С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 яну 2019, 12:50, 2272 прочитания

Шипинг индустрията започва да се замисля за климатичните промени

Секторът съставлява 2-3% от емисиите на парникови газове в света

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако някоя индустрия има нужда от разтърсване, това е шипинг секторът. Отдавна превозът с контейнери по море се възприема като изоставащ по отношение на климатичните промени, а същевременно транспортира четири пети от глобалната търговия и отговаря за 2-3% от емисиите на парникови газове в света, пише Financial Times.

След дълго време на отрицание индустрията се замисля с иновации като първия електрически и автономен кораб с контейнери. Захранваният с батерия плавателен съд, който ще заработи през 2020 г., ще елиминира нуждата от 100 курса на камиони на ден в Южна Норвегия, като същевременно ограничи прахта и шума в областта.


Какви са целите

Норвежкият министър по екологията нарече "най-положителната климатична новина тази година" обявлението на шипинг регулатора на ООН, че парниковите емисии ще бъдат намалени наполовина до 2050 г. Най-големият оператор на кораби с контейнери в света Maersk пък заяви, че целта му е за нулеви въглеродни емисии до 2050 г. "Ще трябва да изоставим изкопаемите горива", казват от компанията.

За да се стигне до орязване на емисиите с 50% или до нулеви цели, е необходима радикална промяна в дизайна на корабите. Но докато решения като електрически плавателни съдове могат да проработят за кратки маршрути, те не са подходящи за дълги дистанции. Главният изпълнителен директор на Норвежката асоциация на собствениците на кораби Харалд Солберг признава, че в момента "нямаме решение за дългите курсове". Но допълва: "Много е важно като индустрия да се придвижим от задната на предната седалка на колата и да започнем да поемаме отговорност за тази важна тема".



Иновации и партньорства

От Maersk посочват: "Смятаме, че резултатът ще включва множество решения. Това, което ни трябва, е гориво или двигателен механизъм с много висока енергийна плътност. Очакваме иновациите и новите партньорства да изиграят роля. Важно е да не мислим, че има едно нещо, което ще разреши въпроса. Не искаме да изключваме нищо". И допълват, че индустрията е постигнала напредък в ефективността през последното десетилетие, който би бил немислим в началото на столетието.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Протестите в Хонконг клатят целия проект на Си Дзинпин 2 Протестите в Хонконг клатят целия проект на Си Дзинпин

Те подкопават централния стълб в патриотичната мантра на китайския президент, че всички китайци искат обединение

20 ное 2019, 975 прочитания

Малта задържа бизнесмен за убийството на журналистката Дафне Галиция Малта задържа бизнесмен за убийството на журналистката Дафне Галиция

Арестуван е един от най-влиятелните предприемачи в страната

20 ное 2019, 807 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Готов ли jе* Вучич

Протестите в Сърбия поставят президента под вътрешен натиск, но вероятността да доведат до смяна на властта е малка

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10