С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 окт 2018, 15:47, 5719 прочитания

Германското правителство договори мерки за дизеловите автомобили

Шофьорите ще могат да избират между финансови стимули за смяна на колата или хардуерно преоборудване

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Шофьорите на стари дизелови автомобили в германските градове, в които въздухът е особено замърсен, ще могат да избират между финансови стимули за смяна на колата или хардуерно преоборудване (т. нар. фиксация). За това са се договорили партиите в управляващата коалиция според документ, видян от Reuters. Целта на мерките е да се намали замърсяването в градовете, но да се избегнат непопулярни ограничения за шофьорите. Транспортният министър Андреас Шойер нарече промените "концепция за чист въздух" и "изход от дизеловата криза".

Според документа германските автопроизводители са се съгласили да предложат програма за смяна на превозното средство с атрактивни стимули или отстъпки за собствениците на дизелови коли, отговарящи на старите стандарти за емисии Euro 4 и Euro 5, предвид това, че настоящият стандарт е Euro 6. Правителството твърди, че незабавното въвеждане на подобни стимули може да гарантира, че засегнатите шофьори ще се сдобият с друг автомобил преди евентуалното въвеждане на ограничения.


Възраженията на компаниите

Автомобилната индустрия побърза да изрази възражения. Ако повечето собственици на коли изберат хардуерно преоборудване, това ще струва на сектора милиарди евро. Все пак компаниите се надяват, че по-малко на брой шофьори ще предпочетат хардуерна фиксация вместо финансови стимули за смяна на автомобила. Правителството посочва, че очаква чуждестранните автопроизводители да направят подобни предложения на клиентите си.

Според документа, ако собствениците на модели, отговарящи на Euro 5, искат хардуерна фиксация със SCR (селективна каталитична редукция) и ако това е възможно, правителството очаква автопроизводителите да покрият разходите. За превозни средства за доставки и търговия правителството ще субсидира процеса с до 80%.



В Германия има 3.1 млн. дизелови коли с Euro 4 стандарт и 5.7 млн. с Euro 5 от общо 46.5 млн. автомобила. През май Хамбург забрани движението на стари дизели по две шосета, а забрана във Франкфурт ще влезе в сила през февруари.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Срещата в Берлин подкрепи примирието в Либия 2 Срещата в Берлин подкрепи примирието в Либия

Постигнато е съгласие да се потвърди съществуващото оръжейно ембарго на ООН спрямо страната

20 яну 2020, 835 прочитания

Германия ще извади въглищата от употреба най-късно до 2038 г. 2 Германия ще извади въглищата от употреба най-късно до 2038 г.

Производителите в сектора ще получат компенсации в общ размер на 40 млрд. евро

20 яну 2020, 1340 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Китай се опитва да привлече повече чуждестранни инвеститори с данъчни облекчения

Така Пекин се опитва да компенсира негативните ефекти от търговската война

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10