Тръмп обяви, че Китай ще ореже митата за американски автомобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Тръмп обяви, че Китай ще ореже митата за американски автомобили

Reuters

Тръмп обяви, че Китай ще ореже митата за американски автомобили

Ден по-рано Вашингтон и Пекин договориха временно търговско примирие

2980 прочитания

Reuters

© Reuters


"Китай се съгласи да намали и премахне митата върху автомобили, внасяни в страната от САЩ. Настоящите мита са 40%." Това написа в Twitter американският президент Доналд Тръмп, който по-рано договори 90-дневно примирие в търговската война с Пекин на срещата на Г-20. Новината вдигна акциите на BMW и Daimler, които произвеждат в САЩ за износ към най-големия автопазар в света.

Този ход беше приветстван от американските автопроизводители, които бяха силно засегнати, когато Китай вдигна тарифите върху произвежданите в САЩ коли през юли като част от контрамерките срещу Вашингтон заради разразилата се търговска война, пише Reuters. "Ако те премахнат допълнителните 25-процентови мита върху американски автомобили, тогава ще видими позитивно отражение върху вносните коли", коментират от китайската Асоциация на автомобилните дилъри.

Неизгодно положение

Пекин вдигна тарифите върху автомобилния внос от САЩ до 40% през юли, което постави компании като Tesla и Ford Motor в неизгодно положение, тъй като Китай намали митата за доставки от останалите пазари до 15% от 25%. Рано в понеделник акциите на BMW, Volkswagen и Daimler се вдигнаха с между 4-7%.

Орязването на митата ще бъде добра новина за автопроизводители, изнасящи за Китай, включително Ford и BMW. Tesla също може да се възползва, след като компанията понесе тежък удар заради увеличените мита върху електрическите коли, които внася в Китай. Заради това се стигна до решението да построи местна фабрика в Шанхай с цел избягване на високите тарифи.

Замразяване на ескалацията

В момента американските мита върху китайски превозни средства са 27.5%. Миналата седмица Тръмп нареди проучването на "всички възможни инструменти" за вдигане на тарифите на САЩ върху китайски автомобили до нивата, налагани от Пекин.

В събота на срещата на Г-20 в Аржентина Тръмп и китайският президент Си Цзинпин се договориха за временно примирие в търговската война след месеци на ескалиращо напрежение. Американският държавен глава посочи, че ще отложи вдигането на митата от 10% на 25% за китайски стоки на 200 млрд. долара, което трябваше да се случи от 1 януари. В отговор Пекин се съгласи да купи "значително количество" американски земеделски и енергийни продукти. Двете страни се разбраха да преговарят в следващите 90 дни, включително за "структурни промени" относно спорни теми като трансфера на технологии, защитата на интелектуалната собственост, немитническите бариери и киберкражбите.

"Китай се съгласи да намали и премахне митата върху автомобили, внасяни в страната от САЩ. Настоящите мита са 40%." Това написа в Twitter американският президент Доналд Тръмп, който по-рано договори 90-дневно примирие в търговската война с Пекин на срещата на Г-20. Новината вдигна акциите на BMW и Daimler, които произвеждат в САЩ за износ към най-големия автопазар в света.

Този ход беше приветстван от американските автопроизводители, които бяха силно засегнати, когато Китай вдигна тарифите върху произвежданите в САЩ коли през юли като част от контрамерките срещу Вашингтон заради разразилата се търговска война, пише Reuters. "Ако те премахнат допълнителните 25-процентови мита върху американски автомобили, тогава ще видими позитивно отражение върху вносните коли", коментират от китайската Асоциация на автомобилните дилъри.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK