Потребителските разходи по време на Китайската нова година с най-слаб ръст от 2005 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Потребителските разходи по време на Китайската нова година с най-слаб ръст от 2005 г.

Нощният парад по случай Китайската нова година

Потребителските разходи по време на Китайската нова година с най-слаб ръст от 2005 г.

Гражданите усещат негативния ефект от цялостното забавяне на икономиката в страната

2189 прочитания

Нощният парад по случай Китайската нова година

© Reuters


Ръстът на потребителски разходи по време на отбелязването на Новата година в Китай бележи забавяне в сравнение с този за 2018 г. Това е последният знак, който подсказва, че потребителите усещат негативния ефект от забавянето на икономиката в страната, пише Financial Times.

Резултатите

Според официалните данни потребителите са похарчили общо 149 млрд. долара за ресторанти и пазаруване по време на Новата година, която се празнува по традиция една седмица. Тогава обикновено настъпва и пикът за дейности като пазаруване, посещения на ресторанти и други заведения, както и киносалони. Спрямо миналата година обаче данните показват рязък спад от 10.2% в сравнение с ръста за 2018 г. Това е и най-бавният темп на растеж от 2005 г. насам, когато за първи път е направено такова проучване.

Потреблението става все по-важно за растежа на икономиката на Китай. Последните месеци обаче е отслабнало най-вече заради усилията на държавата в посока ограничаване на кредитирането на корпоративните инвестиции. "Слабото потребление по време на новогодишните празници не е добро за общия ръст на продажбите на дребно", смятат анализатори в Nomura.

"Прогнозата ни е, че икономическият растеж ще се забави още през първата половина на 2019 г.", коментират те. Разходите за пътувания в страната и туризъм през празниците са нараснали с 8.2% в сравнение с увеличение от 12.6% миналата година. В същото време приходите от продажба на касети за филми са се повишили едва с 1.3 % в сравнение с 2018 г., достигайки 75 млн. долара, става ясно от данни на компанията Maoyan, която предлага услуги за резервация. От друга страна, Imax обаче е генерирал приходи в Китай на стойност 32 млн. долара, което е с 40% повече в сравнение с миналата година. Причината е излъчването на много интересни за китайските потребители филми.

Възможната причина

Други анализатори са на мнение, че една част от забавянето на продажбите на дребно се дължи на промяната в предпочитанията на китайските потребители, които вече се ориентират към услугите, а не към стоките. Приходите в областта на ресторантьорството нарастват по-бързо в сравнение със средните за търговията на дребно, става ясно от данни на китайското министерство на търговията.

Пекин е склонен да дава големи кредитни стимули, както стана ясно още при предишните забавяния заради глобалната финансова криза. Държавата в момента увеличава кредитирането на частни компании, разходите си за инфраструктура и намалява на данъците за потребителите.

Ръстът на потребителски разходи по време на отбелязването на Новата година в Китай бележи забавяне в сравнение с този за 2018 г. Това е последният знак, който подсказва, че потребителите усещат негативния ефект от забавянето на икономиката в страната, пише Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK