С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 27 фев 2019, 13:45, 2277 прочитания

Германската автоиндустрия се подготвя за удар от Тръмп и Brexit

Около 25% от германското индустриално производство зависят от автомобилния сектор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германската автоиндустрия се подготвя за двоен удар от страна на американския президент Доналд Тръмп и от Brexit. Вашингтон заплашва с налагането на съществени мита върху вноса на коли и авточасти, докато Великобритания се е насочила към "твърд" Brexit. Това удря Германия по най-чувствителното място, пише Politico.

Около 25% от германското индустриално производство зависят от автомобилния сектор, в който работят над 820 хил. души. Митата на Тръмп ще повлияят негативно на износа на германски коли към САЩ, но също така ще се отразят на производителите на авточасти, правени в Германия. САЩ са най-големият експортен пазар по стойност за 2018 г., а Великобритания е най-големият пазар по брой превозни средства.


Какви са последиците

Ако бъдат наложени мита от 25% върху европейските коли, за което говори Тръмп, това ще намали автоизноса от Германия със 7.7% за около пет години. В същото време излизането на Великобритания от ЕС без сделка ще засегне 100 хил. работни места в Германия.

"Това ще бъде двоен удар по германската индустрия. В известен смисъл можем да приемем това за атака по германската душа и сега трябва да си извадим правилните изводи", посочват от Камарата на индустрията и търговията в страната. И допълват, че ЕС не трябва да се поддава на изнудването на Тръмп и не трябва да капитулира пред британските искания за отстъпки, които могат да подкопаят единния пазар.



Заплахата за германските коли е начело в политическия дневен ред в страната. Канцлерът Ангела Меркел коментира: "Ако сме сериозни относно трансатлантическото партньорство, не ми е много лесно да приема, че американското търговско министерство очевидно смята германските и европейските автомобили за заплаха за националната сигурност на САЩ."

Натиск в търговските преговори

Вашингтон твърди, че обмисля митата като начин за защита на националната сигурност, но Тръмп също така не крие, че заплахата с автотарифи му дава предимство в търговските преговори с ЕС. Както той често повтаря: "Обичам митата, но също така обичам да преговарям."

Представители на Европейската комисия и на индустрията смятат, че американският президент ще опита да използва тарифите като начин за оказване на натиск върху ЕС. САЩ настояват земеделието да бъде включено в търговските дискусии, но Брюксел контрира, че това са неговите "червени линии", които няма да пристъпи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Коронавирусът заплашва италианската икономика Коронавирусът заплашва италианската икономика

Рим може да поиска по-голяма гъвкавост от ЕС за бюджетните цели

27 фев 2020, 911 прочитания

Самотната Европа в дигиталния свят Самотната Европа в дигиталния свят

Брюксел иска повече правила за големите данни и изкуствения интелект, но първата част от технологичната стратегия на ЕК е беззъба

27 фев 2020, 958 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Лаура Кьовеши е изборът на европарламента за главен прокурор на ЕС

Доскорошният румънски антикорупционен прокурор надделя над съпротивата на Букурещ, евросоциалистите и източноевропейски, включително български евродепутати

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10