Facebook въвежда по-строги правила за политическа реклама преди евроизборите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook въвежда по-строги правила за политическа реклама преди евроизборите

Shutterstock

Facebook въвежда по-строги правила за политическа реклама преди евроизборите

Новите изисквания предизвикаха бурно неодобрение от партиите в европарламента

Йоанна Иванова
2487 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Два месеца преди изборите за Европейски парламент (ЕП) Facebook въвежда нови по-строги правила за политическата реклама в Европа. Това обяви в петък вицепрезидентът на компанията Ричард Алън. Целта на Facebook е да предотврати "използването на онлайн рекламата за чуждестранна намеса" и да повиши "прозрачността на всички форми на политическа реклама". Новите изисквания обаче станаха повод за сериозно неодобрение от европартиите, които смятат, че това ще се отрази на кампаниите им.

Промените

Според нововъведените промени всички рекламодатели от Европейския съюз (ЕС) ще трябва да бъдат упълномощени в страната си, за да пускат реклами, свързани с изборите за ЕП, насрочени за периода 23-26 май. От рекламодателите ще бъде изисквано да представят документи и да преминат технически проверки, за да потвърдят самоличността и местоположението си.

Самите реклами ще дават информация кой е платил за тяхното показване, както и контакта за връзка, при условие че те са юридическо, а не физическо лице. Потребителите ще могат да видят това чрез новия бутон "Платено от". Тези данни ще се съхраняват в нов инструмент, достъпен за всички потребители – Ads Librabry. Информацията ще се съхранява 7 години след нейното пускане, уточняват от компанията.

"Тези промени няма да предотвратят изцяло злоупотребите. Изправени сме срещу умни, креативни и добре финансирани опоненти, които променят тактиката си, когато откриваме злоупотреби. Но ние вярваме, че те ще помогнат да се предотврати бъдеща намеса в изборите във Facebook. И затова те са толкова важни", коментира Алън.

Правилата ще бъдат въведени за двете ключови социални платформи на компанията – Facebook и Instagram.

Проблемите

Промените идват, след като в последните две години репутацията на компанията пострада заради обвинения, че е позволила вмешателство в американските президентски избори. Сега обаче решението на компанията на Марк Зукърбърг беше силно разкритикувано в ЕП. Партиите изразиха притеснението си, че ограниченията ще затруднят трансграничните им кампании и ще ги принудят да наемат рекламодатели във всяка държава от ЕС. Освен това рекламите, които не са били регистрирани до средата на април, ще бъдат блокирани.

"Ограничаването на кампаниите до една държава напълно противоречи на това, което искаме от европейската демокрация", коментира лидерът Алианса на либералите и демократите (ALDE)" Ги Верхофстад.

"Паневропейските инициативи във Facebook трябва да продължат да бъдат осъществими", добави той. "Да се разреши на всеки да се регистрира и рекламира носи риск. Избирателните закони в Европа са национални. Така че няма начин регулаторът в Белгия да регулира в Швеция, ако някой наруши белгийския избирателен закон", аргументира решението на компанията Алън.

Facebook вече въведе подобни ограничения на политическата реклама в САЩ и Великобритания. Правилата изискват всеки потенциален рекламодател да се регистрира в националния избирателен орган и да представи документи за самоличност и местоживеене.

Два месеца преди изборите за Европейски парламент (ЕП) Facebook въвежда нови по-строги правила за политическата реклама в Европа. Това обяви в петък вицепрезидентът на компанията Ричард Алън. Целта на Facebook е да предотврати "използването на онлайн рекламата за чуждестранна намеса" и да повиши "прозрачността на всички форми на политическа реклама". Новите изисквания обаче станаха повод за сериозно неодобрение от европартиите, които смятат, че това ще се отрази на кампаниите им.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Светът през 2021

Светът през 2021

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK