С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 ное 2018, 13:33, 2605 прочитания

Италия няма да понижи бюджетния дефицит въпреки исканията на Брюксел

Управляващите рискуват ЕК да задълбочи наказателната процедура срещу Рим

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Италианското правителство няма да отстъпи от плана си за бюджет 2019 въпреки исканията на Европейската комисия (ЕК). Това стана ясно вчера вечерта след срещата на министър-председателя Джузепе Конти и коалиционните лидери Луиджи ди Майо и Матео Салвини, на която тримата обсъдиха възможността за свиване на бюджетния дефицит. Пред журналисти те коментираха, че бюджетните цели за догодина вече са "фиксирани" и промени няма да има.

Правителството иска да изпълни обещанията си


Позицията на правителството е в разрез с това, което се знаеше до момента. Само часове по-рано вицепремиерът и лидер на крайнодясната "Лига" Салвини заяви, че Италия е готова да внесе промени в целите си за бюджетния дефицит догодина до 2.2% от брутния вътрешен продукт (БВП) вместо сегашните 2.4%. Лидерът на Движение "Пет Звезди Луиджи Ди Майо беше намекнал, че правителството може да отстъпи от плановете си, за да избегне допълнително обтягане на отношенията с Брюксел. Източници на агенция Reuters от правителството пък са коментирали, че дефицитът може да падне до 2%.

Още когато Салвини и Ди Майо поеха властта в Рим стана ясно, че предстоят проблеми с ЕК. За да финансира предизборните си обещания, популистката коалиция настоява за увеличение на бюджетния дефицит до 2.4% от БВП. Гневът на ЕК не се дължи на самото увеличение на дефицита, тъй като зададеният от Брюксел лимит е 3%. Причината е, че италианският дълг няма да намалява с изискваните 3.5% годишно. В еврозоната единствено външният дълг на Гърция надхвърля този на Италия, който се равнява на 130% от БВП. ЕК смята, че задълженията ще се задържат на това ниво в следващите три години, докато правителството в Рим настоява, че планираните стимули ще задвижат икономиката и дългът ще намалее до малко над 127% през 2020 г.

Какво рискуват управляващите




Правителството, изглежда, все още защитава тезата, че планираните разходи ще окажат благоприятен ефект върху икономиката. "Доколкото за засегнати европейските институции, се съгласихме да изчакаме техническия анализ на предложените реформи, които ще имат важен социален ефект", пише в общото прессъобщение.

Миналата седмица ЕК предпие първи стъпки към налагане на финансови санкции. След доклада на комисията Европейският съюз (ЕС) може да започне процедура за прекомерен държавен дефицит. Заместник-министрите на финансите на държавите членки имат две седмици да анализират доклада в Икономическия и финансов комитет и да дадат становище по него.

След това ЕК може да обяви процедура за прекомерен държавен дефицит с изпращане на мнение до Рим и информиране на финансовите министри от ЕС, които да задвижат прилагането на процедурата. Най-вероятно е това да стане на срещата на министрите на 21-22 януари, след което на италианското правителство се дават между три и шест месеца, за да приложи препоръчаните мерки, оставащи в тайна. Ако Рим продължи да отказва да се съобрази с процедурата, Брюксел може да публикува препоръките, което веднага би повлияло на дълговите пазари и на инвеститорите. Освен това до 20 дни комисията може да поиска Италия да депозира сума, равна на 0.2% от БВП за предходната година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Железопътните амбиции на Европа Железопътните амбиции на Европа

Пътуването с влак на континента става все по-популярно, но цената и качеството на услугата варират в различните страни

18 яну 2020, 443 прочитания

Гледайте как SpaceX взривява "пътническа" ракета на живо (обновена) 1 Гледайте как SpaceX взривява "пътническа" ракета на живо (обновена)

Първите частни астронавти проведоха "суха тренировка" преди финалния авариен тест на капсулата Crew Dragon днес

18 яну 2020, 2327 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Тръмп поднови заплахите за по-високи мита срещу Китай

Това става преди очакваните разговори с китайския президент на срещата на Г20

Още от Капитал
По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10