С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 яну 2019, 12:35, 1999 прочитания

Авиокомпаниите са изправени пред възможни ограничения при Brexit без сделка

Задължително условие за полети между страни в съюза е мажоритарният собственик да е фирма или гражданин от ЕС

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Авиокомпаниите, в които граждани на ЕС не са най-големите собственици, е възможно да изгубят правото си да летят в границите на съюза, ако Брюксел и Лондон не се споразумеят за Brexit. Това са част от правилата, които важат при споделени акции, припомня Reuters.

Кои са застрашените


Авиокомпаниите ще могат да летят от и до страните в ЕС, обаче е вероятно лицензът им да не позволява полети между дестинациите в блока. Това не се отнася за компании, в които по-голям дял имат граждани на ЕС, Европейската икономическа зона (ЕИП) или Швейцария.

EasyJet, Ryanair и собственикът на British Airways - IAG, са сред авиокомпаниите, които ще бъдат най-засегнати, когато британските акционери вече не се смятат за граждани на ЕС.

Всички те се опитват да стигнат до прага 50%+1, който важи за ЕС, или ще трябва да измислят как да се справят с това изискване преди 29 март, когато Великобритания би трябвало да напусне блока.



EasyJet съобщи миналата седмица, че е увеличила собствеността си в EEA до 49%, като още 1% е нужен да прекрачи прага. "Имаме нужните средствата и инструменти, за да сме сигурни, че ще успеем да спазим всички правила и регулации", заяви изпълнителният директор на EasyJet Йохан Лундгрен.

Споразумението

В политическа декларация за бъдещите си отношения Великобритания и ЕС заявиха, че ще преговарят за Споразумение за въздушен транспорт, като всяка страна обяви, че дори и да има Brexit без сделка, полетите ще продължат. Все пак, ако Великобритания излезе от ЕС без сделка през март, това би означавало, че тя ще напусне блока, без да има преходен период, в който авиокомпаниите да разпределят акциите си. От ЕС заявиха, че ако авиокомпаниите спрат да изпълняват условията си за собственост заради Brexit, лицензът за експлоатация ще стане невалиден.

Беше повдигнат въпросът за това дали IAG, в която Qatar Airways притежава над 20%, може да се сблъска с проблеми заради правилата. Макар и известна с това, че е собственик на British Airways, вътрешните полети в ЕС на испанските ѝ брандове Iberia и Vueling, както и тези на ирландската Aer Lingus, биха били застрашени. След сливането на British Airways и Iberia през 2011 г. структурата за управление на IAG е устроена така, че британците притежават най-малко 50.1% от акциите в British Airways, като испанците държат мажоритарен дял в Iberia.

Реакцията на компаниите

"Може да се твърди, че вече сме свършили работата си в случай на непредвидени обстоятелства", заяви главният изпълнителен директор на IAG Уили Уолш. Испанското правителство заяви, че националният превозвач Iberia е испанска компания и ще може да лети в цяла Европа в случай на Brexit без сделка, след като Financial Times съобщи, че Брюксел има съмнения относно аргументите на IAG, че отделните му авиокомпании са собственост на страната.

EasyJet заяви, че призовава инвеститори от цяла Европа да увеличат собствеността си в ЕЕА до над 50% преди Brexit. От Ryanair обявиха, че планират отпадане на правата на глас за всички акционери извън ЕС, като компанията няма да им позволи да продават акциите си на граждани на държави извън ЕС за определен период от време, ако не е сключена сделка преди 29 март. От ирландската авиокомпания обясниха още, че очакват ограниченията да бъдат въведени само за кратък период от време и че ще бъдат опростени или премахнати, след като собствеността от 50.1% на компании от ЕС бъде възстановена.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По-опасен ли е коронавирусът от грипа По-опасен ли е коронавирусът от грипа

Или защо са необходими строгите мерки за ограничаване на заразата

20 фев 2020, 154 прочитания

Коронавирусът доведе до силен интерес към пътувания с бизнес самолети Коронавирусът доведе до силен интерес към пътувания с бизнес самолети

По-заможните туристи се обръщат към частни превозвачи да организират полети от и до Китай

20 фев 2020, 153 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Португалия влиза в изборната година с обещания за мащабни инфраструктурни проекти

Премиерът Антонио Коста се надява да получи подкрепа за инвестиционния си план и от предстоящия европейски бюджет

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10