С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 14 мар 2019, 12:20, 1809 прочитания

САЩ също затвориха небето си за полети на Boeing 737M

Американската компания може да има проблеми с поръчки за 55 млрд. долара след катастрофата в Етиопия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американският президент Доналд Тръмп нареди в сряда вечерта да бъдат приземени самолетите Boeing 737 Мax 8 и Boeing 737 Мax 9 след катастрофата в Етиопия в неделя, при която загинаха 157 души. Федералният регулатор по авиационна безопасност предстои да обяви формално забраната, макар че ден по-рано заяви, че на този етап не смята да предприема такива стъпки.

Полетите с тези самолети бяха спрени в няколко десетки страни, включително Европейския съюз, Китай, Австралия, Канада и др. Забраните бяха наложени, за да се изяснят причините за катастрофата в Етиопия, след като сравнения с първата катастрофа с този модел в Индонезия повдигнаха въпроса дали проблемът не е в техническа особеност на автопилота. Това е сериозен удар по американската компания, след като само за няколко месеца станаха две катастрофи с нейни самолети.


Решението на Boeing

Малко след изявлението на Тръмп Boeing обяви, че иска забрана за този модел самолети в името на предпазливостта. Проблемите със самолетите карат авиокомпании да преосмислят поръчките си за тези самолети, като според изчисления на Bloomberg става дума за договори за 55 млрд. долара.

Boeing съобщи, че ще приземи временно всички самолети от серията 737 Max по решение на авиационните регулатори заради "нови доказателства", открити на мястото на катастрофата в Етиопия, пише BBC. Решението се отнася за всички 371 машини. Компанията още не е обявявала какво ще се случи с поръчките на близо 4300 други, които вече са направени от авиокомпании по света. В същото време нейни представители настояват, че продължават да имат пълно доверие в безопасността на тези самолети.



Американската Федерална авиационна администрация обясни, че са намерени нови доказателства, довели до забраната. Според изпълняващия длъжността ръководител на федералната администрация Дан Елуел вече има убедителни доказателства, че двата полета - този на Етиопските авиолинии и на Lion Air - са се развили сходно.

Какво става с поръчките за тези самолети

Катастрофата в Етиопия с Boeing 737 Max притеснява авиокомпаниите заради съмненията за безопасността на самолета и това ги накара да преосмислят плановете си за закупуването им от американския производител, който е най-големият в света. Това може да засегне потенциални бъдещи приходи от 55 млрд. долара за Boeing, съобщава Bloomberg.

VietJet Aviation JSC, която през февруари удвои поръчката си до 200 самолета срещу близо 25 млрд. долара, заяви, че ще вземе решение за плановете си, след като бъде открита причината за катастрофата.

Kenya Airways също обяви, че обмисля да се пренасочи към закупуване на самолети от конкурента на Boeing - Airbus. Индонезийската Lion Air обмисля да пренасочи поръчката си за 22 млрд. долара към Airbus, твърди източник, запознат с плановете на компанията. Бъдещето на поръчката на Flyade за 5.9 млрд. долара също е все още неясно.

Акциите на Boeing загубиха 12% от стойността си тази седмица, което изтри 26 млрд. долара от пазарната капитализация на компанията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Възходът и началото на залеза на китайските предприемачи Възходът и началото на залеза на китайските предприемачи

Частният сектор търпи тежки удари от политиката на Пекин да развива приоритетно държавните компании

19 май 2019, 229 прочитания

Започва битката сред британските консерватори за наследник на Мей Започва битката сред британските консерватори за наследник на Мей

Проучванията сочат за фаворит бившия външен министър Борис Джонсън

19 май 2019, 391 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Може ли да има втори референдум за Brexit

Брюксел е готов да обсъди отлагане на датата за развода, ако Лондон внесе мотивирано искане - това повдига въпроса за ново обществено допитване

Екатерина Тупарева: Ръстът на рекламния пазар ще се забави

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал"

Страхотна камера в познат дизайн

Huawei P30 Pro надгражда предшественика си P20 Pro във всеки аспект

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Фотографът на печалния образ

Изложбата "Изгнания" на документиралия Пражката пролет Йозеф Куделка за пръв път напуска Париж, за да гостува в София

Хладнокръвни истории

Нови стари срещи с прозата и документалистиката на Труман Капоти