С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 15 авг 2018, 17:19, 3068 прочитания

Италианското правителство се задейства срещу оператора на срутения мост

Исканията са компанията Autostrade, част от групата Benetton, да плати глоби и компенсации, както и да й се отнеме концесията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Срутването на моста край Генуа е довело до поне 39 жертви, а спасителите продължават да търсят оцелели сред бетонните отломки. Италианското правителство вече се задейства срещу оператора на моста - компанията Autostrade, и иска той да плати глоби и компенсации, както и да му се отнеме концесията, пише Reuters.

Мостът, завършен през 1967 г. и ремонтиран преди две години, се срути във вторник по време на проливни дъждове, като десетки автомобили се разбиха върху речно корито, жп линии и постройки. Общественият шок бързо прерасна в гняв относно състоянието на съоръжението. Транспортният министър Данило Тонинели заяви, че операторът на моста Autostrade ще трябва да финансира поне част реконструкцията, както и да плати глоби.


Оправданията на оператора

Autostrade, част от групата Atlantia, в която най-голям акционер е фамилията Бенетон, чиито акции се търгуват на борсата в Милано, твърди, че е извършвала редовни проверки на съоръжението и е разчитала на "компании и институции, които са световни лидери в инспекциите", като резултатите са били благоприятни.

Вицепремиерът Матео Салвини твърди, че управителят на моста е спечелил милиарди от тол-такси, но "не е похарчил парите, които е трябвало" и затова концесията трябва да се отнеме. "Налагането на най-високите възможни глоби и уверяването, че отговорните ще платят за всички щети и престъпления, е най-малкото", каза Салвини.



Мерки срещу Autostrade

По-рано Тонинели заяви, че е започнал процес по отнемането на концесията от Autostrade и настоява висшето ръководство на оператора да подаде оставка. "Autostrade не успя да изпълни своите задължения по договора, регулиращ управлението на тази инфраструктура. Ще настоявам за налагането на големи глоби срещу компанията. Дадох мандат на моето министерство да започне всички процедури за прилагането на споразумение, което ще прекрати концесията и ще постанови значителни санкции, достигащи до 150 млн. евро въз основа на условията по договора", посочи Тонинели. В публикация в социалните мрежи транспортният министър коментира: "Топ мениджмънтът на Autostrade трябва преди всичко да подаде оставка".

Тонинели също така заяви, че правителството ще инспектира мостове и тунели из страната и ще започне програма по реконструкция, ако е необходимо. Непосредствено след срутването на съоръжението новото популистко правителство каза, че трагедията е показала, че Италия трябва да харчи повече за възстановяването на инфраструктурата и ако се наложи, да пренебрегне бюджетните ограничения на ЕС.
Кой управлява магистралата

Италианската компания Atlantia, която е собственик на Autostrade, е една от големите в управлението на магистрали и летища. Наследник е на държавната компания Autostrade и е приватизирана през 1999 г. Тя е част от групата Benetton - известната фамилия италиански индустриалци е основен акционер с 30%.

Atlantia управлява над 5000 км магистрали и 5 летища. Магистралите са най-вече в Италия – 51% от мрежата на страната, сред които е и оста Милано-Болоня-Флоренция-Рим-Неапол, както и 51% от италианското сдружение за тунела Монблан. Компанията е оператор на магистрали и в Бразилия, Чили, Индия и Полша.

Според компанията тя е вложила 11.4 млрд. евро от 1997 г. за подобрения на мрежата си в Италия – част от програма за 24.4 млрд. евро за 923 км магистрали.

Atlantia също така е основният акционер в компанията Getlink, бившата Eurotunnel, която експлоатира тунела под Ламанша. Тя държи 15.49% от акциите и и 26.66% от тези с право на глас. Италианската компания управлява и двете летища на Рим - Фиумичино и Чампино.

През миналата година е реализирала приходи от 6 млрд. евро, а брутната й печалба е била 3.7 мрд. евро.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Европейската инвестиционна банка спира финансирането на въглища и газ 3 Европейската инвестиционна банка спира финансирането на въглища и газ

Решението на ЕИБ рязко ще повиши цената на енергийните проекти, които разчитат на изкопаеми горива

15 ное 2019, 2055 прочитания

Майкъл Карпентър: Подкопаването на демокрацията е най-сериозният проблем за НАТО 1 Майкъл Карпентър: Подкопаването на демокрацията е най-сериозният проблем за НАТО

Старши директорът на тинк-танка Penn Biden пред "Капитал"

15 ное 2019, 2443 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Италия вече одобрява газопровода TAP, въпреки че "Пет звезди" беше против проекта

Промяната в позицията на популисткото движение засилва недоволството сред симпатизантите му

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10