Кабинетът на Меркел опитва да спре прекалените забрани при вредни емисии от коли
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кабинетът на Меркел опитва да спре прекалените забрани при вредни емисии от коли

Reuters

Кабинетът на Меркел опитва да спре прекалените забрани при вредни емисии от коли

Нормите на ЕС няма да се нарушават, твърди канцлерът

3933 прочитания

Reuters

© Reuters


Забраните да се използват автомобили с дизелови двигатели на места, където допустимите норми за замърсяване на въздуха са надхвърлени съвсем малко, представляват ограничения, несъответни на опасността. Това е позицията на германското правителство, което в края на работната седмица се споразумя за мерките, с които да бъде коригиран федералният закон за вредни емисии. Това се случва в контекста на вълна от съдебни решения да не се допускат по-стари модели дизелови коли в някои германски градове.

След двудневното изнесено заседание в Потсдам позицията е, че не бива забраните да се превръщат принцип, защото при минимално замърсяване свръхнормите на ЕС все още има други мерки за намаляването му.

Според канцлера Ангела Меркел няма да има нарушаване на нормите на ЕС и не са променяни лимитите, валидни за всичките 28 страни членки. Природозащитни организация обвиняват правителството, че е отстъпило под натиска на масово недоволство сред водачите на дизелови коли, съвпадащо с нежеланието на автоиндустрията да плати за монтиране на нови филтри на старите дизелови модели.

Финансовият министър Олаф Шолц коментира, че промяната увеличава стимулите собствениците да обновят двигателите си така, че да избегнат забраните, а освен това се създавала и законодателна рамка на федерално ниво, даваща основание на решенията на общинските власти да забраняват влизането или преминаването през определени райони при конкретни показатели на дизелови коли.

В момента контрол над автомобилите с дизелови двигатели се въвежда, когато нивата на азотен оксид надхвърлят 40 микрограма на кубичен метър въздух. Одобреният компромис е да се запише в закона, че активирането на мерките ще става при нов праг от 50 микрограма.

Агенция ДПА обяснява, че в повечето общини, където се надхвърля минимумът на ЕС, концентрацията на азотен оксид не достига 50 микрограма. Това ще позволи на общинските власти да са по-гъвкави при въвеждането на ограничения.

Допълнителните мерки посочват, че дизелови коли с емисии от стандартите Euro 4 и Euro 5 ще бъдат изключвани от забраната, ако не изхвърлят над 270 микрограма азотен оксид на пропътуван километър при нормални условия (например, ако са с монтиран допълнителен катализатор).

Автомобилите с Euro 6 ще бъдат напълно изключени от забраните. Същото ще важи и за общинските превозни средства.

По този начин Германия се опитва да предотврати още налагане на забрани срещу старите дизелови коли. Обявяването на новите предложения в петък съвпадна със съдебно решение от Рур, с което от юли 2019 г. по ключова магистрала в района няма да се допускат такива автомобили.

Забраните да се използват автомобили с дизелови двигатели на места, където допустимите норми за замърсяване на въздуха са надхвърлени съвсем малко, представляват ограничения, несъответни на опасността. Това е позицията на германското правителство, което в края на работната седмица се споразумя за мерките, с които да бъде коригиран федералният закон за вредни емисии. Това се случва в контекста на вълна от съдебни решения да не се допускат по-стари модели дизелови коли в някои германски градове.

След двудневното изнесено заседание в Потсдам позицията е, че не бива забраните да се превръщат принцип, защото при минимално замърсяване свръхнормите на ЕС все още има други мерки за намаляването му.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    glia avatar :-|
    shogun

    азотен оксид - с замърсяват дизелите , не фпч

  • 2
    fzs59565042 avatar :-|
    fzs59565042

    Какви потребители? Германия се ръководи много повече от лобито на автопроизводителите, от колкото по желанието на хората.

    Ограниченията ги е наложил съда. Е, това са рисковете на свободната съдебна система.

    Едва ли точно в страна, която е сред лидерите в автомобилостроенето, производителите ще позволят да пионерства в борбата срещу дизеловите коли.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK