С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 фев 2019, 14:43, 2840 прочитания

Съдът на ЕС най-вероятно няма да спре новата германска тол-система

Австрия почти сигурно ще изгуби делото за дискриминация, подкрепено от Холандия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Въвеждането от 2021 г. на тол-система за пътуване по магистралите на Германия най-вероятно няма да бъде спряно от Съда на Европейския съюз (СЕС), ако се съди по становищета на генералния адвокат Нилс Валс, обявено днес, че искането на Австрия не е защитено с убедителни аргументи. Позицията на генералния адвокат има консултативна роля, но обикновено съдиите в Люксембург, които трябва да се произнесат в рамките на 2 до 4 месеца, рядко взимат решение, което се различава от неговото становище.

В позицията си Нилс Валс препоръчва съдът да отхвърли жалбата на Австрия, подкрепена от Холандия.


През 2015 г. в Германия бе одобрен закон, с който от 2021 г. трябва да започне събиране на такса за ползване на федералните пътища и в частност на магистралите. Собствениците на автомобили под 3.5 тона, регистрирани в Германия, автоматично ще трябва да плащат тол-такса, достигаща годишно до 130 евро. Но германците също така ще получат през същата година и намаление на размера на данъка върху колата в размера на таксата.

Според властите във Виена това е дискриминация спрямо всички чужденци, ползващи германските магистрали, защото се оказва, че в нарушение на правила на ЕС само те плащат за ползване на инфраструктура в друга държава, където не са със статут на данъкоплатци и не ползват облекчение. Европейската комисия бе започнала наказателна процедура срещу властите в Берлин, но я прекрати, след като те коригираха закона. Австрия обаче реши да се бори срещу нея директно в Съда на ЕС в един от рядко срещаните случаи държава в ЕС да съди друга за решения, засягащи нейната територия. Германия бе подкрепена в спора от Дания.

Грешка в разбирането какво е "дискриминация"



Генералният адвокат Нилс Валс обяснява в позицията си, че Австрия погрешно тълкува понятието "дискриминация". На първо място, германци и австрийци не са равнопоставени, тъй като гражданите на другите страни от ЕС не плащат в Германия данък върху автомобилите си. Виена не може да отправя иск, като използва само аргумента за плащането на такса, но не и за данъка върху колите, се казва в текста.

Второ, Австрия не е успяла да докаже някаква разлика в отношението към германци и чужденци, включително в начина на прилагане на новия закон - това ще се прави с проверки на случаен принцип, спиране от движение и заплаха от глоби за всички без разлика от гражданството. Генералният адвокат не е открил и никакво доказателство, че бъдещата тол-такса директно ще попречи на свободното движение на стоки и услуги в единния пазар. Няма убедителни аргументи и за това, че се поставят в неизгодно положение превозвачи от други страни от ЕС.

Генералният адвокат припомня в позицията си, че германският закон определя собственикът на леката кола да плати новата едногодишна винетна такса, независимо дали действително ще ползва магистрали. Няма и фаворизиране на чужденци, тъй като те също задължително ще трябва да си платят. Но чуждите граждани имат предимство - могат да си купят винетка, когато имат нужда и с различна продължителност според това колко дълго планират да им е нужна такава.

Какви са таксите

В приетият преди 4 години закон в Германия се говори за задължителна годишна "инфраструктурна такса" за леки коли с регистрация в страната. Тя се плаща от собственика на автомобила за цялата година, докато за чуждите коли тя може да се плати и от водача, и то при първото излизане на магистрала или федерален път.

Чужденците могат да избират между 10-дневна, двумесечна и едногодишна винетка.

В зависимост от обема на двигателя, типа и категорията изхвърляни емисии, най-евтината винетка е в рамките между 2.5 и 25 евро. Двумесечната е между 7 и 55 евро, а годишната не може да е повече от 130 евро.

Сумата, която е платил германец, се възстановява като облекчение в размера на годишния данък върху автомобила. За собствениците на коли с Euro 6 бонусът дори надхвърля предела от 130 евро. Генералният адвокат Валс напомня също, че няма случай, в който това да води до нулев данък за германците.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Китайските власти: Вирусът е заразен, преди да се проявят симптомите Китайските власти: Вирусът е заразен, преди да се проявят симптомите

Негативният ефект се отразява на туристическия сектор в страната

26 яну 2020, 1421 прочитания

Как Саудитска Арабия опитва да се позиционира на световната спортна карта Как Саудитска Арабия опитва да се позиционира на световната спортна карта

Ултраконсервативната страна опитва да се модернизира, а и да подобри разклатения имидж на принц Мохамед бин Салман, като домакинства редица престижни спортни събития

26 яну 2020, 751 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Ръстът на европейската икономика ще се забави значително

Зимната икономическа прогноза на ЕК предвижда по-слабо нарастване на БВП през 2019 и 2020 г.

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10