Китай пусна най-дългия морски мост в света
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Китай пусна най-дългия морски мост в света

Reuters

Китай пусна най-дългия морски мост в света

Проектът за 20 млрд. долара беше изпълнен за 9 години, съоръжението свързва континента с Хонконг и Макао

Кирил Кирчев
9795 прочитания

Reuters

© Reuters


Мостът

Дължина – 55 км

Шосета, мост и подводни тунели с обща дължина 6.7 км

Използвани са 400 хил. т стомана

Китай откри днес най-дългия морски мост в света. Съоръжението с дължина 55 км свързва Хонконг, Макао и южния китайски град Чжухай. Мостът на практика свързва азиатския финансов и икономически меторполис с развития регион на южнокитайската провинция Гуандън и по този начин ще изгради голям икономически регион.

Целта

Съоръжението включва шосеен път, мост и подводни тунели с обща дължина 6.7 км между изкуствени острови. Проектът е част от амбициозния план на Китай за икономическо интегриране на 11 града от делтата на Перлената река, включително Хонконг и Макао – две бивши европейски колонии, върнати на Китай през 90-те години. Разходите се изчисляват на близо 20 млрд. долара.

Спорен проект

Проектът е спорен заради увеличените разходи, забавянето на откриването (първоначалният план беше за 2016 г.) и десетки случаи на нещастни инциденти със строителите, пише BBC. Освен това участъкът, който ще осигурява достъп до пристанището на Хонконг, ще бъде завършен едва догодина, съобщава DPA.

Хонконг ще плати 8.67 млрд. юана от цената за основния мост и още милиарди за връзки с пътища и гранични пунктове. Това е твърде висока цена за мост, който няма да бъде напълно отворен за използване, защото преминаването по него ще изисква специално разрешително според частите на моста. Така повечето, които го използват, ще трябва да взимат специален автобус или друг вид транспорт, за да преминат в Макао или Китай. Но времето за преминаване на пътници и стоки се намалява значително – до около 45 минути, а днес пътят от летището в Хонконг до Чжухай отнема 4 часа.

Днес Дружеството за опазване на делфините съобщи, че строителството на моста е довело до 40% спад в местната популация на критично застрашения китайски бял делфин, който е също и символ на Хонконг.

Опасенията на Хонконг

Много от 7-те милиона жители на Хонконг се опасяват от по-силната интеграция с Китай и биха желали да запазят своята особена роля и островната си изолация. От връщането на бившата британска колония на Китай през 1997 г. Хонконг се управлява със специален статут по формулата "една страна, две системи" като специален административен район – до голяма степен автономно.

Китайският президент Си Цзинпин откри съоръжението във вторник, чието строителство отне девет години
Източник: Reuters
Мостът свързва Хонконг, Макао и южния китайски град Чжухай
Източник: Reuters

Мостът

Дължина – 55 км

Шосета, мост и подводни тунели с обща дължина 6.7 км

Използвани са 400 хил. т стомана

Китай откри днес най-дългия морски мост в света. Съоръжението с дължина 55 км свързва Хонконг, Макао и южния китайски град Чжухай. Мостът на практика свързва азиатския финансов и икономически меторполис с развития регион на южнокитайската провинция Гуандън и по този начин ще изгради голям икономически регион.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK