Сменен е собственикът на най-голямата разследваща медия в Унгария
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Сменен е собственикът на най-голямата разследваща медия в Унгария

Атила Тот-Сенеси, главен редактор на Index.hu, разговаря с колегите в редакцията на изданието

Сменен е собственикът на най-голямата разследваща медия в Унгария

Това най-вероятно ще повлияе на редакционната политика на известния сайт Index.hu

2251 прочитания

Атила Тот-Сенеси, главен редактор на Index.hu, разговаря с колегите в редакцията на изданието

© Reuters


Унгарският бизнесмен Золтан Спедер обяви късно в понеделник, че е продал цялото си участие в медийната група cemp-X Online Zrt, която притежава няколко издания, включително основният независим новинарски сайт Index.hu. Новите собственици с дялове по 50% са Габор Зиглер, член на борда на cemp-X Online, и медийният предприемач Йозеф Олтян.

Спедер е в конфликт с премиера Виктор Орбан от 2016 г. насам, а Index.hu си извоюва репутацията на водещото издание за журналистически разследвания и горещи новини, критикуващи управляващите. В същото време през последните години медийният пазар в Унгария премина през сериозни размествания, в резултат на които повечето издания, телевизии, радиостанции и интернет сайтове попаднаха под контрола на правителството или приближени до него бизнесмени.

Преди броени дни Европейският парламент одобри препоръката да започне срещу управляващите в Будапеща процедура за отнемане гласа на Унгария в Съвета на ЕС - санкция по чл. 7 от Договора за ЕС, която никога досега не е била прилагана. Сред мотивите е нарушаването от Орбан на правилата на ЕС за демократичност и граждански права.

Орбан неведнъж е заявявал, че Index публикува "фалшиви новини" и отказва да отговаря на репортери от изданието.

Новите собственици на cemp-x казват, че "транзакцията не засяга дейността на редакцията на Index.hu" и не разкриват финансови параметри на сделката. Изданието ще продължи да бъде собственост на Фондация за унгарско развитие, ръководена от Ласло Бодолай. "Благодарение на това, че собствеността се упражнява през структурата на фондацията, се гарантира и редакционната независимост на Index", се казва в официалното им съобщение, цитирано от Reuters. Същото заяви пред Portfolio.hu и самият Бодолай, който формално е продавач на дяловете.

Но Габор Поляк, анализатор на медийния пазар в института Mertek, казва за Reuters, че групата cemp има силно директно влияние върху бизнеса на Index.hu. "Те управляват рекламните им продажби и без тях може да бъде застрашена икономическата стабилност на изданието. Други новинарски сайтове на холдинга също са част от Index. Продаването на групата има силно пряко въздействие върху това как ще оперира Index.hu."

Унгарският бизнесмен Золтан Спедер обяви късно в понеделник, че е продал цялото си участие в медийната група cemp-X Online Zrt, която притежава няколко издания, включително основният независим новинарски сайт Index.hu. Новите собственици с дялове по 50% са Габор Зиглер, член на борда на cemp-X Online, и медийният предприемач Йозеф Олтян.

Спедер е в конфликт с премиера Виктор Орбан от 2016 г. насам, а Index.hu си извоюва репутацията на водещото издание за журналистически разследвания и горещи новини, критикуващи управляващите. В същото време през последните години медийният пазар в Унгария премина през сериозни размествания, в резултат на които повечето издания, телевизии, радиостанции и интернет сайтове попаднаха под контрола на правителството или приближени до него бизнесмени.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    onc1526816041564232 avatar :-|
    Тончо Иванов

    Бойко е надминал Орбан отдавна, само че пред европейците прави мили очи. Както не веднъж сме видяли, у нас не само медиите са подчинени на властта но и целият държавен апарат се използва еднолично от Боко като бухалка! Както се казваше за вълка козината си мени... Бойко бухалката си мени, нрава не!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK