Берлин: Фокусът в преговорите между ЕС и САЩ трябва да е по-ниски мита за индустриалните стоки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Берлин: Фокусът в преговорите между ЕС и САЩ трябва да е по-ниски мита за индустриалните стоки

Алтмайер иска орязване на вносните тарифи за колите до еднакви нива за САЩ и за Европа - "в идеалния вариант до нула процента"

Берлин: Фокусът в преговорите между ЕС и САЩ трябва да е по-ниски мита за индустриалните стоки

Според германския министър на икономиката най-трудната част от търговските разговори тепърва предстои

1791 прочитания

Алтмайер иска орязване на вносните тарифи за колите до еднакви нива за САЩ и за Европа - "в идеалния вариант до нула процента"

© Reuters


Най-трудната част от търговските преговори между ЕС и САЩ едва сега започва, посочва германският министър на икономиката Петер Алтмайер пред радио Deutschlandfunk. И допълва, че за да се увеличат шансовете за сделка, разговорите трябва да се фокусират върху намаляването на митата върху индустриалните стоки.

"От няколко седмици и месеци наблюдаваме с притеснение, че САЩ затягат търговските си политики и че напрежението се покачва. Отражението вече се наблюдава върху световната икономика. Глобалният растеж се забавя", казва Алтмайер.

Заплаха за нови мита

Поверителен доклад на американското министерство на търговията вече беше изпратен до президента Доналд Тръмп. Очаква се той да му послужи като довод за нови заплахи за мита от 25% върху вносни автомобили и авточасти, като определя този внос за заплаха за националната сигурност, пише Reuters.

Попитан за възможността за по-високи автотарифи от страна на САЩ, Алтмайер коментира, че не смята, че вносните коли заплашват американската национална сигурност. Според германския министър на икономиката намаляването на митата върху автомобилите и другите индустриални стоки трябва да бъде във фокуса на търговските преговори. Той посочва, че иска орязване на вносните тарифи за колите до еднакви нива за САЩ и за Европа - "в идеалния вариант до нула процента".

"Все още не сме там, където искаме да бъдем. Може да сме извървели една трета от пътя и най-трудната част ще бъде сега", заявява Алтмайер.

Председателят на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер казва, че Тръмп му е обещал засега да не налага допълнителни вносни мита върху европейските автомобили. И допълва, че, ако все пак го направи, ЕС ще реагира незабавно и няма да се чувства задължен да спазва обещанието си да купува повече соя и втечнен газ от САЩ.

Изглаждане на различията

Търговските преговори са в дневния ред на срещата на Алтмайер с неговия френски колега Брюно льо Мер. Очакванията са двамата да изгладят различията по теми като докъде да стига мандатът на Европейската комисия в преговорите със САЩ и кои области да бъдат изключени.

Франция не е склонна да отвори своя земеделски сектор за американски внос и Алтмайер посочва, че темата може да се изключи от търговските разговори: "Земеделието е много чувствителен въпрос, така че не искаме да говорим за това в сегашната ситуация."

Най-трудната част от търговските преговори между ЕС и САЩ едва сега започва, посочва германският министър на икономиката Петер Алтмайер пред радио Deutschlandfunk. И допълва, че за да се увеличат шансовете за сделка, разговорите трябва да се фокусират върху намаляването на митата върху индустриалните стоки.

"От няколко седмици и месеци наблюдаваме с притеснение, че САЩ затягат търговските си политики и че напрежението се покачва. Отражението вече се наблюдава върху световната икономика. Глобалният растеж се забавя", казва Алтмайер.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK