Лондонските таксиметрови шофьори може да съдят Uber
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Лондонските таксиметрови шофьори може да съдят Uber

Лондонските таксиметрови шофьори може да търсят правата си срещу Uber в съда

Лондонските таксиметрови шофьори може да съдят Uber

Черните таксита обмислят завеждането на иск срещу превозвача, след като миналия месец получи разрешение от съда да продължи да работи

3715 прочитания

Лондонските таксиметрови шофьори може да търсят правата си срещу Uber в съда

© Reuters


Таксиметровите шофьори в Лондон разглеждат възможностите си за завеждане на дело срещу Uber, които наскоро получиха разрешение да оперират още 15 месеца в британската столица, пише Sky News.

Искът вероятно ще е за около 1 млрд. паунда, а от Асоциацията на лицензираните таксиметрови шофьори (LTDA) са потвърдили пред медията, че са в разговори с адвокатската кантора на Острова Mishcon de Reya, която евентуално да ги представлява в съда.

Източници, цитирани от Sky News, обясняват, че една от основните точки на иска на LTDA ще е за загубите, които шофьорите на черни таксита търпят заради проблемите с бизнес модела на Uber. В Лондон има около 25 хил. черни таксита, които са отчели загуби средно по 10 хил. паунда за най-малко 5 години.

Това означава, че компенсацията, която вероятно ще се търси, е 1.250 млрд. паунда. Не е сигурно обаче дали от LTDA изобщо ще заведат дело, а още по-малко какъв ще е изходът от него. От асоциацията потвърдиха, че обсъждат възможни правни действия срещу Uber. "Много от нашите членове се обърнаха към нас, за да им помогнем в разглеждането на възможности за съдебен иск от страна на всички шофьори на таксита срещу Uber", казва генералният секретар на LTDA Стийв Макнамара в изявление. Но допълва, че са "в много ранен етап" на разговори с адвокатската кантора.

Източници на Sky признават, че към желанието за съдебен иск на LTDA има интерес от страна на потенциални донори, които да поемат финансовата страна по делото. Сред тях е и Harbour Litigation Funding - организация, която се определя като най-големия донор за съдебни процедури във Великобритания. При евентуално спечелено дело от страна на таксиметровите шофьори донорът ще получи и част от компенсацията.

Във връзка с решението на съда в Лондон от миналия месец за подновения лиценз на Uber Макнамара обвини превозвача, че не е "добър оператор за Лондон", за което асоциацията му ще търси начини да "опази улиците на Лондон"

Сагата Uber и Лондон

Компанията за споделено пътуване наскоро постигна частична победа, след като съдия Ема Арбътнот отсъди 15-месечен "пробен период", след като преди това лицензът й не беше подновен. Новият лиценз е под строги ограничения и идва с предупреждението, че компанията трябва да докаже, че е променила модела си.

През септември миналата година лондонските власти отказаха да подновят 5-годишния лиценз на компанията да оперира на най-големия европейски пазар, защото Uber е допуснала сериозни грешки в управлението си. Превозвачът беше обвинен, че не се е справил с докладването на сериозни нарушения на шофьорите си, както и че не е правил проверки на миналото им.

Новият изпълнителен директор Дара Косровшахи пое поста едва месец преди решението и обеща, че ще "оправи" нещата в Лондон, поемайки курс за промяна на бизнес модела на Uber.

Кметът на Лондон Садик Кан тогава коментира случая и отрече съдебното решение да е "картбланш" за компанията. "Вярвам, че всички трябва да играят при едни и същи правила без значение колко власт имат", каза още той в свое изявление.

Таксиметровите шофьори в Лондон разглеждат възможностите си за завеждане на дело срещу Uber, които наскоро получиха разрешение да оперират още 15 месеца в британската столица, пише Sky News.

Искът вероятно ще е за около 1 млрд. паунда, а от Асоциацията на лицензираните таксиметрови шофьори (LTDA) са потвърдили пред медията, че са в разговори с адвокатската кантора на Острова Mishcon de Reya, която евентуално да ги представлява в съда.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK