С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 3 яну 2019, 13:54, 4168 прочитания

SpaceX ще изпробва марсианския си космически кораб още през пролетта

Сглобяването на стоманен тестов прототип на Starship върви с пълна пара в Тексас

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Тестовият прототип ще е малко по-малък от реалния размер на Starship, който трябва да висок цели 55 метра.

Милиардерът Илън Мъск изтегли с около половин година по-рано от очакваното първите изпитания на технологиите, които ще се използват междупланетния космически кораб на SpaceX, условно наричан BFR или Spaceship.

Според собственик на най-агресивно развиващата се космическа компания тестовите полети на първия прототип ще започнат не в края на 2019 г., както намекна преди няколко месеца изпълнителния директор Гунет Шотуел, а още през март или април.


Основателят на SpaceX също така обяви радикална промяна в дизайна на космическата система – преминаване от композитни сплави към корпус от неръждаема стомана с регенреативно течно охлаждане. Идеята е да се постигне по-висока термална устойчивост при повторното навлизане на кораба в земната атмосфера.

В подкрепа на своите думи Мъск публикува първи снимки от полигона на SpaceX в Бока Чика, Южен Тексас. Там вече усилено кипи работа по сглобяването на ранен прототип на Spaceship – втората степен на ракетната система BFR. Когато бъде окончателно завършена, тя трябва да е за многократна употреба и ще бъде проектирана да превозва в космоса до 100 тона товар, включително до 100 души екипаж.

Въпреки че няма много официална информация по темата, първите снимки на различните компоненти от прототипа, условно наричан Starhopper, навеждат на мисълта, че той ще е малко по-малък от реалния размер на Starship (55 метра височина).



Тестовата версия ще бъде задвижвана от три реактивни двигателя Raptor. Те са около два пъти и половина по-мощни от своите предшественици Merlin, използвани в ракетите Falcon 9. В окончателния вариант Starship ще има 7 Raptor-a, a първата степен на ракетата, наричана Super Heavy – 31. Също така новата реактивна система ще използва различно гориво – втеченен метан вместо ракетен керосин RP-1. Той ще може да се генерира от атмосферния въглероден двуокис на Марс при евентуална бъдеща експедиция благодарение на т.нар. "процес на Сабатие".

Първите изпитания със Starhopper обаче най-вероятно ще бъдат доста ограничени като мащаб. Според разрешително, издадено от американската авиокосмическа администрация FAA апаратът има право да се издига до максимум 5 км. височина, а полетът може да трае не повече от 6 минути. Също така не се очаква прототипът да бъде ускоряван до скорост, която преминава звуковата бариера. В противен случай той би достигнал тавана на полета си за по-малко от 30 секунди.

За разлика от Spaceship, първата степен на ракетата, наречена Super Heavry, ще бъде конструирана направо във финалната си версия. Според Илън Мъск вероятността космическата система да бъде изпробвана в околоземна орбита през 2020 г. е "60% и се увеличава бързо".



Милиардерът продължава да твърди, че плановете му за използване на новата ракета остават непроменени - първият безпилотен транспортен полет до Марс е насрочен за 2022 г., а първият пилотиран - за 2024 г. Също така SpaceX е планирала туристически полет със Starship в орбита около Луната през 2023 г. На борда му ще бъдат японския милиардер Язаку Маезава и избрани от него хора на изкуството, които трябва да създадат произведения на базата на преживяното в космоса.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

България и други страни-членки ще обжалват пакета "Мобилност" в съда на ЕС 1 България и други страни-членки ще обжалват пакета "Мобилност" в съда на ЕС

Въпреки обявената по-рано договорка за новите транспортни правила оказа се, че финландското председателство на Съвета на ЕС е надскочило мандата си за преговори

12 дек 2019, 1192 прочитания

Без промени в политиката на ЕЦБ в първото заседание под ръководството на Лагард 1 Без промени в политиката на ЕЦБ в първото заседание под ръководството на Лагард

Лихвите остават дълбоко в негативна територия, но не е ясно дали политиката на Марио Драги ще бъде спазена дългосрочно

12 дек 2019, 584 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
SOCAR планира скоро да придобие газовия бизнес на германската EWE в Турция

Сделка може да има още в първото тримесечие

Още от Капитал
На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

PISA 2018: Образование с часовников механизъм

Тревожно ниските резултати на 15-годишните в България по индикаторите за функционална грамотност се проектират в бъдещето на страната

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10