Шипинг индустрията започва да се замисля за климатичните промени
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Шипинг индустрията започва да се замисля за климатичните промени

Reuters

Шипинг индустрията започва да се замисля за климатичните промени

Секторът съставлява 2-3% от емисиите на парникови газове в света

Марина Станева
2479 прочитания

Reuters

© Reuters


Ако някоя индустрия има нужда от разтърсване, това е шипинг секторът. Отдавна превозът с контейнери по море се възприема като изоставащ по отношение на климатичните промени, а същевременно транспортира четири пети от глобалната търговия и отговаря за 2-3% от емисиите на парникови газове в света, пише Financial Times.

След дълго време на отрицание индустрията се замисля с иновации като първия електрически и автономен кораб с контейнери. Захранваният с батерия плавателен съд, който ще заработи през 2020 г., ще елиминира нуждата от 100 курса на камиони на ден в Южна Норвегия, като същевременно ограничи прахта и шума в областта.

Какви са целите

Норвежкият министър по екологията нарече "най-положителната климатична новина тази година" обявлението на шипинг регулатора на ООН, че парниковите емисии ще бъдат намалени наполовина до 2050 г. Най-големият оператор на кораби с контейнери в света Maersk пък заяви, че целта му е за нулеви въглеродни емисии до 2050 г. "Ще трябва да изоставим изкопаемите горива", казват от компанията.

За да се стигне до орязване на емисиите с 50% или до нулеви цели, е необходима радикална промяна в дизайна на корабите. Но докато решения като електрически плавателни съдове могат да проработят за кратки маршрути, те не са подходящи за дълги дистанции. Главният изпълнителен директор на Норвежката асоциация на собствениците на кораби Харалд Солберг признава, че в момента "нямаме решение за дългите курсове". Но допълва: "Много е важно като индустрия да се придвижим от задната на предната седалка на колата и да започнем да поемаме отговорност за тази важна тема".

Иновации и партньорства

От Maersk посочват: "Смятаме, че резултатът ще включва множество решения. Това, което ни трябва, е гориво или двигателен механизъм с много висока енергийна плътност. Очакваме иновациите и новите партньорства да изиграят роля. Важно е да не мислим, че има едно нещо, което ще разреши въпроса. Не искаме да изключваме нищо". И допълват, че индустрията е постигнала напредък в ефективността през последното десетилетие, който би бил немислим в началото на столетието.

Ако някоя индустрия има нужда от разтърсване, това е шипинг секторът. Отдавна превозът с контейнери по море се възприема като изоставащ по отношение на климатичните промени, а същевременно транспортира четири пети от глобалната търговия и отговаря за 2-3% от емисиите на парникови газове в света, пише Financial Times.

След дълго време на отрицание индустрията се замисля с иновации като първия електрически и автономен кораб с контейнери. Захранваният с батерия плавателен съд, който ще заработи през 2020 г., ще елиминира нуждата от 100 курса на камиони на ден в Южна Норвегия, като същевременно ограничи прахта и шума в областта.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK