Загуби за инвеститорите след срутването на моста край Генуа
42 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Загуби за инвеститорите след срутването на моста край Генуа

Reuters

Загуби за инвеститорите след срутването на моста край Генуа

Процедурата по отнемане на концесията от оператора Autostrade ще започне, без да се изчакат заключенията на разследването

3222 прочитания

Reuters

© Reuters


Групата Atlantia предупреди инвеститорите за финансови загуби след срутването на моста край Генуа, след като италианското правителство заяви, че започва процедура по отнемането на концесията, държана от филиала на компанията – Autostrade. Акциите на компанията отбелязаха спад от 23% в четвъртък сутринта, пише Financial Times.

Италианско-испанският инфраструктурен оператор заяви, че очаква негативни последици за акционерите и облигационерите в Atlantia. В понеделник по време на проливни дъждове се срути секция от моста, при което загинаха поне 38 души. Правителството посочи, че планира да наложи тежки глоби на оператора и да прекрати концесията му.

В момента Autostrade е оператор на почти половината от магистралната мрежа на страната по силата на споразумение, което ще изтече през 2038 г. Atlantia заяви, че застава зад Autostrade, в която притежава дял от 88%, "в дебата й с правителствените институции в този чувствителен момент", но също така обеща да защитава интересите на инвеститорите чрез "правилни и навременни" мерки.

В сряда премиерът Джузепе Конте коментира, че ще започне процедура по отнемане на концесията, без да се изчакат заключенията на разследването. Транспортният министър Данило Тонинели също увери, че процедурата ще започне, както и ще бъдат наложени глоби.

Според документ, видян от Reuters, облигационерите в Autostrade могат да поискат ранно изплащане на дълга, ако концесията бъде отнета. Те могат да направят това в някои случаи, включително когато "договорът за концесията на Autostrade е прекратен в съответствие с неговите условия или по причини, свързани с обществения интерес". Според условията на концесията държавата може да я отнеме, ако има сериозно нарушение от страна на оператора.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK