С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 17 ное 2018, 10:00, 4579 прочитания

Франция ще отпусне 500 млн. евро в опит да се справи с високите цени на горивата

Вълна от протести залива страната заради поскъпването

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ще бъде удвоен бонусът от 2 хил. евро, отпускан на шофьори с ниски доходи, които заменят с по-нови и щадящи околната среда модели старите си автомобили.
Френското правителство планира да отпусне 500 млн. евро, за да подпомогне шофьорите с най-ниски доходи. Това обяви френският министър-председател Едуард Филип в интервю за радио RTL, след като ръстът в цените на горивата и планираното увеличаване на акцизите върху горивата предизвика вълна от протести на заетите в сектора, пише Reuters.

Причините


Извънредната мярка се наложи, след като вече седмица страната се тресе от протести. Исканията на протестната група – т.нар. жълти жилетки (виж снимката), са Париж да регулира цените на горивата до предишното им ниво.

Въпреки отстъпките планираният за днес национален протест с блокади на пътища от членове на профсъюзи и организации на агропроизводители ще се проведе.

От началото на годината дизелът в страната е поскъпнал с 18% до средно 1.52 евро за литър. Във Франция десетилетия наред това гориво се субсидираше от държавата и се използваше от до три четвърти от колите. Сега този дял е под 40% заради ограничаването на данъчните преференции, припомня Bloomberg. При бензините поскъпването е по-малко - с 11% до 1.56 евро за литър, показват данни на федерацията на френската петролна индустрия (UFIP).



От 1 януари 2018 г. "зеленият данък" добави 7.6 евроцента към литър дизел и 3.9 евроцента към литър бензин. От 1 януари 2019 г. ще се добавят още 6.5 евроцента и 2.9 евроцента съответно.

По-рано през месеца президентът Еманюел Макрон написа в "Туитър": "Разбирам нетърпението, чувам гнева. Намираме се посред дълбоко преобразуване на обществото ни, което засяга нашата работа, потреблението и начина ни на транспорт. Взимаме смели решения, за да успеем". Доскоро правителството подкрепяше тезата, че поскъпването е основно заради покачването цените на петрола в света, а акцизите трябва да финансират програмите за ограничаване на вредните парникови емисии. С промяната в тактиката обаче Франция очевидно иска да си спести по-сериозни проблеми.

Какъв е планът

Правителството планира да удвои съществуващия бонус от 2 хил. евро, отпускан на шофьори с ниски доходи, които заменят с по-нови и щадящи околната среда модели старите си автомобили.

По думите на Филип правителството ще увеличи и други видове помощи за шофьорите. Съществуващата социална помощ за семейства, които използват дизелово гориво за отопление на домовете си, също ще бъде преразгледана.

По-добър подход от Русия

За разлика от Франция, която избира да подпомогне най-засегнатите от поскъпването на горивата, в началото на седмицата стана ясно, че Русия ще въведе таван на цените на горивата. "Лукойл" и останалите 9 големи руски производителя на петрол и горива подписаха споразумение с правителството, като засега цените ще бъдат запазени на нивото от началото на юни 2018 г. Под натиск от Кремъл на 31 октомври Министерството на енергетиката, антимонополната служба, петролните компании и независимите преработвателни предприятия се договориха да стабилизират цените на пазара, включително да съгласуват с фиксирани обеми и цени доставките за търговия на едро и дребно. Споразумението предвижда още от 1 януари 2019 г. поскъпването на горивата да не надхвърля 1.7% (тук не влиза покачването на ДДС от 18 на 20%). А от 1 февруари цените ще се индексират в рамките на годишната инфлация, която в бюджета е прогнозирана да бъде 4-4.6%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По-опасен ли е коронавирусът от грипа По-опасен ли е коронавирусът от грипа

Или защо са необходими строгите мерки за ограничаване на заразата

20 фев 2020, 118 прочитания

Коронавирусът доведе до силен интерес към пътувания с бизнес самолети Коронавирусът доведе до силен интерес към пътувания с бизнес самолети

По-заможните туристи се обръщат към частни превозвачи да организират полети от и до Китай

20 фев 2020, 145 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Кабинетът на Меркел опитва да спре прекалените забрани при вредни емисии от коли

Нормите на ЕС няма да се нарушават, твърди канцлерът

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10