С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 18 дек 2018, 11:26, 2546 прочитания

ЕС успя да се договори за по-строги екоизисквания за новите автомобили

Компромисното решение е до 2030 г. вредните емисии да се понижат с 37.5%.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Европейският съюз (ЕС) успя да договори компромис за намаляване на емисиите на въглероден диоксид от новите автомобили, като до това съгласие се е стигнало след напрегнати преговори между Европейския парламент и страните от съюза, съобщава Reuters. В продължение на месеци ЕС беше разделен по въпроса, а Германия, която има най-големия автомобилен сектор в блока, предупреди, че строгите цели може да навредят на индустрията й и да струват работни места.

Компромисът


Представители на Европейския парламент и на страните членки проведоха няколко кръга преговори заедно с Европейската комисия в опити да намерят допирна точка. В крайна сметка те приключиха успешно рано във вторник, обявиха дипломати от ЕС.

"Достигнахме до компромис за намаляване на емисиите от автомобили с 37.5% и от ванове с 31% до 2030 г.", написа в Twitter еврокомисарят по климат и енергетика Мигел Ариас Канете.

Европейската комисия първоначално предложи въглеродните емисии да бъдат намалени с 30% до 2030 г. спрямо равнищата от 2021 г. Германия подкрепи този план, но заради настояванията на няколко други страни като Холандия и Франция целта беше повишена до 35%. Има също така и междинна цел за 2025 г. - 20%.



От своя страна евродепутатите гласуваха за намаляване на въглеродните емисии от автомобили с 40% през октомври, което предизвика остри реакции от автомобилния сектор. Освен това Европейския парламент настоява да се ускори навлизането на пазара на електрически автомобили и автомобили с ниски емисии, заяви Европейският парламент.

Целите за намаляване на емисиите от транспортния сектор, единственият сектор, в който вредните газове все още се увеличават, трябва да помогнат на ЕС да постигне целта си за намаляване като цяло на парниковите газове с 40% до 2030 г.

Ще има ли ново изпитване на вредните емисии

През октомври Европейският парламент призова ЕК да разработи до две години нов план за изпитването на емисии в реални условия с помощта на преносимо устройство като това, неотдавна въведено за измерване на емисии NOx.

Докато това не стане приложимо, съответствието с настоящия регламент ще се измерва въз основа на данните от устройствата за измерване на разхода на гориво. Изпитването на въглеродните емисии в реални условия трябва да бъде готово и функциониращо до 2023 г. според евродепутатите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Проблемите на Китай със сметищата Проблемите на Китай със сметищата

Само за 2017 г. в страната са събрани 215 млн. тона отпадъци, генерирани от домакинствата в градовете

17 ное 2019, 1247 прочитания

Меркел настоява ЕС да поеме контрол над дигиталната икономика 1 Меркел настоява ЕС да поеме контрол над дигиталната икономика

Германският канцлер апелира държавите от съюза да придобият "информационна независимост" от компаниите в Силициевата долина

17 ное 2019, 1077 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Руската намеса в изборите в САЩ е била по-голяма от смятаната досега

Докладите са изготвени по поръчка на Сената

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10