Могат ли динамичните пътни такси да решат проблема със задръстванията
Таксите да могат да се нагаждат спрямо ситуацията на пътя, предлагат академици в сп. Nature


Деян Димитров

Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Решението на проблема със задръстванията може да е въвеждането на динамични такси, които да се променят в реално време според натоварването на градските пътища. Това предлагат трима академици в сп. Nature. Според тях социалните вреди от задръстванията биха могли да се облагат с прецизни данъци, които едновременно да намалят трафика и да финансират подобряването на пътната инфраструктура.
За да работят динамичните такси, е необходимо обстойно следене на местоположението на всяка една кола на пътя, както и сериозно икономическо моделиране за вариацията в таксите, пише сп. Nature. Предложението крие определени проблеми, но и представя интересни ъгли към управлението на пътищата в 21-и век.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
В Сингапур от няколко години "автоматично вземат" различни пари за различни участъци от града.
На много магистрали в ЕС (и Турция) също колата се таксува автоматично след сканиране на номера (и предварително плащане на някаква базисна сума). Трябва само да се нагоди да взема различни тарифи.
Гудъл карти в момента показва къде има задръствания. Мишлен "на път" ти показва къде какви такси има.
Предполагам не е толкова сложно технически да се изгради система.
Въпросът е как "политически" да мине това.
А, иначе като социален психилог казвам, че като започнат да виждат как плащат повече, над 6-70% от хората ще променят поведението си.
Което би било достатъчно да се усети разлика.
Да се таксува всяко незаето място в колите е единственото решение на проблема с трафика.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход