Amazon не разочарова и отчете рекордна печалба през второто тримесечие
22 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Amazon не разочарова и отчете рекордна печалба през второто тримесечие

Amazon надмина очакванията на Уолстрийт и премина бариерата от 2 млрд. долара приходи за тримесечие

Amazon не разочарова и отчете рекордна печалба през второто тримесечие

Резултатите надминават прогнозите на анализатори и се дължат на онлайн услугите и електронната търговия

3008 прочитания

Amazon надмина очакванията на Уолстрийт и премина бариерата от 2 млрд. долара приходи за тримесечие

© Reuters


Само ден след разочарованието на инвеститорите от Facebook друг представител на групата FAANG - Amazon, надмина очакванията на финансовите анализатори и прекрачи за първи път прага от 2 мрлд. долара печалба за тримесечие, съобщава Financial Times. Предлаганите от компанията онлайн услуги (AWS) и доминиращият ритейл сектор са причината за добрите резултати на фона на мрачна седмица за Уолстрийт, след като Facebook изтри над 20% от пазарната си оценка само за ден.

Amazon за първи път отчете печалба от над 1 млрд. долара в края на миналата година, а за последното тримесечие тя е достигнала до 2.5 млрд. долара. Приходите на компанията на Джеф Безос са се увеличили с 39% до 52.9 млрд. долара, което обаче е с половин милиард по-малко от очакванията на анализатори. Все пак печалбата е в предвидените от компанията граници между 51 и 54 млрд. долара. Разликата се дължи на продължаващите загуби на Amazon от международни операции.

Маржът за второто тримесечие също надминава очакванията от малко над 3% и достига 5.6%. Освен на увеличение на потребителите на онлайн съдържанието на компанията и добри резултати в сектора на електронната търговия Amazon се радва и на нарастване на интереса от продажби от трети лица.

От какво печели Amazon

"От голямо значение за тримесечието, а и за последните няколко тримесечия е големият растеж при най-доходоносния ни бизнес, AWS, както и при рекламата", обяснява доброто представяне финансовият директор Брайън Олсавски. Той добавя и "по-добри от очакваното" резултати от инвестициите на компанията през миналата година, сред които складове, дейта центрове и маркетинг.

Анализаторът от GBH Insights Даниел Айвс смята, че данните показват как "онлайн услугите на Amazon взимат превес и цялостната картина на печалба се ускорява много по-бързо от очакваното от Уолстрийт".

От компанията на най-богатия човек в света Джеф Безос очакват тенденцията на растеж да се запази и при текущото тримесечие. Миналата седмица приключи ежегодното намаление Prime Day, а от Amazon предвиждат оперативната печалба през това тримесечие да е между 1.4 и 2.4 млрд. долара, малко над прогнозите на анализаторите от 1.3 млрд. долара. За сравнение, през третото тримесечие брутната печалба е била 347 млн. долара. Компанията очаква нетните приходи през сегашното тримесечие да нараснат с между 23 и 31% - до 54-57 млрд. долара, което е по-консервативно от очакванията на анализаторите за 58 млрд.

Нетните приходи от Amazon Web Services са скочили почти двойно през периода и са достигнали 6.1 млрд. долара, а оперативната печалба от тях – с 84% до 1.64 млрд. долара. Традиционно най-доходоносен за компанията е ритейл пазарът в Северна Америка, който бележи ръст от 44% и осигурява приходи от 32 млрд. долара, които са според очакванията на анализаторите.

Не всичко е розово

Разочароващо е представянето на компанията на международния пазар, след като миналата година обяви, че ще инвестира на чужди пазари като Индия. Въпреки това загубите са по-малки в сравнение с миналогодишните – докато за второто тримесечие на 2017 г. са 724 млн. долара, този път те са малко под 500 млн. долара. От реклама компанията си осигурява приходи от 2.2 млрд. долара – увеличение от 129%.

В същото време разходите също са се увеличили с една трета до почти 50 млрд. долара заради инвестиции в програмата Prime, логистична инфраструктура и видеосъдържание. Разходите за доставка също са нараснали – с 31% до почти 6 млрд. долара.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK