С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
29 юли 2018, 12:00, 2722 прочитания

Amazon не разочарова и отчете рекордна печалба през второто тримесечие

Резултатите надминават прогнозите на анализатори и се дължат на онлайн услугите и електронната търговия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Само ден след разочарованието на инвеститорите от Facebook друг представител на групата FAANG - Amazon, надмина очакванията на финансовите анализатори и прекрачи за първи път прага от 2 мрлд. долара печалба за тримесечие, съобщава Financial Times. Предлаганите от компанията онлайн услуги (AWS) и доминиращият ритейл сектор са причината за добрите резултати на фона на мрачна седмица за Уолстрийт, след като Facebook изтри над 20% от пазарната си оценка само за ден.

Amazon за първи път отчете печалба от над 1 млрд. долара в края на миналата година, а за последното тримесечие тя е достигнала до 2.5 млрд. долара. Приходите на компанията на Джеф Безос са се увеличили с 39% до 52.9 млрд. долара, което обаче е с половин милиард по-малко от очакванията на анализатори. Все пак печалбата е в предвидените от компанията граници между 51 и 54 млрд. долара. Разликата се дължи на продължаващите загуби на Amazon от международни операции.


Маржът за второто тримесечие също надминава очакванията от малко над 3% и достига 5.6%. Освен на увеличение на потребителите на онлайн съдържанието на компанията и добри резултати в сектора на електронната търговия Amazon се радва и на нарастване на интереса от продажби от трети лица.

От какво печели Amazon

"От голямо значение за тримесечието, а и за последните няколко тримесечия е големият растеж при най-доходоносния ни бизнес, AWS, както и при рекламата", обяснява доброто представяне финансовият директор Брайън Олсавски. Той добавя и "по-добри от очакваното" резултати от инвестициите на компанията през миналата година, сред които складове, дейта центрове и маркетинг.



Анализаторът от GBH Insights Даниел Айвс смята, че данните показват как "онлайн услугите на Amazon взимат превес и цялостната картина на печалба се ускорява много по-бързо от очакваното от Уолстрийт".

От компанията на най-богатия човек в света Джеф Безос очакват тенденцията на растеж да се запази и при текущото тримесечие. Миналата седмица приключи ежегодното намаление Prime Day, а от Amazon предвиждат оперативната печалба през това тримесечие да е между 1.4 и 2.4 млрд. долара, малко над прогнозите на анализаторите от 1.3 млрд. долара. За сравнение, през третото тримесечие брутната печалба е била 347 млн. долара. Компанията очаква нетните приходи през сегашното тримесечие да нараснат с между 23 и 31% - до 54-57 млрд. долара, което е по-консервативно от очакванията на анализаторите за 58 млрд.

Нетните приходи от Amazon Web Services са скочили почти двойно през периода и са достигнали 6.1 млрд. долара, а оперативната печалба от тях – с 84% до 1.64 млрд. долара. Традиционно най-доходоносен за компанията е ритейл пазарът в Северна Америка, който бележи ръст от 44% и осигурява приходи от 32 млрд. долара, които са според очакванията на анализаторите.

Не всичко е розово

Разочароващо е представянето на компанията на международния пазар, след като миналата година обяви, че ще инвестира на чужди пазари като Индия. Въпреки това загубите са по-малки в сравнение с миналогодишните – докато за второто тримесечие на 2017 г. са 724 млн. долара, този път те са малко под 500 млн. долара. От реклама компанията си осигурява приходи от 2.2 млрд. долара – увеличение от 129%.

В същото време разходите също са се увеличили с една трета до почти 50 млрд. долара заради инвестиции в програмата Prime, логистична инфраструктура и видеосъдържание. Разходите за доставка също са нараснали – с 31% до почти 6 млрд. долара.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

България вече не е вторият най-голям акционер в Международната инвестиционна банка България вече не е вторият най-голям акционер в Международната инвестиционна банка

Новият домакин на институцията Унгария окрупни дела си с 10 млн. евро инжекция до 14.72%

19 сеп 2019, 1218 прочитания

Microsoft изкупува обратно акции за 40 млрд. долара Microsoft изкупува обратно акции за 40 млрд. долара

Компанията увеличава с 11% тримесечния дивидент

19 сеп 2019, 965 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Spotify увеличава абонатите, но ръстът им се забавя заради GDPR

Инвеститорите са притеснени от конкуренцията на шведската компания за музикален стрийминг в лицето на Apple и Amazon

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател