С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 дек 2018, 17:30, 5131 прочитания

Географските ограничения за онлайн пазаруване в ЕС отпадат

Новият регламент влиза в сила от днес и е част от стратегията за единен цифров пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От днес в рамките на Европейския съюз влиза новият регламент за забрана на необосновано ограничение за онлайн пазаруване. Регламентът се отнася до необоснованата дискриминация при онлайн продажби в рамките на вътрешния пазар въз основа на националността, местопребиваването или мястото на установяване на клиентите. Според Европейската комисия (ЕК) забраната на т.нар. геоблокиране е важен елемент на стратегията за единен цифров пазар в съюза.

Регламентът влезе в сила през март, като от днес той ще започне да се прилага. Причината за забавянето е възможността за адаптиране на търговците. Новите правила ще се прилагат за електроуредите, хотелските резервации, наемане на автомобили или закупуване на билети за концерт. По този начин например българин, живеещ в София или Кюстендил, вече ще може да направи резервация на по-изгодна цена за ваканция директно на сайта на голям международен туроператор.


Комисията ще направи първа оценка на въздействието на регламента върху вътрешния пазар в следващите две години. Оценката ще включва в себе си аргументи за и против евентуално прилагане на новите правила и по отношение на някои електронни услуги със защитено авторско право като музика, електронни книги, софтуер, онлайн игри, транспортни и други услуги. В момента те не са влючени в регламента.

Какво се променя

Директивата цели да свали бариерите при онлайн търговията. В момента такива има при голям брой онлайн магазини, които отказват да търгуват с клиенти от определени страни. Според Европейската комисия това е необосновано и всички трябва да имат достъп до онлайн пазара, както и да бъде осигурена защитата на онлайн клиентите. Цялата инициатива е част от стратегията за единен цифров пазар сред страните членки.



Според данните на ЕК проблемите за клиентите са големи, като през 2015 г. 63% от европейските сайтове за търговия са отказвали услуги на хора от определени страни или са изисквали по-висока цена. Новите правила предвиждат и край на препращането към сайтове за определена страна, както и задължението да се плаща с кредитна или дебитна карта също от определена страна. Накратко според ЕК "онлайн търговците трябва да осигурят равнопоставен достъп и обслужване на клиентите без значение откъде пазаруват те".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Снимка на деня Снимка на деня

Земетресение от 6.8 в Източна Турция взе жертви и срути сгради

25 яну 2020, 331 прочитания

Запали се ракетата на кандидата за "бронзов медал" при частните орбитални полети Запали се ракетата на кандидата за "бронзов медал" при частните орбитални полети

Космическата компания Firefly Aerospace вероятно няма да извърши премиерно изстрелване в през април, както планираше

24 яну 2020, 1422 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
SpaceX за пръв път приземи ракета трикратно

Falcon 9 Block 5 изведе в орбита цели 64 малки сателита

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10