С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 15 авг 2018, 17:19, 3044 прочитания

Италианското правителство се задейства срещу оператора на срутения мост

Исканията са компанията Autostrade, част от групата Benetton, да плати глоби и компенсации, както и да й се отнеме концесията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Срутването на моста край Генуа е довело до поне 39 жертви, а спасителите продължават да търсят оцелели сред бетонните отломки. Италианското правителство вече се задейства срещу оператора на моста - компанията Autostrade, и иска той да плати глоби и компенсации, както и да му се отнеме концесията, пише Reuters.

Мостът, завършен през 1967 г. и ремонтиран преди две години, се срути във вторник по време на проливни дъждове, като десетки автомобили се разбиха върху речно корито, жп линии и постройки. Общественият шок бързо прерасна в гняв относно състоянието на съоръжението. Транспортният министър Данило Тонинели заяви, че операторът на моста Autostrade ще трябва да финансира поне част реконструкцията, както и да плати глоби.


Оправданията на оператора

Autostrade, част от групата Atlantia, в която най-голям акционер е фамилията Бенетон, чиито акции се търгуват на борсата в Милано, твърди, че е извършвала редовни проверки на съоръжението и е разчитала на "компании и институции, които са световни лидери в инспекциите", като резултатите са били благоприятни.

Вицепремиерът Матео Салвини твърди, че управителят на моста е спечелил милиарди от тол-такси, но "не е похарчил парите, които е трябвало" и затова концесията трябва да се отнеме. "Налагането на най-високите възможни глоби и уверяването, че отговорните ще платят за всички щети и престъпления, е най-малкото", каза Салвини.



Мерки срещу Autostrade

По-рано Тонинели заяви, че е започнал процес по отнемането на концесията от Autostrade и настоява висшето ръководство на оператора да подаде оставка. "Autostrade не успя да изпълни своите задължения по договора, регулиращ управлението на тази инфраструктура. Ще настоявам за налагането на големи глоби срещу компанията. Дадох мандат на моето министерство да започне всички процедури за прилагането на споразумение, което ще прекрати концесията и ще постанови значителни санкции, достигащи до 150 млн. евро въз основа на условията по договора", посочи Тонинели. В публикация в социалните мрежи транспортният министър коментира: "Топ мениджмънтът на Autostrade трябва преди всичко да подаде оставка".

Тонинели също така заяви, че правителството ще инспектира мостове и тунели из страната и ще започне програма по реконструкция, ако е необходимо. Непосредствено след срутването на съоръжението новото популистко правителство каза, че трагедията е показала, че Италия трябва да харчи повече за възстановяването на инфраструктурата и ако се наложи, да пренебрегне бюджетните ограничения на ЕС.
Кой управлява магистралата

Италианската компания Atlantia, която е собственик на Autostrade, е една от големите в управлението на магистрали и летища. Наследник е на държавната компания Autostrade и е приватизирана през 1999 г. Тя е част от групата Benetton - известната фамилия италиански индустриалци е основен акционер с 30%.

Atlantia управлява над 5000 км магистрали и 5 летища. Магистралите са най-вече в Италия – 51% от мрежата на страната, сред които е и оста Милано-Болоня-Флоренция-Рим-Неапол, както и 51% от италианското сдружение за тунела Монблан. Компанията е оператор на магистрали и в Бразилия, Чили, Индия и Полша.

Според компанията тя е вложила 11.4 млрд. евро от 1997 г. за подобрения на мрежата си в Италия – част от програма за 24.4 млрд. евро за 923 км магистрали.

Atlantia също така е основният акционер в компанията Getlink, бившата Eurotunnel, която експлоатира тунела под Ламанша. Тя държи 15.49% от акциите и и 26.66% от тези с право на глас. Италианската компания управлява и двете летища на Рим - Фиумичино и Чампино.

През миналата година е реализирала приходи от 6 млрд. евро, а брутната й печалба е била 3.7 мрд. евро.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Китайският икономически ръст се понижи до ново дъно от 6% 2 Китайският икономически ръст се понижи до ново дъно от 6%

Най-ниският резултат от близо 30 години добавя допълнително напрежение на глобалната икономика

19 окт 2019, 854 прочитания

Защо Франция не иска Северна Македония и Албания 6 Защо Франция не иска Северна Македония и Албания

Скопие и Тирана може да останат задълго във фризера на ЕС и да не получат дата за преговори за членство

18 окт 2019, 8081 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Италия вече одобрява газопровода TAP, въпреки че "Пет звезди" беше против проекта

Промяната в позицията на популисткото движение засилва недоволството сред симпатизантите му

Още от Капитал
Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10