С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 18 дек 2018, 11:26, 2507 прочитания

ЕС успя да се договори за по-строги екоизисквания за новите автомобили

Компромисното решение е до 2030 г. вредните емисии да се понижат с 37.5%.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Европейският съюз (ЕС) успя да договори компромис за намаляване на емисиите на въглероден диоксид от новите автомобили, като до това съгласие се е стигнало след напрегнати преговори между Европейския парламент и страните от съюза, съобщава Reuters. В продължение на месеци ЕС беше разделен по въпроса, а Германия, която има най-големия автомобилен сектор в блока, предупреди, че строгите цели може да навредят на индустрията й и да струват работни места.

Компромисът


Представители на Европейския парламент и на страните членки проведоха няколко кръга преговори заедно с Европейската комисия в опити да намерят допирна точка. В крайна сметка те приключиха успешно рано във вторник, обявиха дипломати от ЕС.

"Достигнахме до компромис за намаляване на емисиите от автомобили с 37.5% и от ванове с 31% до 2030 г.", написа в Twitter еврокомисарят по климат и енергетика Мигел Ариас Канете.

Европейската комисия първоначално предложи въглеродните емисии да бъдат намалени с 30% до 2030 г. спрямо равнищата от 2021 г. Германия подкрепи този план, но заради настояванията на няколко други страни като Холандия и Франция целта беше повишена до 35%. Има също така и междинна цел за 2025 г. - 20%.



От своя страна евродепутатите гласуваха за намаляване на въглеродните емисии от автомобили с 40% през октомври, което предизвика остри реакции от автомобилния сектор. Освен това Европейския парламент настоява да се ускори навлизането на пазара на електрически автомобили и автомобили с ниски емисии, заяви Европейският парламент.

Целите за намаляване на емисиите от транспортния сектор, единственият сектор, в който вредните газове все още се увеличават, трябва да помогнат на ЕС да постигне целта си за намаляване като цяло на парниковите газове с 40% до 2030 г.

Ще има ли ново изпитване на вредните емисии

През октомври Европейският парламент призова ЕК да разработи до две години нов план за изпитването на емисии в реални условия с помощта на преносимо устройство като това, неотдавна въведено за измерване на емисии NOx.

Докато това не стане приложимо, съответствието с настоящия регламент ще се измерва въз основа на данните от устройствата за измерване на разхода на гориво. Изпитването на въглеродните емисии в реални условия трябва да бъде готово и функциониращо до 2023 г. според евродепутатите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Търговската война между САЩ и Китай се разгоря с нова сила 4 Търговската война между САЩ и Китай се разгоря с нова сила

Двете страни си наложиха взаимно мита, Тръмп "заповяда" американските компании да се изтеглят от Китай, Уолстрийт се потопи

24 авг 2019, 2147 прочитания

Фед отказа да обещае рязко сваляне на лихвите Фед отказа да обещае рязко сваляне на лихвите

Джером Пауъл запазва по-меката си позиция, а атаките срещу него от страна на президента Тръмп стават все по-груби

24 авг 2019, 953 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Руската намеса в изборите в САЩ е била по-голяма от смятаната досега

Докладите са изготвени по поръчка на Сената

Опасно ядро около АЕЦ "Белене"

Интересът само от руска и китайска страна и липсата на сериозен частен инвеститор показва, че проектът за нова ядрена централа не е икономически изгоден

"Друсана" държава

Заради нежеланието си да различи индустриалния коноп от марихуаната България е на път окончателно да остане извън CBD индустрията

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

20 въпроса: Теодора Димова

Новият роман "Поразените" ни връща към събитията от 1944 г. и вече е в книжарниците