Германското правителство договори мерки за дизеловите автомобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Германското правителство договори мерки за дизеловите автомобили

Reuters

Германското правителство договори мерки за дизеловите автомобили

Шофьорите ще могат да избират между финансови стимули за смяна на колата или хардуерно преоборудване

6091 прочитания

Reuters

© Reuters


Шофьорите на стари дизелови автомобили в германските градове, в които въздухът е особено замърсен, ще могат да избират между финансови стимули за смяна на колата или хардуерно преоборудване (т. нар. фиксация). За това са се договорили партиите в управляващата коалиция според документ, видян от Reuters. Целта на мерките е да се намали замърсяването в градовете, но да се избегнат непопулярни ограничения за шофьорите. Транспортният министър Андреас Шойер нарече промените "концепция за чист въздух" и "изход от дизеловата криза".

Според документа германските автопроизводители са се съгласили да предложат програма за смяна на превозното средство с атрактивни стимули или отстъпки за собствениците на дизелови коли, отговарящи на старите стандарти за емисии Euro 4 и Euro 5, предвид това, че настоящият стандарт е Euro 6. Правителството твърди, че незабавното въвеждане на подобни стимули може да гарантира, че засегнатите шофьори ще се сдобият с друг автомобил преди евентуалното въвеждане на ограничения.

Възраженията на компаниите

Автомобилната индустрия побърза да изрази възражения. Ако повечето собственици на коли изберат хардуерно преоборудване, това ще струва на сектора милиарди евро. Все пак компаниите се надяват, че по-малко на брой шофьори ще предпочетат хардуерна фиксация вместо финансови стимули за смяна на автомобила. Правителството посочва, че очаква чуждестранните автопроизводители да направят подобни предложения на клиентите си.

Според документа, ако собствениците на модели, отговарящи на Euro 5, искат хардуерна фиксация със SCR (селективна каталитична редукция) и ако това е възможно, правителството очаква автопроизводителите да покрият разходите. За превозни средства за доставки и търговия правителството ще субсидира процеса с до 80%.

В Германия има 3.1 млн. дизелови коли с Euro 4 стандарт и 5.7 млн. с Euro 5 от общо 46.5 млн. автомобила. През май Хамбург забрани движението на стари дизели по две шосета, а забрана във Франкфурт ще влезе в сила през февруари.

Шофьорите на стари дизелови автомобили в германските градове, в които въздухът е особено замърсен, ще могат да избират между финансови стимули за смяна на колата или хардуерно преоборудване (т. нар. фиксация). За това са се договорили партиите в управляващата коалиция според документ, видян от Reuters. Целта на мерките е да се намали замърсяването в градовете, но да се избегнат непопулярни ограничения за шофьорите. Транспортният министър Андреас Шойер нарече промените "концепция за чист въздух" и "изход от дизеловата криза".

Според документа германските автопроизводители са се съгласили да предложат програма за смяна на превозното средство с атрактивни стимули или отстъпки за собствениците на дизелови коли, отговарящи на старите стандарти за емисии Euro 4 и Euro 5, предвид това, че настоящият стандарт е Euro 6. Правителството твърди, че незабавното въвеждане на подобни стимули може да гарантира, че засегнатите шофьори ще се сдобият с друг автомобил преди евентуалното въвеждане на ограничения.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK