С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 17 ное 2018, 11:34, 3514 прочитания

Кабинетът на Меркел опитва да спре прекалените забрани при вредни емисии от коли

Нормите на ЕС няма да се нарушават, твърди канцлерът

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Забраните да се използват автомобили с дизелови двигатели на места, където допустимите норми за замърсяване на въздуха са надхвърлени съвсем малко, представляват ограничения, несъответни на опасността. Това е позицията на германското правителство, което в края на работната седмица се споразумя за мерките, с които да бъде коригиран федералният закон за вредни емисии. Това се случва в контекста на вълна от съдебни решения да не се допускат по-стари модели дизелови коли в някои германски градове.

След двудневното изнесено заседание в Потсдам позицията е, че не бива забраните да се превръщат принцип, защото при минимално замърсяване свръхнормите на ЕС все още има други мерки за намаляването му.



Според канцлера Ангела Меркел няма да има нарушаване на нормите на ЕС и не са променяни лимитите, валидни за всичките 28 страни членки. Природозащитни организация обвиняват правителството, че е отстъпило под натиска на масово недоволство сред водачите на дизелови коли, съвпадащо с нежеланието на автоиндустрията да плати за монтиране на нови филтри на старите дизелови модели.

Финансовият министър Олаф Шолц коментира, че промяната увеличава стимулите собствениците да обновят двигателите си така, че да избегнат забраните, а освен това се създавала и законодателна рамка на федерално ниво, даваща основание на решенията на общинските власти да забраняват влизането или преминаването през определени райони при конкретни показатели на дизелови коли.

В момента контрол над автомобилите с дизелови двигатели се въвежда, когато нивата на азотен оксид надхвърлят 40 микрограма на кубичен метър въздух. Одобреният компромис е да се запише в закона, че активирането на мерките ще става при нов праг от 50 микрограма.

Агенция ДПА обяснява, че в повечето общини, където се надхвърля минимумът на ЕС, концентрацията на азотен оксид не достига 50 микрограма. Това ще позволи на общинските власти да са по-гъвкави при въвеждането на ограничения.



Допълнителните мерки посочват, че дизелови коли с емисии от стандартите Euro 4 и Euro 5 ще бъдат изключвани от забраната, ако не изхвърлят над 270 микрограма азотен оксид на пропътуван километър при нормални условия (например, ако са с монтиран допълнителен катализатор).

Автомобилите с Euro 6 ще бъдат напълно изключени от забраните. Същото ще важи и за общинските превозни средства.

По този начин Германия се опитва да предотврати още налагане на забрани срещу старите дизелови коли. Обявяването на новите предложения в петък съвпадна със съдебно решение от Рур, с което от юли 2019 г. по ключова магистрала в района няма да се допускат такива автомобили.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Канадският премиер Трюдо ще сформира правителство на малцинството Канадският премиер Трюдо ще сформира правителство на малцинството

Той спечели парламентарните избори, но ще му бъде трудно да прокарва законодателство

22 окт 2019, 577 прочитания

Хърватия получи покана за Шенген 3 Хърватия получи покана за Шенген

Според ЕК Загреб е изпълнил условията за влизане

22 окт 2019, 2491 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Най-богатият македонец беше арестуван заради съмнения за измами и пране на пари

Орце Камчев е бил задържан от специалната прокуратура в страната и ще бъде под стража 30 дни

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10