Космически таксита
SpaceX и Boeing скоро ще отворят нова, частна страница в историята на пилотираните полети около Земята


Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Когато космическата совалка Atlantis успешно се приземява за последен път на 21 юли 2011 г., ръководителите на NASA едва ли са предполагали, че слагат точка на американските пилотирани полети в орбита за почти десетилетие. По ирония на съдбата в момента САЩ са принудени да плащат на конкурентите си от "Роскосмос" по над 80 млн. долара за всеки астронавт, транспортиран до Международната космическа станция на борда на руските кораби "Союз". И тази цена се е повишила с около 370% от закриването на програмата Space Shuttle досега.
До няколко месеца обаче NASA планира да прекрати тази зависимост от Русия. Вместо да дава крупни суми на своя най-голям конкурент от времето на Студената война, щатската агенция пренасочва тези средства към американската аерокосмическа индустрия, за да може отново да вози своите астронавти на орбитални апарати с надпис Made in USA. И в момента компаниите Boeing и SpaceX, избрани от нея преди около четири години, са във финалния етап от тестването на практически завършените щатски космически кораби от следващо поколение.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
3 коментара
Космически таксита!
Когато се работи неуморно и се вземат предвид допуснатите вече грешки, за да не се повтарят се получават и резултати. Е вярно е, че тези "таксита" струват десетки милиони долари, но все пак не са милиарди и с разработката на аварийна капсула нещата преминават на ново ниво в сигурността - това е като въвеждането на катапулта при реактивните самолети, ако можем да направим такова сравнение. Дано тестовете да са успешни и да се премине към практическото им прилагане възможно по-скоро. И ако тези разработки са приложими към полети в близкия до Земята космос, то за по-далечни полети като че ли нищо не се прави или това остава скрито за сега от "публиката"?
Аз имам една корекция в статията - вместо "тъй като използваната от нея ракета Delta V" трябва да пише "тъй като използваната от нея ракета Atlas V". Боинг ще използват тази ракета - Atlas V - на ULA (United Launch Aliance), за да извеждат тяхната капсула Starliner в космоса, а не Delta V. Такава ракета няма - има Delta IV, но тя се използва за извеждане в орбита на много по-тежки товари или такива, които са за мисии в Слънчевата система, каквато беше изведената наскоро сонда Parker Solar Probe с мисия да изследва слънчевата корона.
До коментар [#2] от "Emil Stoyanov":
Здравейте, благодаря за уточнението, грешката е коригирана. Явно в бързината съм успял да смеся ракетите Delta IV и Atlas V, тъй като Starliner e проектиран да бъде съвместим и с двете, както и с Falcon 9 на SpaceX и бъдещата Vulcan на ULA. :) Поздрави.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход