С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 яну 2019, 12:35, 1872 прочитания

Авиокомпаниите са изправени пред възможни ограничения при Brexit без сделка

Задължително условие за полети между страни в съюза е мажоритарният собственик да е фирма или гражданин от ЕС

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Авиокомпаниите, в които граждани на ЕС не са най-големите собственици, е възможно да изгубят правото си да летят в границите на съюза, ако Брюксел и Лондон не се споразумеят за Brexit. Това са част от правилата, които важат при споделени акции, припомня Reuters.

Кои са застрашените


Авиокомпаниите ще могат да летят от и до страните в ЕС, обаче е вероятно лицензът им да не позволява полети между дестинациите в блока. Това не се отнася за компании, в които по-голям дял имат граждани на ЕС, Европейската икономическа зона (ЕИП) или Швейцария.

EasyJet, Ryanair и собственикът на British Airways - IAG, са сред авиокомпаниите, които ще бъдат най-засегнати, когато британските акционери вече не се смятат за граждани на ЕС.

Всички те се опитват да стигнат до прага 50%+1, който важи за ЕС, или ще трябва да измислят как да се справят с това изискване преди 29 март, когато Великобритания би трябвало да напусне блока.



EasyJet съобщи миналата седмица, че е увеличила собствеността си в EEA до 49%, като още 1% е нужен да прекрачи прага. "Имаме нужните средствата и инструменти, за да сме сигурни, че ще успеем да спазим всички правила и регулации", заяви изпълнителният директор на EasyJet Йохан Лундгрен.

Споразумението

В политическа декларация за бъдещите си отношения Великобритания и ЕС заявиха, че ще преговарят за Споразумение за въздушен транспорт, като всяка страна обяви, че дори и да има Brexit без сделка, полетите ще продължат. Все пак, ако Великобритания излезе от ЕС без сделка през март, това би означавало, че тя ще напусне блока, без да има преходен период, в който авиокомпаниите да разпределят акциите си. От ЕС заявиха, че ако авиокомпаниите спрат да изпълняват условията си за собственост заради Brexit, лицензът за експлоатация ще стане невалиден.

Беше повдигнат въпросът за това дали IAG, в която Qatar Airways притежава над 20%, може да се сблъска с проблеми заради правилата. Макар и известна с това, че е собственик на British Airways, вътрешните полети в ЕС на испанските ѝ брандове Iberia и Vueling, както и тези на ирландската Aer Lingus, биха били застрашени. След сливането на British Airways и Iberia през 2011 г. структурата за управление на IAG е устроена така, че британците притежават най-малко 50.1% от акциите в British Airways, като испанците държат мажоритарен дял в Iberia.

Реакцията на компаниите

"Може да се твърди, че вече сме свършили работата си в случай на непредвидени обстоятелства", заяви главният изпълнителен директор на IAG Уили Уолш. Испанското правителство заяви, че националният превозвач Iberia е испанска компания и ще може да лети в цяла Европа в случай на Brexit без сделка, след като Financial Times съобщи, че Брюксел има съмнения относно аргументите на IAG, че отделните му авиокомпании са собственост на страната.

EasyJet заяви, че призовава инвеститори от цяла Европа да увеличат собствеността си в ЕЕА до над 50% преди Brexit. От Ryanair обявиха, че планират отпадане на правата на глас за всички акционери извън ЕС, като компанията няма да им позволи да продават акциите си на граждани на държави извън ЕС за определен период от време, ако не е сключена сделка преди 29 март. От ирландската авиокомпания обясниха още, че очакват ограниченията да бъдат въведени само за кратък период от време и че ще бъдат опростени или премахнати, след като собствеността от 50.1% на компании от ЕС бъде възстановена.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Китай удари САЩ с мита върху внос за 75 млрд. долара 1 Китай удари САЩ с мита върху внос за 75 млрд. долара

Те ще бъдат от 5 до 25% и част от тях ще влязат в сила от септември

23 авг 2019, 1512 прочитания

Във въздуха се надушва промяна Във въздуха се надушва промяна

Съдът на ЕС постанови стриктни изисквания за измерването на въздушните замърсители, които променят местните законови рамки

23 авг 2019, 1249 прочитания

24 часа 7 дни

23 авг 2019, 5469 прочитания

23 авг 2019, 4344 прочитания

23 авг 2019, 2983 прочитания

23 авг 2019, 2460 прочитания

23 авг 2019, 1912 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Португалия влиза в изборната година с обещания за мащабни инфраструктурни проекти

Премиерът Антонио Коста се надява да получи подкрепа за инвестиционния си план и от предстоящия европейски бюджет

Помните ли фразата: "Защото сте абсолютен престъпник!"

Стратегията на Иван Гешев за повече публичност на прокуратурата не е нова, вече има достатъчно примери за вредите от подобни практики

"Друсана" държава

Заради нежеланието си да различи индустриалния коноп от марихуаната България е на път окончателно да остане извън CBD индустрията

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

През Пулия с колела

Нагоре-надолу из Южна Италия - маршрути, места, полезни съвети

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата