С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 яну 2019, 12:50, 2181 прочитания

Шипинг индустрията започва да се замисля за климатичните промени

Секторът съставлява 2-3% от емисиите на парникови газове в света

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако някоя индустрия има нужда от разтърсване, това е шипинг секторът. Отдавна превозът с контейнери по море се възприема като изоставащ по отношение на климатичните промени, а същевременно транспортира четири пети от глобалната търговия и отговаря за 2-3% от емисиите на парникови газове в света, пише Financial Times.

След дълго време на отрицание индустрията се замисля с иновации като първия електрически и автономен кораб с контейнери. Захранваният с батерия плавателен съд, който ще заработи през 2020 г., ще елиминира нуждата от 100 курса на камиони на ден в Южна Норвегия, като същевременно ограничи прахта и шума в областта.


Какви са целите

Норвежкият министър по екологията нарече "най-положителната климатична новина тази година" обявлението на шипинг регулатора на ООН, че парниковите емисии ще бъдат намалени наполовина до 2050 г. Най-големият оператор на кораби с контейнери в света Maersk пък заяви, че целта му е за нулеви въглеродни емисии до 2050 г. "Ще трябва да изоставим изкопаемите горива", казват от компанията.

За да се стигне до орязване на емисиите с 50% или до нулеви цели, е необходима радикална промяна в дизайна на корабите. Но докато решения като електрически плавателни съдове могат да проработят за кратки маршрути, те не са подходящи за дълги дистанции. Главният изпълнителен директор на Норвежката асоциация на собствениците на кораби Харалд Солберг признава, че в момента "нямаме решение за дългите курсове". Но допълва: "Много е важно като индустрия да се придвижим от задната на предната седалка на колата и да започнем да поемаме отговорност за тази важна тема".



Иновации и партньорства

От Maersk посочват: "Смятаме, че резултатът ще включва множество решения. Това, което ни трябва, е гориво или двигателен механизъм с много висока енергийна плътност. Очакваме иновациите и новите партньорства да изиграят роля. Важно е да не мислим, че има едно нещо, което ще разреши въпроса. Не искаме да изключваме нищо". И допълват, че индустрията е постигнала напредък в ефективността през последното десетилетие, който би бил немислим в началото на столетието.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-богатите организирани престъпни групи в света 1 Най-богатите организирани престъпни групи в света

Начело на класацията е руската солнцевска мафия с годишни приходи 8.5 млрд. долара

20 юли 2019, 2019 прочитания

Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика 2 Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика

Конфронтацията между Анкара и Никозия е лоша новина за възможността за алтернативни доставки за Европа, включително за България

19 юли 2019, 2482 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Готов ли jе* Вучич

Протестите в Сърбия поставят президента под вътрешен натиск, но вероятността да доведат до смяна на властта е малка

Фандъкова forever

Дори кметът на София да остане на власт, ГЕРБ ще има проблем с мнозинството в общинския съвет

Трусовете на продуцентския пазар

Новият телевизионен сезон започва без някои ключови предавания

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Арх. Стефка Георгиева и елегантният брутализъм

Виена се запознава с наследството на една изключителна българска архитектка. Ние също.

Бързи, смели, бременни

За остарелите представи и новите проучвания, които доказват ползите от физическата активност и по време на беременността