията, че налагането на митата ще струва стотици хиляди работни места, тъй като част от колите се сглобяват в САЩ. Германските производители например осигуряват работни места на над 116 хил. души в страната (в заводи и доставчици), сочат данните на Асоциацията на германските автопроизводители

Един от източниците на изданието коментира, че идеята за секторна сделка повдига въпроси, тъй като страните - членки на ЕС, са се договорили да не отстъпват пред исканията на САЩ, преди Тръмп да прекрати заплахите си срещу блока.

Пазарният достъп трябва да е от полза за "целия ЕС, не само за няколко държави", коментира същият източник, най-вероятно визирайки Германия, която е най-големият автомобилен производител в Европа.

Брюксел обмисля да започне преговори с големите автомобилни производители, като целта е да се предотврати евентуална търговска война със САЩ. Това са потвърдили три независими източника на Financial Times.

Източниците на изданието твърдят, че Европейската комисия в момента проучва възможностите да бъде сключена сделка за по-ниски мита с производители като САЩ, Южна Корея и Япония. Сделката изглежда насочена към Доналд Тръмп, според когото митата върху американското автомобилно производство са завишени спрямо останалите износители към ЕС. Другият повод за недоволство на американския президент е, че в момента ЕС облага с 10% автомобилите, които идват от САЩ, докато САЩ облагат с 2.5% колите от други страни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK