С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 27 фев 2019, 13:45, 2196 прочитания

Германската автоиндустрия се подготвя за удар от Тръмп и Brexit

Около 25% от германското индустриално производство зависят от автомобилния сектор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германската автоиндустрия се подготвя за двоен удар от страна на американския президент Доналд Тръмп и от Brexit. Вашингтон заплашва с налагането на съществени мита върху вноса на коли и авточасти, докато Великобритания се е насочила към "твърд" Brexit. Това удря Германия по най-чувствителното място, пише Politico.

Около 25% от германското индустриално производство зависят от автомобилния сектор, в който работят над 820 хил. души. Митата на Тръмп ще повлияят негативно на износа на германски коли към САЩ, но също така ще се отразят на производителите на авточасти, правени в Германия. САЩ са най-големият експортен пазар по стойност за 2018 г., а Великобритания е най-големият пазар по брой превозни средства.


Какви са последиците

Ако бъдат наложени мита от 25% върху европейските коли, за което говори Тръмп, това ще намали автоизноса от Германия със 7.7% за около пет години. В същото време излизането на Великобритания от ЕС без сделка ще засегне 100 хил. работни места в Германия.

"Това ще бъде двоен удар по германската индустрия. В известен смисъл можем да приемем това за атака по германската душа и сега трябва да си извадим правилните изводи", посочват от Камарата на индустрията и търговията в страната. И допълват, че ЕС не трябва да се поддава на изнудването на Тръмп и не трябва да капитулира пред британските искания за отстъпки, които могат да подкопаят единния пазар.



Заплахата за германските коли е начело в политическия дневен ред в страната. Канцлерът Ангела Меркел коментира: "Ако сме сериозни относно трансатлантическото партньорство, не ми е много лесно да приема, че американското търговско министерство очевидно смята германските и европейските автомобили за заплаха за националната сигурност на САЩ."

Натиск в търговските преговори

Вашингтон твърди, че обмисля митата като начин за защита на националната сигурност, но Тръмп също така не крие, че заплахата с автотарифи му дава предимство в търговските преговори с ЕС. Както той често повтаря: "Обичам митата, но също така обичам да преговарям."

Представители на Европейската комисия и на индустрията смятат, че американският президент ще опита да използва тарифите като начин за оказване на натиск върху ЕС. САЩ настояват земеделието да бъде включено в търговските дискусии, но Брюксел контрира, че това са неговите "червени линии", които няма да пристъпи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Белият дом опитва да промени веригите за доставка на автопроизводителите Белият дом опитва да промени веригите за доставка на автопроизводителите

Засега ефектът от това е малък

21 ное 2019, 265 прочитания

Германският износ за САЩ нараства въпреки напрежението в търговията Германският износ за САЩ нараства въпреки напрежението в търговията

Експортът за Китай обаче остава без промяна през третото тримесечие

21 ное 2019, 253 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Лаура Кьовеши е изборът на европарламента за главен прокурор на ЕС

Доскорошният румънски антикорупционен прокурор надделя над съпротивата на Букурещ, евросоциалистите и източноевропейски, включително български евродепутати

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10