С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
31 мар 2019, 10:35, 1951 прочитания

Facebook въвежда по-строги правила за политическа реклама преди евроизборите

Новите изисквания предизвикаха бурно неодобрение от партиите в европарламента

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Два месеца преди изборите за Европейски парламент (ЕП) Facebook въвежда нови по-строги правила за политическата реклама в Европа. Това обяви в петък вицепрезидентът на компанията Ричард Алън. Целта на Facebook е да предотврати "използването на онлайн рекламата за чуждестранна намеса" и да повиши "прозрачността на всички форми на политическа реклама". Новите изисквания обаче станаха повод за сериозно неодобрение от европартиите, които смятат, че това ще се отрази на кампаниите им.

Промените


Според нововъведените промени всички рекламодатели от Европейския съюз (ЕС) ще трябва да бъдат упълномощени в страната си, за да пускат реклами, свързани с изборите за ЕП, насрочени за периода 23-26 май. От рекламодателите ще бъде изисквано да представят документи и да преминат технически проверки, за да потвърдят самоличността и местоположението си.

Самите реклами ще дават информация кой е платил за тяхното показване, както и контакта за връзка, при условие че те са юридическо, а не физическо лице. Потребителите ще могат да видят това чрез новия бутон "Платено от". Тези данни ще се съхраняват в нов инструмент, достъпен за всички потребители – Ads Librabry. Информацията ще се съхранява 7 години след нейното пускане, уточняват от компанията.

"Тези промени няма да предотвратят изцяло злоупотребите. Изправени сме срещу умни, креативни и добре финансирани опоненти, които променят тактиката си, когато откриваме злоупотреби. Но ние вярваме, че те ще помогнат да се предотврати бъдеща намеса в изборите във Facebook. И затова те са толкова важни", коментира Алън.



Правилата ще бъдат въведени за двете ключови социални платформи на компанията – Facebook и Instagram.

Проблемите

Промените идват, след като в последните две години репутацията на компанията пострада заради обвинения, че е позволила вмешателство в американските президентски избори. Сега обаче решението на компанията на Марк Зукърбърг беше силно разкритикувано в ЕП. Партиите изразиха притеснението си, че ограниченията ще затруднят трансграничните им кампании и ще ги принудят да наемат рекламодатели във всяка държава от ЕС. Освен това рекламите, които не са били регистрирани до средата на април, ще бъдат блокирани.

"Ограничаването на кампаниите до една държава напълно противоречи на това, което искаме от европейската демокрация", коментира лидерът Алианса на либералите и демократите (ALDE)" Ги Верхофстад.

"Паневропейските инициативи във Facebook трябва да продължат да бъдат осъществими", добави той. "Да се разреши на всеки да се регистрира и рекламира носи риск. Избирателните закони в Европа са национални. Така че няма начин регулаторът в Белгия да регулира в Швеция, ако някой наруши белгийския избирателен закон", аргументира решението на компанията Алън.


Facebook вече въведе подобни ограничения на политическата реклама в САЩ и Великобритания. Правилата изискват всеки потенциален рекламодател да се регистрира в националния избирателен орган и да представи документи за самоличност и местоживеене.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Последният залп на Марио Драги Последният залп на Марио Драги

Европейската централна банка обяви нов пакет от стимули, който трябва да помогне поне донякъде на еврозоната

20 сеп 2019, 227 прочитания

Петролна игра на дронове Петролна игра на дронове

Вашингтон и Рияд обвиниха Техеран за атаката срещу саудитската рафинерия. И с това опасността от конфронтация между САЩ и Иран заплашва да излезе извън контрол

20 сеп 2019, 391 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Европейците извън европейските избори

Почти 17 млн. граждани на ЕС живеят в държава членка, различна от родната им. Те имат право да гласуват на изборите за ЕП, но рядко имат тази възможност

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата