Какво може да направи ЕС, за да бъдат европейските компании глобално конкурентни
За компаниите от съюза ще бъде все по-трудно да бъдат лидери на световно ниво


Гунтрам Волф, Георгиос Петропулос

Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
"Голямото е красиво" - така твърдят много европейските бизнес лидери, както и германският министър на икономиката Петер Алтмайер - когато става дума за корпоративната позиция на Европа в света. Вярно е, че компаниите от ЕС остават силно конкурентни в световен мащаб, както и че са много успешни износители. Вярно е също, че ЕС продължава да бъде много отворена икономика с търговски излишък. И все пак въпреки тези факти съществува опасението, че за компаниите от ЕС ще става все по-трудно да бъдат на върха за световните вериги за създаване на стойност, или казано по друг начин - да бъдат глобални лидери. И въпреки успехите на европейските компании в топ 50 на глобалната класация Fortune 500 те са едва 10, докато представителите на САЩ и Китай са съответно 21 и 11.
Картината в топ 100 в класацията е дори още по-мрачна за Европа – 37 компании от САЩ, 23 от Китай и едва 22 от ЕС. Отделно от това сред 20-те най-големи технологични компании в света – сектор, който е централен за успеха на цели икономики - няма европейски компании, докато има 11 представителя от САЩ и 9 от Китай. Европа очевидно изостава от конкурентите си и прогнозите не са в нейна полза – очаква се 70% от глобалното икономическо въздействие на изкуствения интелект да бъде съсредоточено в Северна Америка и Китай. Мнозина твърдят, че компаниите, базирани в ЕС, просто нямат така важния мащаб, за да се конкурират успешно.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.