С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
31 мар 2019, 10:35, 2029 прочитания

Facebook въвежда по-строги правила за политическа реклама преди евроизборите

Новите изисквания предизвикаха бурно неодобрение от партиите в европарламента

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Два месеца преди изборите за Европейски парламент (ЕП) Facebook въвежда нови по-строги правила за политическата реклама в Европа. Това обяви в петък вицепрезидентът на компанията Ричард Алън. Целта на Facebook е да предотврати "използването на онлайн рекламата за чуждестранна намеса" и да повиши "прозрачността на всички форми на политическа реклама". Новите изисквания обаче станаха повод за сериозно неодобрение от европартиите, които смятат, че това ще се отрази на кампаниите им.

Промените


Според нововъведените промени всички рекламодатели от Европейския съюз (ЕС) ще трябва да бъдат упълномощени в страната си, за да пускат реклами, свързани с изборите за ЕП, насрочени за периода 23-26 май. От рекламодателите ще бъде изисквано да представят документи и да преминат технически проверки, за да потвърдят самоличността и местоположението си.

Самите реклами ще дават информация кой е платил за тяхното показване, както и контакта за връзка, при условие че те са юридическо, а не физическо лице. Потребителите ще могат да видят това чрез новия бутон "Платено от". Тези данни ще се съхраняват в нов инструмент, достъпен за всички потребители – Ads Librabry. Информацията ще се съхранява 7 години след нейното пускане, уточняват от компанията.

"Тези промени няма да предотвратят изцяло злоупотребите. Изправени сме срещу умни, креативни и добре финансирани опоненти, които променят тактиката си, когато откриваме злоупотреби. Но ние вярваме, че те ще помогнат да се предотврати бъдеща намеса в изборите във Facebook. И затова те са толкова важни", коментира Алън.



Правилата ще бъдат въведени за двете ключови социални платформи на компанията – Facebook и Instagram.

Проблемите

Промените идват, след като в последните две години репутацията на компанията пострада заради обвинения, че е позволила вмешателство в американските президентски избори. Сега обаче решението на компанията на Марк Зукърбърг беше силно разкритикувано в ЕП. Партиите изразиха притеснението си, че ограниченията ще затруднят трансграничните им кампании и ще ги принудят да наемат рекламодатели във всяка държава от ЕС. Освен това рекламите, които не са били регистрирани до средата на април, ще бъдат блокирани.

"Ограничаването на кампаниите до една държава напълно противоречи на това, което искаме от европейската демокрация", коментира лидерът Алианса на либералите и демократите (ALDE)" Ги Верхофстад.

"Паневропейските инициативи във Facebook трябва да продължат да бъдат осъществими", добави той. "Да се разреши на всеки да се регистрира и рекламира носи риск. Избирателните закони в Европа са национални. Така че няма начин регулаторът в Белгия да регулира в Швеция, ако някой наруши белгийския избирателен закон", аргументира решението на компанията Алън.


Facebook вече въведе подобни ограничения на политическата реклама в САЩ и Великобритания. Правилата изискват всеки потенциален рекламодател да се регистрира в националния избирателен орган и да представи документи за самоличност и местоживеене.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Глобалният дигитален данък няма да доведе до значителни постъпления Глобалният дигитален данък няма да доведе до значителни постъпления

Това твърди френският Съвет за икономически анализи, който консултира правителството в Париж

19 ное 2019, 609 прочитания

Европейският парламент не успя да прокара по-високи разходи за 2020 г. Европейският парламент не успя да прокара по-високи разходи за 2020 г.

Мерките за справяне с климатичните промени получват малко повече пари, докато Турция - по-малко

19 ное 2019, 634 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Европейците извън европейските избори

Почти 17 млн. граждани на ЕС живеят в държава членка, различна от родната им. Те имат право да гласуват на изборите за ЕП, но рядко имат тази възможност

Още от Капитал
Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10